کد مطلب: 172749
خدمات آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري
رسيدگي به دهستان شليل با هدف محروميت‌زدايي و اشتغال‌زايي/ اعزام ۱۵ هزار نفر از محرومان به مشهد مقدس
تاریخ انتشار : 1396/12/24 12:39:35
نمایش : 1511
مسئول دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري گفت: در مجموع از يک سال پيش با همکاري آستان قدس رضوي و نهادهاي حمايت کننده از محرومان بالاي ۱۵ هزار نفر از اين استان به مشهد مقدس اعزام شدند.
به گزارش هفت چشمه، مرتضي سجادي مسئول دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: حجت‌الاسلام رئيسي در توليت آستان قدس چند محور را پيگير هستند که در استان‌ها درحال انجام مي‌باشند.

وي با اشاره به اعزام زيارت اولي‌ها به مشهد مقدس افزود: افرادي که سنشان بالاي ۴۰ سال باشد و در اين ۴۰ سال نتوانسته‌اند به علت وضعيت مالي نامناسب به زيارت امام رضا (ع) مشرف شوند، به مشهد مقدس اعزام مي‌شوند و اسکان و غذاي اين افراد توسط آستان قدس رضوي تامين مي‌شود، اما هزينه رفت و آمد با خودشان، خيرين يا نهادهايي که اين افراد را تحت پوشش قرار داده، صورت مي‌گيرد.

اعزام ۱۵ هزار نفر از چهارمحال و بختياري به مشهد مقدس با همکاري آستان قدس رضوي

سجادي ادامه داد: در مجموع از يک سال پيش با همکاري آستان قدس رضوي و نهادهاي حمايت کننده از محرومان بالاي ۱۵ هزار نفر از اين استان به مشهد مقدس اعزام شدند.

وي به توزيع سبدهاي کالا توسط آستان قدس رضوي در بين خانواده‌هاي فقرا در سطح اين استان اشاره و گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ سبد کالا بين محرومان استان توزيع شده است.

مسئول دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري بيان داشت: بخشي از هزينه تهيه سبدهاي کالا را خيرين استان با همکاري آستان قدس تامين مي‌کنند.

وي با اشاره به بحث محروميت‌زدايي توسط آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري اضافه کرد: ما در بحث محروميت‌زدايي يک منطقه هدف داريم با نام دهستان شليل و آستان آنچه را در ارتباط با محروميت‌زدايي انجام مي‌شود، حمايت مي‌کند به اين صورت که هر طرحي در اين مناطق درحال انجام بوده و دولت تامين‌کننده بخشي از هزينه‌هاي آن است براي دريافت کمک به آستان قدس رضوي ارسال شده و با موافقت آستان بخشي از هزينه‌هاي آن توسط آستان تامين خواهد شد.

طرح‌هاي اشتغال‌زايي و محروميت‌زدايي از سوي آستان قدس رضوي حمايت مي‌شوند

سجادي خاطرنشان کرد: طرح‌ها به شرطي از سوي آستان قدس مورد حمايت قرار مي‌گيرند که داراي دو ويژگي باشند و آن اينکه هم در جهت محروميت‌زدايي باشند و هم در راستاي ايجاد اشتغال کنند.

وي با اشاره به مشارکت آستان قدس رضوي در تامين هزينه‌هاي گروه‌هاي جهادي يادآور شد: آستان مشارکت‌هايي براي تامين هزينه‌هاي گروه‌هاي جهادي که به منطقه هدف (روستاي شليل) اعزام مي‌شوند دارد و تا ۵۰ درصد به اين گروه‌ها کمک مي‌کند.

مسئول دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري بيان داشت: افرادي که در منطقه هدف کارهاي اشتغال‌زايي خانگي ايجاد مي‌کنند و نياز به کمک داشته باشند از ۲۰ تا ۵۰ ميليون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه تسهيلات از آستان قدس به صورت مرحله به مرحله دريافت مي‌کنند.

سجادي اضافه کرد: آستان قدس رضوي دو سال يکبار يک دهستان را بر اساس يک چارچوب انتخاب مي‌کند و در اين منطقه سرمايه‌گذاري کرده و اقدام به محروميت‌زدايي و اشتغالزايي مي‌کند.

مسئول آستان قدس رضوي در چهارمحال و بختياري بيان داشت: رسيدگي به خانواده شهدا يکي ديگر از خدمات آستان قدس رضوي در اين استان است که در حدود ۱۳۰ مورد ديدار در اين مدت صورت گرفته است.

وي با اشاره به حمايت و کمک‌هاي موردي آستان قدس رضوي به دانشجويان بي‌بضاعت ادامه داد: علاوه‌براين کمک‌هايي بصورت موردي به دانش‌آموزان فقير مي‌شود که بطور کلي از زماني که دفتر آستان قدس شروع به کار کرد بالاي يک ميليارد تومان به مستمندان و ضعفا کمک شده است.

محروميت‌زدايي و اشتغال‌زايي اولويت اصلي توليت آستان قدس رضوي است

سجادي بيان داشت: همه اين خدمات، کمک‌ها، اشتغال‌زايي و محروميت‌زدايي‌ها در استان‌ها همه مربوط به نوع نگاه حجت‌الاسلام رئيسي توليت آستان است، که براساس فراميني هستند که مقام معظم رهبري به ايشان دادند.

وي افزود: اعتقاد حجت‌الاسلام رئيسي بر اين است که ابتدا بايد به مستمندان مشهد و بعد از آن مستمندان ساير استان‌ها و در برخي موارد در خارج از کشور کمک شود.

سجادي رسيدگي به زائران را ماموريت جديد توليت آستان قدس رضوي عنوان و گفت: همه اين موارد از بعد از حکم حجت‌الاسلام رئيسي درحال انجام است چون در اين حکم ماموريت جديدي براي آستان قدس رضوي تعريف شد.

انتهاي پيام/ ۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg