کد مطلب: 172753
آيت‌الله امامي‌کاشاني در نمازجمعه تهران:
دشمن قوه قضاييه اي مي خواهد که کمک شان کند/وظيفه داريم براي مردم وقت بگذاريم
تاریخ انتشار : 1396/12/25 14:11:40
نمایش : 1667
خطيب نماز جمعه تهران گفت: دشمن قوه قضاييه اي مي خواهد که کمک شان کند نه اينکه وقتي عده اي اغتشاش کردند، به مساله ورود کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛  آيت الله محمد امامي کاشاني خطيب نماز جمعه تهران در خطبه هاي امروز اظهار داشت: بايد دو نعمت را نگه داشت؛ اولي نعمت معنويت کشور است و دومي، نعمت زندگي.

وي افزود: در سال ۳۱ شمسي فضاي کشور به لحاظ سياسي باز شد؛ يعني آمريکا مي خواست فضا را باز کند تا نفت را از انگليس بگيرد؛ براي همين جبهه ملي جلو افتاد و افرادي را براي مجلس کانديدا کرد؛ مردم بازار هم مرحوم راشد را کانديدا و روانه مجلس کردند.  

امامي کاشاني ادامه داد: آقاي راشد وقتي راي آورد، در هنگام سخنراني هايش از عبارت «بسم الله» استفاده مي کرد؛ نمايندگان به ايشان مي گفتند که اينجا مجلس شوراي ملي است نه منبر که شما از عبارت بسم الله استفاده مي کنيد.

وي تصريح کرد: دشمن دو کار مي کند؛ اول مي گويد بايد اضطراب و ناامني را در ايران ايجاد و دوم اينکه مسائل اقتصادي را زياد کرد. دشمن، اين مجلس را نمي خواهد؛ مجلسي که هنگام صحبت بسم الله بگويد و عليه نظام سلطه صحبت مي کند؛ دشمن بيانيه هاي اين مجلس را نمي خواهد.

دشمن قوه قضاييه اي مي خواهد که کمک شان کند

وي تصريح کرد: دشمن قوه قضاييه اي مي خواهد که کمک شان کند نه اينکه وقتي عده اي اغتشاش کردند، به مساله ورود کند. دشمن قوه قضاييه اي که رئيس آن مجتهد عادلي مانند آيت الله آملي لاريجاني باشد را نمي خواهد. دشمن کشوري که امنيت اش با نيروهاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي باشد را نمي خواهد.

امامي کاشاني افزود: دشمن روي اين مساله دارد فشار مي آورد. کشوري که رهبري آن با فقيه جامع الشرايط است و همه قوا زير چتر ولايت فقيه قرار دارند و همه قوانين در ارتباط با ولايت و خداست، دشمن چنين کشوري را نمي خواهد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر آن فضا و بساط قبل از انقلاب الان بود، ديگر هيچ چيزي از ايران باقي نمي ماند؛ درود بر کساني که پس از ۴۰ سال در ۲۲ بهمن آنگونه راهپيمايي کردند؛ درود بر امام و شهدا و همه کساني که با نفس عيسوي امام راهي جبهه ها شدند. اينکه امام فرموند، انقلاب انفجار نور بود، فقط يک لفظ نبود بلکه مي خواستند واقعيت را بگويند. واقعيت همه عالم را پر کرده بود.

همه ما و مخصوصا مسئولان، وظيفه داريم

امامي کاشاني گفت: بايد تفکر و راه اهل بيت را ياد گرفت. وقتي به دنيا سفر مي کنيم، قدر ايران را مي دانيم که چه قدر ايران در معنويت جلو است البته به جايي که بايد برسيم، عقب هستيم اما نسبت به دنيا سروريم. دنيا در اين مسيرها نيست مگر اينکه بوي جمهوري اسلامي به جاهاي ديگر مثل عراق و سوريه بخورد. اين نعمت را پاس بداريم.

وي گفت: بايد در نيمه شعبان و روز ولادت و شهادت، فکر فاطمه (س) و علي(ع) را تبيين کنيم. در اينجاست که مردم مي توانند به حکومت حضرت مهدي (عج) برسند. ما بايد روز فاطمه (س) و علي(ع) و شخصيت نامحدود اين انسان هاي بزرگ را پاس بداريم. خدا مي داند که چقدر جلو رفتيم. خدا خير و برکت اش را بر اين مردم که امام را شناختند ارزاني بدارد.

خطيب نماز جمعه تهران تصريح کرد: همه ما و مخصوصا مسئولان، وظيفه داريم؛ دشمن قواي سه گانه مجريه و قضاييه و مقننه را نمي خواهد. ما نبايد به اين مقدار بسنده کنيم؛ وظيفه داريم براي مردم وقت بگذاريم و مشکل را احساس کنيم و براي رفع آن تلاش کنيم. نگوييم که نمي شود؛ به فرموده رهبري همه اين ها شدني است. همه دست اندرکاران که دارند براي اين مردم امام زمان شناس کار مي کنند، بايد اين کارها را با علاقه و عشق انجام دهند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg