کد مطلب: 172782
قنات رستم آباد اردل خشک شد
تاریخ انتشار : 1397/01/19 12:45:48
نمایش : 2849
قنات روستاي رستم آباد شهرستان اردل با دبي 40 ليتر آب بر ثانيه خشکيد و موجب نارضايتي شماري از باغداران اين خطه شد.
به گزارش هفت چشمه، شماري از باغداران روستاي رستم آباد روز شنبه با حضور در مقابل استانداري اين استان در نامه اي سرگشاده، راه چاره و تامين آب کشاورزي براي 63 هکتار از باغات پايين دست اين منبع آبي را از مسئولان خواستار شدند.

يکي از نمايندگان کشاورزان به ايرنا اظهار کرد: اين قنات با بيش از250 سال قدمت در نخستين ماه از فصل بهار به صورت ناگهاني خشک شد.
وي با بيان اين که 63 هکتار از باغات مثمر پايين دست روستاي رستم آباد از آب اين قنات سيراب مي شد، گفت: با خشکيدن اين منبع آبي 80 خانوار اين آبادي يکهزار و400 نفري با مشکل کمبود آب براي باغات خود مواجه شدند.

وي از کاهش دبي آب قنوات منطقه روستايي رستم آباد در سال زراعي جاري در پي کاهش محسوس بارندگي را يادآور شد و گفت: خشک شدن اين منبع آبي در منطقه بي سابقه است.
وي راه جايگزيني تامين آب باغ هاي مثمر رستم آباد را گرفتن آب از سرشاخه رودخانه کارون در سه کيلومتري آبادي اعلام کرد و گفت: در صورتي که براي جايگزيني آب تسريع نشود با گرم شدن هوا، نابودي باغات حتمي است.

مديرآب و خاک و امور فني و مهندسي جهادکشاورزي چهارمحال وبختياري نيز با اشاره به کاهش منابع آبي بخش کشاورزي سال زراعي جاري در سطح استان اظهار کرد: وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي متولي بررسي و تخصيص آب مورد نياز براي کشاورزان است.
منبع:ايرنا

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg