کد مطلب: 172856
آيت الله سيد احمد خاتمي در يادواره شهداي روحاني شهرستان بروجن:
شهدا مايه عزت و سرافرازي نظام هستند/ فشار اقتصادي، سناريوي خطرناک دشمن براي تسليم نظام است
تاریخ انتشار : 1397/04/20 21:41:04
نمایش : 1303
امام جمعه موقت تهران گفت: اين فشارهاي اقتصادي يک هدف را دنبال مي‌کند و آن اين است که مردم را خسته کنند ولي مردم ما به دشمنان مي‌گويند که مردم ما مردمي هستند که دشمنان را خسته مي‌کنند و خود خسته نخواهند شد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز؛ آيت‌الله سيد احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران در يادواره شهداري روحاني در بروجن اظهار کرد: بيش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهيد روحاني و شهيدان فراوان روحاني که در اين آمار نيستند مايه افتخار دين و مکتب شدند، آنچه در اين عرصه مهم مي‌باشد، دستاورد اين خون‌هاي پاک است، اين شجره طيبه که همچنان در حال رويش است و هر هفته و هر روز در يکي از شهرهاي ما شهيدان مدافع حرم را براي تشييع مي‌آورند.

وي با تاکيد بر اينکه شهيد مدافع حرم سردار حجت الاسلام و المسلمين قلي زاده شهيد مدافع حرم علي رضا جيلان و شهيد مرادي از شهداي مدافع حرم در شهرستان بروجن هستند که جايگاه ويژه‌اي در اين استان دارند، اين شهدا سه مدال دارند، مدال مهاجر في سبيل الله، مدال مجاهد في سبيل الله و مدال شهيد في سبيل الله افزود: اين مدال‌ها، مدال‌هاي ارزشمندي است که متعلق به شهداي مدافع حرم، شهداي مدافع حريم و عزيزاني که در مرزها با باندهاي ضدانقلاب و تروريست مقابله مي‌کنند، مي‌باشند.

خاتمي اضافه کرد: ما تا ابد مديون شهيدانيم، صراحت قرآن در سوره محمد (ص) اين است که "آنها که در راه خدا به شهادت رسيدند آثار و برکات وجوديشان از بين رفتني نيست، عنايت ويژه الهي مشمول اين شهيدان شد و آنها را وارد بهشتي مي کند که قبلا معرفي کرده است براي آنها" همچنين روايت است که آشنايي شهيد به خانه بهشتيش بيشتر از آشنايي او به خانه دنيويش است .

بايد ارمغان شهيدان را واگويي کنيم

امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه بايد ارمغان شهيدان را واگويي کنيم که يادمان نرود شهيدان چه براي ما به ارمغان آوردند خاطرنشان کرد: حاکميت دين و حاکميت اسلام در اين کشور ارمغان شهيدان است، به صراحت مي گويم در طول تاريخ ايران هيچ‌گاه اين وضعيت که دين در عرصه حاکميت دارد اتفاق نيفتاده، اين۴۰ سال، ۴۰ سال بي سابقه در تاريخ ايران است، حاکميت دين، ديني را که افيون مي‌ناميدندش را خون پاک اين شهيدان به ميدان آورد.

وي بيان داشت: در طول اين ۴۰ سال همه حاکماني که در راس حکومت آمدند مسلمان و شيعه بوده و به اهل بيت بودند داشتند البته اينکه که نقدها برآن‌ها باشد را انکار نمي‌کنيم ولي اين واقعيت جاي شکر دارد که دين به صحنه آمد و عقده دشمنان شما هم همين است.
 

خاتمي با بيان اينکه درگيري دشمنان با ايران اسلامي همين است، که چرا حاکميت دين در اين کشور به اجرا درآمده، اضافه کرد: آنها خوب مي‌دانند که ما بمب اتم نداريم و دنبال بمب اتم هم نيستيم نه بخاطر اينکه از آنها مي‌ترسيم، ما ترسي از آ‌ن‌ها نداريم و به صراحت مي گوييم ما موشک با برد ۱۵۰۰ کيلومتر هم داريم و ان شاالله تا برد ۲۰۰۰ کيلومتر هم پيش مي رويم.

دشمنان ايران تحمل حکومت ديني را در منطقه ندارند

وي با اشاره به اينکه پيغمبر اسلام ما را از سلاح کشتار جمعي نهي کرده و آنها مي دانند که اگر قرار است در جايي حقوق بشر رعايت شود آن با حضور ايران است و اگر کشوري کلکسيون نقض حقوق بشر باشد آن کشور آمريکاست، در آمريکا انسانيت ارزشي ندارد، ادامه داد: قصه اينها قصه حقوق بشر نيست، قصه تروريسم هم نيست بچون اينها در حقيقت پدر و مادر تروريستند، امروز در سوريه تروريست‌ها دست‌پرورده دلارهاي آمريکايي هستند، درواقع دشمنان ايران تحمل حکومت ديني را در منطقه ندارند.

خاتمي استقلال نظام اسلامي را ارمغان خون شهيدان دانست و عنوان داشت: در طول تاريخ ايران معمولا دولت‌ها تحت‌الحمايه بودند يا تحت ‌الحمايه انگليس و يا تحت‌الحمايه روسيه و اين دو کشور در مورد ايران اسلامي تصميم مي‌گرفتند، ايران تنها در دوره مقدس جمهوري اسلامي به استقلال رسيد، به حمدالله در کشوري زندگي مي کنيم که هيچ قدرت و هيچ نيمچه قدرتي سلطه اي بر مردم ندارد، اين در شرايطي است که رژيم سياه ۵۷ ساله پهلوي نوکر محض انگليس‌ها و نوکر محض آمريکا بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امنيت بالاترين نعمت‌ها و زيرساخت همه نعمت‌هاست و ايراني اسلامي امروز امن‌ترين کشور منطقه است، اين امنيت مفت به دست نيامده و حاصل و ارمغان خون پاک شهداي دفاع مقدس است.
 

دشمن بايد بيشتر از خودباوري ملي، که به برکت خون شهدا شکل گرفته بترسد

وي تاکيد کرد: دشمن بايد بيشتر از خودباوري ملي، که به برکت خون شهدا شکل گرفته بترسد تا از بمب اتم، اينها از فن‌آوران هسته‌اي ما مي‌ترسند و از اين نگران هستند که ما توانستيم غني‌سازي ۲۰ درصد اورانيوم را بومي کنيم و قطعا توانايي غني‌سازي در درصد هاي بالاتر را هم داريم و البته ما به آن سمت و سو نمي‌رويم و اين نگراني دشمن است.

خاتمي اضافه کرد: بيداري اسلامي در جهان اسلام پيدا شده و سرکوب شدني نيست، به فضل الهي امروز فريادهاي انقلاب ما به جهان صادر شده است و دشمن چون اين را مي‌بيند دستپاچه شده است.

دشمنان بدانند، نظام جمهوري اسلامي ايران برانداختني نيست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خيز برداشتن دشمن براي براندازي نظام در چهلمين سال پربرکت انقلاب اسلامي گفت: در طول اين چهل سال همه دولت‌هاي امريکا در پي براندازي بودند، اما ابراز نمي‌کردند و حتي او باما در نامه‌اي به مقام معظم رهبري مي‌گويد، ما به دنبال براندازي نيستيم، اما اين دولت که البته دولت نيست و توسط دموکرات و جمهوري‌خواه هر دو مديريت مي‌شود و در پشت صحنه استراتژي‌هاي ديگري دارد، مي‌بينند که ايران اسلامي بر مواضع خود ايستاده اما به صراحت سخن از براندازي به ميان آورده ‌اند ما از اينجا شفاف به شما اعلام مي‌کنيم که اين نظام اسلامي برانداختني نيست.

وي با اشاره به اينکه دشمنان قصد دارند چنين القا کنند که دين توانايي اداره حکومت را ندارد و تمام اين مشکلات را پاي اسلام بگذارند، که تحريف واقعيت است و واقعيت اين است که در طول اين ۴۰ سال هرگاه به اسلام عمل کرديم موفق بوديم و هرگاه به هر دليلي به اسلام عمل نکرديم آنجا نقطه آسيب ما بده است بيان داشت: هدف دوم آنها ضربه زدن به ولايت فقيه است، آنها درست فهميدند که ستون خيمه اين انقلاب ولايت فقيه است همان قدرتي که شاه را سرنگون کرد، راز ماندگاري چهل ساله انقلاب حمايت از ولايت فقيه بود همانگونه که امام راحل فرمودند که پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا کشور آسيب نبيند، خدا را شکر که سايه رهبري هوشيار بر سر ماست که در برابر دنيايي از استکبار با همراهي مردم عزيز ما استوار ايستاده و از اول انقلاب هيچ نهادي به اندازه نهاد ولايت فقيه مورد هجمه نبوده و هر چه زمان مي گذرد روز به روز بر محبوبيت مقام معظم رهبري افزوده مي شود.
 

خاتمي سومين هدف دشمنان در اجراي براندازي انقلاب اسلامي ايران را از چشم انداختن روحانيت عنوان و يادآور شد: دشمنان مي خواهند روحانيت را به‌عنوان سخن گوي دين مردم با برخي از مقلطه کاري ها از چشم بيندازند، امروز حکومت اسلامي شکل گرفته و براي اين نظام خون پاک شهدا ريخته شده و روحانيت حامي اين نظام است و خوبي‌ها را مي بيند و تشويق مي کند و نارسايي ها را مي بيند و انتقاد مي کند.

امام جمعه موقت تهران جدا کردن مردم از انقلاب را چهارمين هدف دشمن دانست و تاکيد کرد: اين فشارهاي اقتصادي يک هدف را دنبال مي کند و آن اين است که مردم را خسته کنند ولي مردم ما به دشمنان مي گويند که مردم ما مردمي هستند که دشمنان را خسته مي کنند و خود خسته نخواهند شد.

وي در انتها گفت: از اين فراز و نشيب ها رد خواهيم شد، در طول اين ۴۰ سال بحرانهايي بيشتر از اين بوده و اين مردم با ايمان به وعده هاي الهي ايستاده اند و پيروز شده اند.

انتهاي پيام/۱۰۲۷ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg