کد مطلب: 172792
سردار جواني در گفت‌وگو با جهانبين نيوز:
حرکت قطار انقلاب از ريل ۱۵ خرداد آغاز شد/ خدمت در اوج قدرت، از صفات بارز امام خميني (ره) بود
تاریخ انتشار : 1397/03/15 11:49:13
نمایش : 1176
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامي گفت: ثمره قيام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامي شد و امروز کشور ما صاحب اقتدار و شوکت است، اما دشمنيِ دشمن تمامي ندارد، مهم آن است که ما موقعيت دشمن را شناسايي کنيم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم را داشته باشيم.
به گزارش هفت چشمه، سردار يدالله جواني معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز اظهار کرد: ۱۵ خرداد نقطه عطفي است در تاريخ مبارزات ملت ايران.

وي با بيان اينکه مبارزات ملت ايران با قيام ۱۵ خرداد سمت و سوي مشخصي پيدا کرد افزود: اين قيام به دنبال برخوردي بود که رژيم به دستور آمريکايي‌ها با امام (ره) داشتند.

سردار جواني با اشاره به اينکه سران رژيم پهلوي و آمريکايي‌ها هرگز تصور نمي‌کردند که دستگيري امام خميني (ره) چنين پيامدي را به دنبال داشته باشد ادامه داد: آن‌ها تصور مي‌کردند اعتراض مردم به حرکت‌هاي کوچکي در قم محدود مي‌شود که در نطفه خفه خواهند شد و امام (ره) به راحتي از صحنه خارج مي‌شود، چون دريافته بودند اگر امام (ره) با اين رويکرد و نُت‌هاي آتشين حرکت خود را ادامه دهد قطعا معادلات‌شان را در کشور بر هم خواهد زد.

قيام ۱۵ خرداد بسياري از پرده‌ها را کنار زد

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامي با تاکيد بر اينکه برخلاف تصور و ارزيابي آن‌ها با انتشار خبر دستگيري امام (ره) مردم در اقصي نقاط کشور خصوصا شهرهايي مانند تهران و ورامين وارد صحنه مي‌شوند افزود: خون‌هاي پاکي که آن روز بر زمين ريخت نهضت امام خميني (ره) را آبياري کرد و پيام ايشان را انتشار داد از همين رو بود که ۱۵ خرداد تبديل به نقطه آگاهي‌بخشي و روشنگري شد.

سردار جواني بيان داشت: قيام ۱۵ خرداد بسياري از پرده‌ها را کنار زد و ماهيت رژيم را براي مردم آشکار ساخت، لذا نقطه آغاز قيام امام (ره) را مي‌توان همين ۱۵ خرداد دانست.

وي با بيان اينکه قيام ۱۵ خرداد چند خصوصيت برجسته دارد خاطرنشان کرد: اولين خصوصيت آن، اين است که اين حرکت از روي غيرت ديني، تکليف‌مداري، دفاع از دين و اسلام است، چون مردم مطلع مي‌شوند يک مرجع تقليد را رژيم مستبد و سفاک پهلوي دستگير کرده و تعرضي در اين حد انجام داده.

سردار جواني خودجوش بودن را از ويژگي‌هاي ديگر قيام ۱۵ خرداد عنوان و تاکيد کرد: مردمي بودن اين قيام ويژگي سوم آن است، چون اين مردم هستند که وارد صحنه مي‌شوند و حماسه ۱۵ خرداد را رقم مي‌زنند.

قيام ۱۵ خرداد نشان از آگاهي، غيرت ديني و تکليف‌مداري مردم آن زمان است

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامي گفت: بايد نسل جوان همواره صحنه و محيط خود را رصد کنند و تحولات را ببينند، همچنين شناخت و بصيرت داشته باشند، قيام ۱۵ خرداد نشان از آگاهي، غيرت ديني و تکليف‌مداري مردم آن زمان دارد، مردم و خصوصا جوانان بايد همواره با يک هوشمندي تحولات را رصد کنند و عمل به موقع انجام دهند.

وي افزود: قيام ۱۵ خرداد در آن هنگامه لازم اتفاق افتاد و همينکه اين خبر منتشر شد بلافاصله مردم وارد صحنه شدند، اين موضوع اين پيام را براي ما دارد که برخي از کارها را اگر در زمان خودش انجان ندهيم کارايي لازم را ندارد.

سردار جواني با اشاره به اينکه کاري که نيروي دريايي سپاه در دستگيري ملوانان آمريکايي انجام دادند بنابر فرمايش مقام معظم رهبري بهنگام و به موقع بود اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال آن است که در ايران وضعيت‌هايي را بر هم بزند و موقعيت‌هايي را ايجاد کند، به دنبال يکسري القاعات است و عمليات رواني و جنگ اقتصادي به راه انداخته، اما مردم قيام ۱۵ خرداد به ما اين درس را مي‌دهند که بسنجيم در هر زماني تکليفمان چيست.

بايد دشمن را شناسايي کنيم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم داشته باشيم

وي افزود: مهم حضور در صحنه است، چون همان دشمني که در نظر داشت امام (ره) را از صحنه خارج کند امروز به شکل‌هاي مختلف مي‌خواهد عقيده خود را به ملت ايران تحميل کند.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامي تاکيد کرد: ثمره قيام ۱۵ خرداد انقلاب اسلامي شد و امروز کشور ما صاحب اقتدار و شوکت است، اما دشمنيِ دشمن تمامي ندارد، مهم آن است که ما موقعيت دشمن را شناسايي کنيم و در مقابلش اقدام بهنگام و لازم را داشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد امام خميني (ره) يادآور شد: صلابت، اجتماعي بودن امام خميني (ره)، شجاعتشان، پا به عرصه مبارزات گذاشتن ايشان، نگاه هوشمندانه ايشان نسبت به سرنوشت مسلمانان و مردم ايران، آينده‌نگري‌شان و افشاگري ايشان از اينکه رژيم فاسد پهلوي چطور ملت را تحقير مي‌کند همگي نشانگر آن است که امام (ره) براي مردم پا به عرصه گذاشتند و مردم امام (ره) را خادم خود مي‌بينند،  اين در حالي است که امام (ره) حافظ قرآن، رهبر، مرجع تقليد و... است اما با عملش نشان داد که به دنبال تامين عزت، استقلال و گره‌گشايي از مشکلات مردم ايران است و اين باعث محبوبيت ايشان شد.

امام خميني (ره) خود را وقف اسلام و مردم کرده بودند

وي گفت وقتي امام خميني (ره) اخلاص دارد بنابراين خدا کارش را پيش مي‌برد، و خدا محبت ايشان را به دل‌ها انداخت، کسي شک و شبهه به قيام امام (ره) نداشت و همه مطمئن بودند قيام ايشان نفساني نيست و الي‌الله است.

سردار جواني اضافه کرد: امام راحل را مردم يک دهه در قدرت ديدند و ديدند زندگي، ادبيات و... ايشان تغييري نداشت، بلکه با قرار گرفتن در قدرت خود را خادم مردم مي‌دانستند و اين يعني امام (ره) به جز براي خدا و مردم به چيزي فکر نمي‌کردند و همين امر باعث محبوبيت بيشتر ايشان بعد از يک دهه حکومت بر مردم شد.

وي ادامه داد: چيزي که در منظومه فکري امام (ره) جايي نداشت خود ايشان بود يعني امام راحل خود را وقف اسلام و مردم کرده بودند و مردم نيز به ايشان اعتماد کردند و در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس امام را با تمام وجود حمايت کردند و اين يعني سيماي حضرت رسول (ص) و اميرالمومنين (ع) را در چهره امام خميني (ره) مي‌ديدند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg