کد مطلب: 172863
يادداشت/حسين شريعتمداري
وزارت خارجه عجله نکند!
تاریخ انتشار : 1397/04/23 09:28:14
نمایش : 2881
وزارت امور خارجه کشورمان در حالي ادعا مي‌کند که «بلا‌فاصله بعد از اخراج ۲ ديپلمات کشورمان سفير هلند در تهران را احضار و اعتراض ايران را به وي ابلاغ کرده است» که اين ديپلمات‌ها يکماه و چند روز قبل از هلند اخراج و -‌بخوانيد ديپورت شده‌اند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، حسين شريعتمداري، مدير مسئول روزنامه کيهان با توجه به اقدامات اخير دولت هلند عليه کشورمان دريادداشتي با عنوان "وزارت خارجه عجله نکند" نوشت:     

مي‌گويند در آن زمان‌هاي قديم و نديم، شخصي نزد نجاري رفت و براي کودکش که تازه به دنيا آمده بود سفارش ساخت يک گهواره داد. نجار اما در ساخت گهواره امروز و فردا مي‌کرد و هر روز و هفته قول روز و هفته ديگر را مي‌داد!

تأخير نجار آنقدر به درازا کشيد که کودک بزرگ شد و ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. کودکِ آن‌روزها نزد نجار رفت و با ياد‌آوري سفارش پدرش از نجار خواست که حالا ديگر گهواره را براي فرزند او بسازد! و نجار با شرمندگي تيشه را برداشت که براي ساخت گهواره بر تکه چوبي فرود آورد ولي تيشه به پاي خودش اصابت کرد و خون جاري شد و با عصبانيت گفت؛ پدران ما يک چيزي مي‌دانستند که مي‌گفتند؛ بر کار عجله لعنت!

ديروز آقاي قاسمي سخنگوي محترم وزارت امور خارجه اعلام کرد؛ «اخراج 2 ديپلمات کشورمان از هلند، غير‌سازنده و غير‌دوستانه است و حق عمل متقابل براي ما محفوظ است»!

آقاي قاسمي در ادامه گفت؛ «دستيار وزير امور خارجه کشورمان بلا‌فاصله با احضار سفير هلند در تهران، مراتب اعتراض رسمي دولت جمهوري اسلامي ايران را نسبت به اين عمل غير‌دوستانه ابلاغ کرد»!

وزارت امور خارجه در حالي ادعا مي‌کند که «بلا‌فاصله بعد از اخراج 2 ديپلمات کشورمان سفير هلند در تهران را احضار کرده و مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران را به وي ابلاغ کرده است» که 2 ديپلمات کشورمان يکماه و چند روز قبل از هلند اخراج شده و به ايران بازگشته‌اند -‌بخوانيد ديپورت شده‌اند- و معلوم نيست که خبر اين اقدام خصمانه و اهانت‌آميز هلند را با چه توضيح و توجيهي پنهان کرده بودند؟! و چرا بعد از يکماه و چند روز سکوت درباره اخراج اين 2 ديپلمات، ادعا مي‌کنند که  بلا‌فاصله سفير هلند در تهران را احضار کرده و...! 

وادادگي و مماشات وزارت امور خارجه در مقابل کشور کوچک و کم‌ اهميتي مانند هلند که اگر دو عدد پونز روي نقشه آن بزنيد از نقشه محو مي‌شود! در حالي است که دولت هلند طي چند سال گذشته کارنامه سياه و آلوده به دهها جنايت عليه کشورمان دارد که ايجاد بنياد «هيفوس» براي سازماندهي تروريست‌ها و ضدانقلابيون فراري، تاسيس دفتري با مديريت اليزابت چني، دختر ديک چني، معاون جرج بوش براي آموزش روزنامه‌نگاران در جريان فتنه آمريکايي اسرائيلي 88 و... فقط ‌اندکي از آن بسيارهاست و اما جنايت‌بار‌ترين نمونه آن که اخيرا فاش شد، اينکه دولت هلند به محمد‌رضا کلاهي عامل انفجار 

حزب جمهوري اسلامي پناهندگي سياسي داده بود و براي پيشگيري از شناخته شدن او، نام مستعار «علي معتمدي» را بر وي نهاده و با همين نام مستعار براي اين تروريست وحشي اسناد اقامتي صادر کرده بود.

انتخاب نام مستعار براي کلاهي و صدور اسناد اقامتي با همين نام براي او به وضوح حاکي از آن است که دولت هلند از هويت واقعي اين جنايتکار با خبر بوده است و دقيقا به همين علت است که امروزه -‌بعد از هلاکت کلاهي و افشاي هويت واقعي او- برخي از احزاب سياسي هلند، دولت اين کشور را به اتهام حمايت از تروريست‌ها زير سؤال برده و در اين خصوص توضيح مي‌خواهند.

دولت هلند بايد به جرم حمايت از تروريست‌هايي که دستشان به خون 17 هزار ايراني آغشته است در جايگاه متهم قرار گرفته و در مقابل مطالبات ايران اسلامي پاسخگو باشد، نه آنکه در جايگاه طلبکار بنشيند و 2 ديپلمات کشورمان را اخراج کند و در همان حال وزارت خارجه کشورمان به جاي برخورد مقتدرانه و حفظ عزت مردم اين مرز و بوم، با اين دولت جنايتکار مماشات که هيچ! بلکه به نوعي اظهار ضعف و خودباختگي کند! و در مقابل اقدام خصمانه دولت هلند در اخراج ديپلمات‌هاي کشورمان، يکماه و چند روز سکوت کند و بعد هم به خلاف‌گويي روي آورده و ادعا کند بلافاصله سفير هلند را احضار کرده است! و درباره اين اقدام غير‌دوستانه! -‌به جاي جنايتکارانه- توضيح خواسته است!

وزارت خارجه بايد درباره اين اقدام پلشت خود که ناديده گرفتن عزت نظام و حرمت مردم ايران است در پيشگاه ملت پاسخگو باشد، اگر چه دستگاههاي نظارتي نيز در اين خصوص وظيفه خاص خود را دارند و نبايستي و نمي‌توانند از کنار آن بي‌تفاوت عبور کنند.

انتهاي پيام/ب

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg