کد مطلب: 172950
شوراي امنيت سازمان ملل حمله تروريستي در اهواز را محکوم کرد
تاریخ انتشار : 1397/07/03 09:35:50
نمایش : 1991
شوراي امنيت سازمان ملل با صدور بيانيه‌اي حمله تروريستي در اهواز را قويا محکوم کرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، شوراي امنيت سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلي نيويورک با صدور بيانيه‌اي حمله تروريستي به رژه نظامي اهواز در جنوب ايران را محکوم کرد. 

روز شنبه يک هسته تروريستي که به گفته مقامات اطلاعاتي ايران از طرف عربستان و آمريکا و اسرائيل حمايت مي‌شدند با حمله کور به رژه نظامي که به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز در جريان بود 24 نفر از جمله يک کودک را کشته و بيش از 60 نفر ديگر را نيز مجروح کردند.

براساس اين بيانيه، اعضاي شوراي امنيت به شديدترين وجه حملات تروريستي شنيع و بزدلانه در جمهوري اسلامي ايران، در اهواز در تاريخ 31 شهريور، را محکوم کردند. اين حمله تروريستي عليه يک رژه نظامي باعث کشتار 24 نفر از جمله کودکان و مجروحيت 60 نفر ديگر شد.
اعضاي شوراي امنيت عميق ترين مراتب همدردي و تسليت به خانواده قربانيان و به دولت جمهوري اسلامي ايران را بيان داشته و آرزو کردند که مجروحين به سرعت بهبود کامل يابند.
اعضاي شوراي امنيت مجددا تاکيد کردند که تروريسم در تمامي اشکال و مصاديق يکي از شديدترين تهديدهاي صلح و امنيت بين‌المللي است.
اعضاي شوراي امنيت ضرورت پاسخگويي مرتکبين و حاميان اين اقدامات تروريستي نکوهيده و آوردن آنها به پيشگاه عدالت را خاطر نشان کردند و از همه دولت ها خواستند که براساس تعهدات شان تحت حقوق بين الملل و قطعنامه هاي مرتبط شوراي امنيت فعالانه با دولت جمهوري اسلامي ايران و ديگر مراجع مربوطه در اين زمينه همکاري کنند.
اعضاي شوراي امنيت تاکيد کردند هرگونه عمل تروريستي فارغ از انگيزه، مکان، زمان و شخص مرتکب، مجرمانه و غيرقابل توجيه است. آنها مجددا تاکيد کردند همه دولت ها براساس منشور ملل متحد و ديگر تعهدات ناشي از حقوق بين الملل از جمله حقوق بين الملل بشر، حقوق بين الملل مهاجرت و حقوق بين الملل بشردوستانه، بايد با تمام وجود با تهديدها عليه صلح و امنيت بين المللي ناشي از اعمال تروريستي مبارزه کنند.

پيش از اين آنتونيو گوترش دبير کل سازمان ملل نيز اين حمله تروريستي را محکوم کرده بود.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg