کد مطلب: 172787
ابوترابي فرد در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:
نبايد در جامعه اسلامي فقير وجود داشته باشد/ امروز امت اسلامي امام و پيشواي خود را شناخته است
تاریخ انتشار : 1397/03/11
نمایش : 1313
امام‌جمعه موقّت تهران با بيان اينکه امروز امت اسلامي امام و پيشوا و راهبر خود را شناخته است و در مسير تعيين‌شده از سوي پيشواي امت اسلام با قدرت قدم برمي‌دارد تصريح کرد: جبهه مقاومت امت اسلام هر روز شاداب‌تر و پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه و آمريکا ايفاي نقش مي‌کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حجّت‌الاسلام سيّدمحمّدحسن ابوترابي فرد در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز(11 خرداد) تهران يکي از دستاوردهاي ماه مبارک رمضان را آراستگي به صبر دانست و اظهار داشت: شهدا و رزمندگان هشت سال استقامت کردند که امروز اين اقتدار را براي ما به ارمغان آوردند.

وي ادامه داد: امروز وقتي دشمن در برابر پيروزي‌هاي امت اسلام و نظام اسلامي، اقدام به تهديد مي‌کند بايد راه را براي خلق وحدت در جامعه اسلامي هموار کرد.

ابوترابي فرد تصريح کرد: وقتي مي‌بينيد که دنياي استکبار ايستاده است و براي منافع نامشروع خود در منطقه، نگران نفوذ اسلام و انديشه انقلابي است، شما بايد در اين راه از آنان ثابت قدم تر باشيد.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: اين پيوند امت اسلام با امام خويش است که امروز، ملت‌هاي فلسين، يمن، عراق و لبنان را در زير خيمه انقلاب به رهبري رهبر معظّم انقلاب گرد هم آورده است.

وي با بيان اينکه امروز امت اسلامي امام و پيشوا و راهبر خود را شناخته است و در مسير تعيين‌شده از سوي پيشواي امت اسلام با قدرت قدم برمي‌دارد تصريح کرد: لذا جبهه مقاومت امت اسلام هر روز شاداب‌تر و پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه و آمريکا ايفاي نقش مي‌کند. اين اصل محوري را بايد استحکام بخشيد. مسئولين و آحاد جامعه، موفقيت و اقتدار شما در سايه توجه به ارتباط مستحکم امت با امام خويش است.

به گزارش فارس؛ ابوترابي فرد با بيان اينکه نبايد در جامعه اسلامي فقير وجود داشته باشد تصريح کرد: بايد دست يکديگر را بگيريم و به کمک نيازمندان بشتابيم. در جامعه اسلامي نبايد مظلوم وجود داشته باشد و بايد براي اين کار، از تمام ظرفيت نظام استفاده کنيم. دستگاه قضايي کشور تمام هويتش به دفاع از مظلم است. مظلوم در کشور بايد احساس امنيت کند و ظالم احساس ناامني. 

وي، امام(ره) را نماد صبر در کنار حق عنوان کرد و تصريح کرد: امام در دوران جواني تصميم گرفت که قيامش براي خدا باشد و تا پايان عمر هر کاري کرد براي خدا انجام داد.

ابوترابي فرد تصريح کرد: وحدت امروز دنياي اسلام دستاورد قيام 15 خرداد امام است.

ابوترابي‌ فرد در ادامه خطبه‌هاي نمازجمعه با بيان اينکه در دهه پنجاه، بزرگترين قرارداد تسليحات و جنگ‌افزار، بين شاه و رژيم آمريکا با 11 ميليارد دلار تنظيم شد خاطرنشان کرد: اين در راستاي خلق يک ژاندارم در منطقه و رشد اقتصادي آمريکا و توليدکنندگان تسليحات نظامي بود.

وي، حمايت رژيم شاهنشاهي از رژيم صهيونيستي در جنگ شش روزه را، لکّه ننگي در تاريخ دودمان پهلوي دانست و اظهار داشت: آن رژيم به اصطلاح مقتدر ديروز، با حمايت مزدوران منطقه‌اي آمريکا و با حمايت کامل و صريح ايالات متحده، 33 روز مقاومت اسلامي را در لبنان مورد تهاجم قرار داد تا اهداف خود را پيش ببرد و نقشه خاورميانه را تغيير دهد.

ابوترابي فرد ادامه داد: نتيجه به نفع امت اسلامي شد. آمريکا 7 تريليون دلار در منطقه و جنگ با عراق هزينه کرد تا شايد يک پايگاه مهم نظامي ديگر به 900 پايگاهي که در 5 قاره دارد اضافه کند. امّا در نهايت با هزينه سنگين و با ذلّت، در برابر اراده ملت شجاع و مقتدر عراق و مرجعيت ديني ناچار به ترک عراق شد.

وي با بيان اينکه امروز آمريکا شاهد دريافت سيلي هاي متعدد از امت اسلامي است تصريح کرد: چگونه بر دشمني اين کشور، با امت اسلام و ملت ايران که پرچمدار اين حرکت است افزوده نشود؟

وي ادامه داد: امروز، جمهوري اسلامي با قدتي متفاوت از بدو تولد و با موقعيتي برتر و ممتاز در جامعه جهاني ايستاده است و به سمت اهداف والاي انقلاب که امام بزرگوار و رهبر معظّم انقلاب تبيين کرده‌اند حرکت مي‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بيان اينکه آمريکاي امروز، علاوه بر ضعف جدّي و ناتواني در منطقه جنوب غربي آسيا، اسطوره دموکراسي‌اش در جهان شکست خورده است تصريح کرد: اسطوره دموکراسي آمريکا، جاي خود را به نفرت، تفرقه، نژادپرستي، زورگويي و فرقه‌گرايي داده است. حمله به عراق و افغانستان و جنگ‌هاي نيابتي در منطقه، زوال آمريکا را سرعت داده است.

وي خاطرنشان کرد: برژنسکي مي‌گويد جنگ يک سويه آمريکا با عراق، غيرقانوني بودن مشي سياست خاجي آمريکا را نشان داد. امروز سياست خارجي‌آمريکا در دنيا مورد تنفر قدرت‌هاي بزرگ و کوچک است. 

ابوترابي فرد، اقدامات جنايتکارانه آمريکا در جهان را مورد اشاره قرار داد و تصريح کرد: آمريکايي‌ها امروز در جهان به عنوان يک مجرم شناخته مي‌شوند. 

وي افزود: شاهد زوال تدريجي سلطه آمريکا و اقتدار ملت‌هاي منطقه هستيم و اينها واقعيت‌هايي است که کارشناسان، به طور فراوان به آن پرداخته‌اند.

وي با بيان اينکه بدهي دولت فدرال آمريکا 20 تريليون دلار؛ يعني پنج برابر بودجه سالانه اين کشور است افزود: امروز آمريکا توان ايستادگي در برابر امت اسلام را از دست داده است.

ابوترابي فرد با اشاره به بيانات رهبر معظّم انقلاب در ديدار کارگزاران نظام مبني بر اينکه نبايد در ارتباط با برجام، دوقطبي ايجاد کرد تصريح کرد: اين نبايد، به معناي تبيين مسير حرکت امت اسلامي براي انجام يک وظيفه روشن ديني و خلق قدرت در برابر دشمن است و ده‌ها آيه و و روايت ما را به اين حقيقت توصيه مي‌کند.

وي تصريح کرد: نشست اخير رهبر انقلاب با دانسجويان و شنيدن سخنان آنان، يک کلاس درس براي مسئولين کشور بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg