کد مطلب: 172875
آيت‌الله خاتمي در نماز جمعه تهران:
خط قرمزهاي جعلي در برخورد با مفسدين مورد قبول نيست/بايد بي‌محابا با فساد برخورد شود
تاریخ انتشار : 1397/04/29 15:29:11
نمایش : 1422
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: خط قرمز جعلي بعضي‌ها در برخورد با مفسدين مورد قبول نيست و فقط قانون محور است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه گفت: دهه کرامت دهه بزرگي است که امروز ميلاد شاهچراغ و چهارشنبه هفته آينده ميلاد امام رضا (ع) است.

وي در خصوص جايگاه امامزاده شاهچراغ گفت: شيراز سومين حرم اهل بيت است، بيش از هزار و 400 امامزاده در اين استان آرام گرفته اند که نشان دهنده استقبال خوب مردم اين استان از امامزادگان است.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: امام کاظم (ع) حضرت شاهچراغ را خيلي دوست داشت و بعد از امام کاظم (ع) عده اي آمدند تا با ايشان به عنوان امام بعدي بيعت کنند اما ايشان اعلام کردند امام من هم امام علي بن موسي الرضا (ع) است.

خاتمي تصريح کرد: حضرت شاهچراغ خط خوبي داشت، هزار قرآن نوشت و هر قرآن را مي فروخت و با پولش يک برده آزاد مي کرد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت: جناب علي بن حمزه فرزند حضرت حمزه که در شهرري مدفون است نيز در شيراز به شهادت رسيدند.

وي تاکيد کرد: اين امامزادگان ذخاير و ثروت هاي معنوي و مبلغان خاموش هستند. آن زمان که زنده بودند، مبلغان گويا بودند و بعد از شهادتشان، مرقدشان محل نور و معرفت است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: در هفته گذشته مقام معظم رهبري دو ديدار داشتند که در هر دو ديدار مطالب بسيار مهمي فرمودند؛ ديدار اول با رئيس‌جمهور و هيأت دولت بود و ديدار دوم نيز با کارگزاران حج برگزار شد.

وي ادامه داد: در اين ديدارها مقام معظم رهبري مشخصاً راهکارها براي برون‌رفت از مشکلات کنوني را بيان کردند و نقشه راه اقتصاد باثبات، تقويت بخش خصوصي، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالي، جدي گرفتن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اقدام پيش از علاج، حرف زدن رودررو با مردم و تحرک بيشتر و احساس مسئوليت مضاعف کارگزاران، هماهنگي همه دستگاه‌ها با تيم اقتصادي دولت، انتقال تصوير درستي از اقدامات و فعاليت‌ها توسط صدا و سيما، نشان دادن اقتدار نظام در مقابل بيگانگان بخصوص آمريکا و جدي گرفتن کارها با استفاده از امکانات و توانمندي‌هاي داخلي را مد نظر قرار دادند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در خصوص مبارزه با فساد ۷ نکته را تشريح کرد: اول آنکه فساد خوره‌ي هر نظام است؛ بين نظام حق و باطل هم فرقي ندارد، حتي اگر در نظام باطل هم خوره‌ي فساد پيدا شود، آن نظام را متلاشي مي‌کند. يادم هست در ارديبهشت سال ۵۷ در مدرسه عالي شهيد مطهري، آيت‌الله بهشتي تأکيد کرد «بزرگترين عامل سقوط رژيم شاه، فساد اداري است»؛ بايد مراقب بود اين خوره به جان انقلاب نيفتد.

خاتمي افزود: دوم آنکه فساد کار غيرقانوني است و بدترين شکل فساد، دور زدن قانون است. اينکه افراد کار غلط انجام دهند و توجيه و پوشش قانوني براي آن درست کنند؛ مانند کاري که بني‌اسرائيل کرد. قرار بود شنبه‌ها ماهي نگيرند؛ کلک زدند. شنبه شب راه رفتن ماهي‌هايي که به گودال‌هايي وارد شده بودند، مي‌بستند و روز يکشنبه راحت ماهي‌ها را مي‌گرفتند و به خيال خودشان خلاف نکرده بودند.

وي تصريح کرد: اين افراد گناه کرده و اقدام خود را توجيه مي‌کردند؛ اين کار به معناي فساد است.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: سوم آنکه بايد هر نوع فسادي مبارزه شود، بخصوص دست انداختن به بيت‌المال که بدترين نوع فساد است و بايد جدي‌ترين برخورد با اين افراد صورت گيرد.

خاتمي گفت: نهج‌البلاغه ۷۹ نامه دارد، ۶ نامه در رابطه با مجازات غارتگران بيت‌المال است. در اين ۶ نامه حضرت علي (ع) قاطع‌ترين برخورد را با غارتگران بيت‌المال دارد.

وي اظهار داشت: چهارم آنکه براي برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است؛ مفسد هر که هست، در هر جايگاهي که حضور دارد و هر نسبتي که با مقامات دارد، مهم نيست؛ بايد با اين افراد قاطعانه برخورد شود.

خطيب موقت نماز جمعه تهران تأکيد کرد: خط‌ قرمز جعلي بعضي‌ها مورد قبول نيست؛ فقط و فقط قانون است که محور است.

خاتمي افزود: پنجم آنکه براي مبارزه با فساد، نظارت يک ضرورت است؛ هم نظارت علني که اعلام شود بازرس سرکشي مي‌کند و هم نظارت مخفي که حضرت علي (ع) اين نظارت‌ها را نيز اعمال مي‌کرد. در نامه ۳۳ حضرت علي (ع) تأکيد مي‌کند که بازرس مخفي از کشور مغرب گزارشي داده است.

وي خاطرنشان کرد: ششم آنکه بايد گزارش شفاف و صريح به مردم ارائه کرد، مردم صاحب اين انقلاب و نظام هستند. حضرت علي (ع) نيز مي‌فرمايد «اگر ديديد که رعيت سؤال دارد، آشکارا به آنها گزارش بدهيد». مقام معظم رهبري نيز تأکيد داشتند که صدا و سيما اين گزارش‌ها را پخش کند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: هفتم آنکه نبايد در اين عرصه مبالغه کرد و حق خدمتگزاران پاک را ضايع کرد. بدنه‌ي اداره‌ي نظام، بدنه‌ي قضايي و قانونگذاري نظام داراي انبوه کارگزاران پاک است که داراي رفتار صالح هستند؛ نبايدطوري برخورد کرد که انگار فساد همه جاي کشور را گرفته است، اين خلاف واقع و سياه‌نمايي است. بايد با فساد بي‌مهابا و بي‌ملاحظه و به صورت قاطعانه برخورد کرد.

خاتمي با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري در مورد تلاش‌هاي ديپلماتيک گفت: مقام معظم رهبري تأکيد داشتند که به جز موارد معدودي همچون آمريکا، روابط ايران با شرق و غرب هر چه بيشتر تقويت شود و فعاليت هدفمند ديپلماسي ادامه پيدا کند.

وي اظهار داشت: اصل ۱۵۲ قانون اساسي اعلام مي‌کند که ديپلماسي خارجي ما ۶ پايه دارد؛ اولين پايه‌اش نفي هرگونه سلطه و سلطه‌پذيري است. بر اساس اين اصل، جمهوري اسلامي با همه دنيا به جز آمريکا و رژيم جعلي صهيونيستي رابطه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: رژيم صهيونيستي، رژيمي جعلي و غاصب است. با آمريکا نيز تا زماني که آدم نشده است، رابطه نخواهيم داشت، چرا که تا الان آدم نشده است.

خاتمي گفت: شعار «نه غربي، نه شرقي» به اين معناست که شرق و غرب حق سلطه بر ايران را ندارند؛ بنابراين ارتباط با کشورهاي دنيا، متن قانون اساسي است. بر همين اساس است که مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهور پِيک ويژه به روسيه مي‌فرستند.

وي تأکيد کرد: مراودات اقتصادي ايران با چين و هند، رفتاري بر اساس قانون اساسي است. اگر آمريکا و اروپا بدانند که ما در بن‌بست هستيم، فشار خود را بر ايران افزايش مي‌دهند. سياست عزت، حکمت و مصلحت مي‌گويد ما با همه دنيا بر اين اساس که به هيچ‌کس زور نمي‌گوييم و اجازه نمي‌دهيم کسي نيز به ما زور بگويد، رابطه برقرار مي‌کنيم؛ اين سياست، سياست حق و سياست نظام جمهوري اسلامي است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg