کد مطلب: 172702
استراتژيست سابق ترامپ:
ايران، چين و ترکيه در حال ايجاد يک محورِ ضد غربي هستند
تاریخ انتشار : 1396/12/10 09:53:06
نمایش : 2065
«استيو بَنِن» استراتژيست ارشد سابق رئيس‌جمهور آمريکا در يک مصاحبه مدعي شده که ايران، چين و ترکيه به عنوان سه تمدن باستاني، در حال ايجاد يک محور جديد براي مقابله با غرب هستند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس،  استراتژيست سابق دونالد ترامپ در کاخ سفيد، يک مصاحبه خواندني
انجام داده و در آن به صراحت از نظريه جنجالي «ساموئل هانتيگتون» درباره «برخورد تمدن‌ها را تکرار کرده است.

او مدعي شد: «اگر شما به سخنراني رئيس‌جمهور شي جين پينگ در نشست حزب(کوميست چين) نگاه کنيد  از خودتان سوال مي‌کنيد چرا توجه کافي به اين اظهارات نشده است. اگر آنها(دولت چين) در عرض 5 يا 10 سال آينده آنچه که توصيف و بيان کرده‌اند را محقق کنند، به نظر من عملا غيرممکن خواهد شد که ما بتوانيم به قدرت هژمونيک بودن خودمان ادامه دهيم. ما خواب بوده‌ايم و اجازه تحقق اين موضوع را به آنها داده‌ايم».

«استيو بَنِن» در مصاحبه با پايگاه «جي کيو»، ابتدا به شدت درباره رشد چين و اهداف بلندپروازنه اين کشور عليه آمريکا هشدار داده است.

در اين مصاحبه از استراتژيست سابق دونالد ترامپ در کاخ سفيد درباره ديدارهايش با «هنري کيسينجر» و مواضع وزير خارجه اسبق آمريکايي درباره چين سوال شد.

استيو بَنِن جواب داد: «من با او چندين بار ديدار داشته‌ام. او معتقد است که اين يک رابطه بلندمدتي است که در آن (آمريکا و چين) به نحوي مي‌توانند کار کنند اما من مي‌گويم که او يک سازشگر غيرمنطقي است. ما(آمريکا) از 1992 تا زمان انتخاب دونالد ترامپ، به تعطيلات استراتژيک رفتيم اما قدرت‌هاي بزرگ نمي‌توانند چنين کاري بکنند».

 در ادامه اين مصاحبه از بنن درباره نظريات فرانسيس فوکوياما(پايان تاريخ) و ساموئل هانتيگتون(برخورد تمدن‌ها) سوال شد.

خبرنگار سوال کرد:« آيا مرحوم هانتيگتون وقتي که از اهميت ژئوپوليتيک در قرن 21 و برخورد تمدن‌ها صحبت مي‌کرد، درست مي‌گفت؟».

استراتژيست سابق ترامپ جواب داد: «بله قطعا درست مي‌گفت».

از نظر آقاي بنن، «آنچه که ما امروزه داريم مي‌بينيم آن است که چين، ايران و ترکيه- سه تمدن باستاني- در کنار هم در حال ايجاد يک محور جديد هستند. اين محور در حال مقابله با غرب مسيحي است و بخش عظيمي از اسلام هم در مقابل غرب است».


استيو بَنِن

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg