کد مطلب: 172801
نماينده شهرستان اردل در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري مطرح کرد
بيمارستان 100 تختخوابي اردل منتظر تخصيص اعتبار
تاریخ انتشار : 1397/03/22 10:57:57
نمایش : 1076
نماينده شهرستان اردل در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان اردل با جمعيتي بالغ بر 70 هزار نفر، تنها يک بيمارستان‌ 40 تختخوابي دارد که جوابگوي نيازهاي اين شهرستان نيست.

به گزارش هفت چشمه، حسينعلي رضايي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به مشکلات درماني شهرستان اردل، اظهار کرد: اين شهرستان با جمعيتي بالغ بر  70 هزار نفر، تنها يک بيمارستان‌ 40 تختخوابي دارد که جوابگوي نيازهاي اين شهرستان نيست و براي رفع نيازهاي درماني مردم اين شهرستان دست کم نيازمند يک بيمارستان 100 تختخوابي است.

وي ادامه داد: در سال گذشته کلنگ يک بيمارستان 100 تختخوابي در شهرستان اردل به زمين زده شد که متأسفانه به‌علت کمبود اعتبارات ساخت بيمارستان معلق مانده است.

نماينده شهرستان اردل در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري با اشاره به وضعيت سونوگرافي و راديولوژي بيمارستان امام رضا اردل، خاطرنشان کرد: بخش سونوگرافي و راديولوژي اين بيمارستان تنها يک روز در هفته فعال است و در آن روز حدود 150 نفر مراجعه‌کننده وجود دارد در حاليکه اين بيمارستان تنها جوابگوي 20 بيمار است.

رضايي کمبود پزشک متخصص را يکي از مشکلات مراکز درماني شهرستان اردل عنوان کرد و گفت: بايد پيش‌بيني لازم براي حضور پزشکان متخصص در بيمارستان‌ و مراکز درماني صورت بگيرد و همچنين اين شهرستان نياز مبرم به کلينيک و پلي‌کلينيک در شهرها دارد.

وي اضافه کرد: نزديک‌ترين مرکز درماني مجهز به شهرستان اردل، بيمارستان شهرکرد است ولي متأسفانه شاهديم بيماران اورژانسي قبل از رسيدن به مرکز درماني مجهز جان خود را از دست مي‌دهند.

نماينده شهرستان اردل در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري از آمار بالاي تصادفات جاده‌اي در شهرستان اردل خبر داد و بيان کرد: به‌علت جاده‌هاي نامناسب اين شهرستان تصادفات بسياري رخ مي‌دهد و به‌دليل نبود مراکز درماني مجهز، مصدومان در راه انتقال به مراکز درماني جان خود را از دست مي‌دهند.

رضايي با اشاره به ديگر مشکلات مراکز درماني شهرستان اردل، افزود: خانه‌هاي بهداشت شهرستان اردل محوطه مناسبي ندارند، بنابراين پزشکان به‌دليل نداشتن امنيت حاضر به اسکان در اين مراکز نيستند و بايد اعتبار مناسبي براي تأمين امنيت اين مراکز انديشيده شود.

وي تأکيد کرد: اکثر پزشکان به‌دليل صعب‌العبور بودن مناطق شهرستان اردل راغب به حضور در اين شهرستان نيستند و لازم است براي اين پزشکان شرايط خاصي درنظر گرفته شود تا پزشکان عمومي و متخصص ترغيب شوند در مراکز درماني اين شهرستان حضور پيدا کنند.

نماينده شهرستان اردل در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري پايگاه اورژانس 115 را از ديگر ضرورت‌هاي شهرستان‌ اردل عنوان کرد و گفت: احداث پايگاه اورژانس 115 از ضروريات مناطق سخت‌گذر براي کاهش تلفات حوادث است و باتوجه به نياز بالاي اين شهرستان براي امدادرساني تنها چهار پايگاه امدادي در اين شهرستان وجود دارد و حداقل اين شهرستان نيازمند چهار پايگاه 115 است.

انتهاي پيام/68026/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg