کد مطلب: 172843
مقصودي در گفتگو با دانا خبر داد:
خيز نمايندگان مجلس براي استيضاح 6 وزير/ توصيه مجلس به روحاني: سيف را برکنار کنيد
تاریخ انتشار : 1397/04/08 11:47:37
نمایش : 1272
عضو کميسيون شوراها در مجلس با اشاره به عملکرد ضعيف دولت در چند ماه گذشته گفت: استيضاح زنگنه، ربيعي، کرباسيان، رحماني فضلي، شريعتمداري و حجتي از سوي نمايندگان در حال پيگيري است.

حسين مقصودي، عضو کميسيون شوراها در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور اظهار داشت: طي دو ماه گذشته نمايندگان مجلس به اشکال مختلف به دولت به ويژه آقاي روحاني اعلام کردند که کابينه خود به ويژه تيم اقتصادي را ترميم کند اما آقاي روحاني به لحاظ سياستي ترجيح مي داد اين افراد بر مسند وزارت همچنان باقي بمانند.

وي با بيان اينکه اوضاع اقتصادي کشور نماينده ضعف در تيم اقتصادي دولت است عنوان کرد: طي چند روز اخير نمايندگان نامه هاي زيادي براي استيضاح وزراي مختلف نوشته و امضا کرده‌اند که برخي از آنها به هيأت رئيسه تحويل داده شده و برخي ديگر نيز هنوز در حال جمع آوري امضا هستند.

 

استيضاح وزراي نفت، کار، اقتصاد، کشور، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزي روي ميز نمايندگان

عضو کميسيون شوراها در ادامه گفت: استيضاح زنگنه در مجلس در حال گذراندن مراحل پاياني است، امضاها جمع آوري شده و بايد زنگنه به مجلس بيايد تا به سوالات نمايندگان پاسخ دهد؛ استيضاح از هيأت رئيسه خارج شده و به کميسيون ارجاع داده شده است که در آخرين مرحله از کميسيون هم خارج شده و از آنجايي که نمايندگان همچنان قانع نشده اند اگر امضاهاي نمايندگان کم نشود به زودي اين استيضاح در دستور کار مجلس قرار مي‌گيرد.

مقصودي در خصوص استيضاح دومين وزير که در دستور کار مجلس است گفت: استيضاح رحماني فضلي به عنوان وزير کشور نيز توسط آقاي کواکبيان نماينده تهران در حال پيگيري است و با تعدادي امضا امروز تحويل هيأت رئيسه شد تا در دستور کار قرار بگيرد.

وي ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادي گفت: استيضاح وزير اقتصاد يکي از اولويت هاي اصلي بسياري از نمايندگان بود که با بيش از 60 امضا تحويل هيأت رئيسه شد تا به آن هم رسيدگي شود؛ علت اصلي اين استيضاح مشکلات اقتصادي و عدم مديريت از سوي اين وزارتخانه است.

عضو کميسيون شوراها ضمن تبيين برخي از مشکلات کارگران و معضل بيکاري در جامعه گفت: استيضاح وزير کار هم در مراحل پاياني است و به هيأت رئيسه تحويل داده شده و از آنجا جهت بررسي به کميسيون تحويل داده شد که البته اين استيضاح از مدت ها قبل از سوي نمايندگان پيگيري مي شد.

نماينده مردم سبزوار در ادامه گفت: امضاهاي استيضاح وزير کشاورزي به 15 عدد رسيده و عده اي از نمايندگان همچنان پيگير جمع آوري نامه هاي اين استيضاح بودند تا در ادامه با تکميل امضاها آن را تقديم هيأت رئيسه کنند. برخي از نمايندگان پيگير استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت نيز بودند.

 

تقدير از عملکرد آذري جهرمي بابت انتشار اسامي دريافت کنندگان ارز دولتي

مقصودي ضمن تشکر از عملکرد آذري جهرمي بيان داشت: عده اي از نمايندگان از عملکرد وزير ارتباطات به عنوان وزير جوان و پر کار در کابينه دولت طي نامه اي تقدير کردند؛ اقدام آذري جهرمي در انتشار اسامي شرکت هاي دريافت کننده ارز 4200 توماني و رسوا کردن اين افراد بسيار اقدام پسنديده اي بود و انتظار مي رود ساير وزرا نيز اسامي دريافت کنندگان ارز دولتي را منتشر کنند.

وي در ادامه تصريح کرد: نمايندگان توصيه نامه اي براي روحاني هم داشتند که به خاطر سوء مديريت در مسأله ارزي کشور و عدم مديريت از سوي سيف، آقاي سيف را برکنار کند چرا که برکناري سيف از اختيارات رئيس جمهور بوده و براي ما هم سوال بود که چرا تاکنون روحاني به اين مساله رسيدگي نکرده است.

 

فراکسيون اميد؛ پيگير اصلي عدم کفايت سياسي روحاني در مجلس

عضو کميسيون شوراها در بخشي ديگر از سخنان خود به تلاش برخي از نمايندگان براي امضاي نامه اي با 17 دليل براي عدم کفايت سياسي رييس جمهور اشاره کرد و گفت: بر خلاف انتظار و شايعاتي که در برخي رسانه ها منتشر شده عدم کفايت سياسي روحاني را اساساً نمايندگان پايداري و اصولگرايان پيگيري نمي کنند.

مقصودي با بيان اينکه هنوز من و تعدادي از نمايندگان در اين خصوص قانع نشده ايم و اين نامه را امضا نکرده ايم بيان داشت: علت اصلي طرح اين مساله در مجلس مشکلات اقتصادي کشور و عدم مديريت اقتصاد و چالش هاي پيش آمده براي کشور است.

وي همچنين گفت: هيچ يک از نمايندگان پايداري عدم کفايت سياسي روحاني را امضا نکردند اما در ميان امضا ها اسامي نمايندگان فراکسيون اميد مجلس به چشم مي خورد.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg