کد مطلب: 172855
گفت‌‎وگو با بانوي نمونه کارآفرين در چهارمحال و بختياري
حجابم همچون بالي‌ست که با آن اوج مي‌گيرم/چادر فقط چند متر پارچه نيست، وقار و ابهت زن است
تاریخ انتشار : 1397/04/20
نمایش : 1149
بانوي نمونه کارآفرين در چهارمحال و بختياري گفت: افتخار مي‌کنم که محجبه هستم چون حجاب محدوديت نيست بلکه مصونيت و حفظ زينت‌هاي ارزشمند بانوان و تأمين امنيت فردي و اجتماعي و تکريم انسانيت و شخصيت آنان است.
فاطمه خليلي بانوي نمونه کارآفرين در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار کرد: متولد سال 72 و ساکن شهرستان اردل هستم و در سال 91 در رشته طراحي دوخت در دانشگاه قبول شدم و در اين رشته تحصيل کردم.

وي با اشاره به اينکه 6 سال پيش کارم را به‌عنوان مربي خياطي آغاز کردم افزود: تاکنون توانسته‌ام به 100 بانوي اردلي خياطي آموزش دهم و اين افراد با راه انداختن شغل خانگي توانستند به اقتصاد خانواده‌هايشان کمک کنند.

اين بانوي کارآفرين در چهارمحال و بختياري که در جلسات آموزش خود نيز با حجاب حاضر مي‌شود يکي از علل حفظ حجابش را الگو قرار دادن بانو فاطمه زهرا (س) عنوان و بيان داشت: از وقتي به سن تکليف رسيدم حجاب را برگزيدم و در اين انتخاب هيچ‌گونه اجباري نداشتم.
 

وي افزود: حجاب برايم مانند دو بالي است که با آن اوج گرفتم و توانستم در اجتماع فعاليت کنم، اين به معناي آن است که نه‌تنها حجاب باعث محدوديتم نشد بلکه زمينه پيشرفتم را نيز فراهم کرد.

افتخار مي‌کنم که محجبه هستم

خليلي اضافه کرد: افتخار مي‌کنم که محجبه هستم چون حجاب محدوديت نيست بلکه مصونيت و حفظ زينت‌هاي ارزشمند بانوان و تأمين امنيت فردي و اجتماعي و تکريم انسانيت و شخصيت آنان است.
 

اين کارآفرين نمونه در چهارمحال و بختياري که هميشه با چادر ديده مي شود حتي در هنگام کار بيان کرد: حجاب انتخاب من بود اين درحالي است که اين نوع پوشش براي من به لحاظ سبک و سياق خانواده‌ام چيز غريبي نبود، به نظر من هر فردي يا چيزي را انتخاب نمي‌کند يا اگر انتخاب کرد بايد تمام قد پاي انتخاب خود بايستد.

چادر فقط چند متر پارچه نيست، وقار و ابهت زن است

وي تاکيد کرد: چادر تنها چند متر پارچه نيست، بايد حرمت آن نيز حفظ شود، بنابراين نبايد اين نکته را از ياد برد که هر زني در کنار حفظ پوشش بايد در حفظ حيا هم کوشا باشد، چون اگر حيا وجود نداشته باشد، پوشيدن چادر هيچ فايده‌اي ندارد و زني که چادر مي‌پوشد و حرمت آن را نگه نمي‌دارد درواقع به زنان چادري و خود چادر خيانت کرده است.

خليلي اضافه کرد: هميشه سعي مي‌کنم در کنار آموزش هنر خياطي به هنرآموزهايم در مورد حجاب و خوبي‌هاي چادر اين پوشش آسماني حرف بزنم و خداراشکر تاثير صحبت‌هايم را در نوع پوشش آن‌ها به عينه مي‌بينم.

وي با اشاره به اينکه من کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم به زنان هم‌استانيم توصيه‌اي داشته باشم، اما از آن‌ها درخواست مي‌کنم اجازه ندهند نوع پوشش آن‌ها وسيله‌اي شود براي تحقق اهداف دشمنان و اين را فراموش نکنند هنوز آن‌هايي که روزي بر صورت حضرت فاطمه (س) سيلي زدند زنده مي‌باشند و در شکلي ديگر درحال دشمني با خاندان پيامبر (ص) هستند، پس نگذارند چادر که يادگار اين بانوي مظلوم است از يادها برود.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg