کد مطلب: 172687
دبير کميسيون امنيت ملي در گفتگو با دانا خبر داد:
کشف سلاح گرم از خانه تيمي دراويش/ عاملين جنايت اخير در تهران دستگير شدند/ اغتشاشات خيابان پاسداران با تمهيدات قبلي صورت گرفت
تاریخ انتشار : 1396/12/06 13:06:55
نمایش : 1534
دبير کميسيون امنيت ملي گفت: اغتشاشگران خيابان پاسداران از قبل توسط برخي از کانال هاي معاند نظام و گروه ها تحريک شده بودند که همه افراد شناسايي شده اند. اغتشاشگران با تمهيدات و برنامه ريزي قبلي وارد اين منطقه شده بودند و دستگيري يکي از آنها بهانه بود از همين رو مذاکرات پليس با آنها نتيجه اي نداشت.

به گزارش هفت چشمه، محمد جواد جمالي نوبندگاني دبير کميسيون امنيت ملي در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص اتفاقاتي که اغتشاشگران در خيابان پاسداران رقم زده و باعث شهادت چند نفر از نيروهاي امنيتي شدند اظهار داشت: دراويش تا کنون به عنوان جزئي از جامعه بودند که حقوق آنها به طور کامل از سوي نظام و مردم رعايت شده بود.

وي با بيان اينکه حقوق دراويش تا کنون خدشه دار نده بود عنوان کرد: اين افراد مانند ساير اعضاي جامعه بايد حق خود را نسبت به جامعه ادا مي کردند؛ جامعه نسبت به اين افراد قطعاً حق و حقوقي داشته است و نيروي انتظامي به دنبال اتهام يک نفر اقدام به دستگيري وي کرده و ربطي به درويش بودن يا نبودن وي نداشته است.

دبير کميسيون امنيت ملي در ادامه خاطرنشان کرد: فيلم هايي که منتشر شده به خوبي نشان مي دهد که اين افراد علناً به نيروي انتظامي تعدي کرده و دستور مي دهند فردي را تا نيم ساعت بعد آزاد کنند؛ براي همه مردم کشور مشخص است که بر اساس قانون اساسي هر کس جرمي انجام داده و اتهامي متوجه اوست بايد در برابر قانون پاسخگو باشد و فرقي ندارد درويش باشد يا خير.

جمالي با تاکيد بر اينکه شمشير کشيدن بر روي امنيت از سوي هيچ فرد يا گروهي پذيرفتني نيست عنوان کرد: هرچند رئيس خود دراويش هم بعد از اين اتفاقات بيانيه‌اي داد و اقدامات وحشيانه برخي از دراويش را محکوم کرد اما اين قضايا از سوي هرکس و با هر تفکري صورت بگيرد کاملا محکوم است.

وي در ادامه افزود: کساني اين اتفاق را رقم زده اند که ادعاي مهرباني داشته و خود را در ولايت پذيري از حضرت علي در صف اول مي دانند؛ اين افراد با شيعه داعشي ها اتوبوس را وارد جمعيت کرده و تعدادي را به شهادت رساندند؛ رد شدن با ماشين از روي مردم تنها در کشورهاي غربي و از سوي داعشي ها صورت گرفته بود.

دبير کميسيون امنيت ملي با تاکيد بر اينکه اين اقدام برخي از طرفداران دراويش به شدت محکوم است عنوان کرد: قطعاً با مسببين اين حادثه تلخ و ناگوار برخورد هاي لازم صورت مي گيرد و البته عاملان جناياتي که منجر به شهيد شدن تعدادي از هموطنان ما شده شناسايي و دستگير شده اند.

جمالي خاطرنشان کرد: اصلي ترين شاکيان اين حوادث تلخ، مردماني هستند که طي اغتشاشات چند شب گذشته، اموال آنها آسيب ديده و آسايش آنها طي چند شب مختل شده بود؛ چنين اقدامات ضد امنيتي در هيچ کجاي دنيا با هر سيستم حکومتي پذيرفته شده نيست.

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي از ابتدا با حلم و بردباري با اين افراد برخورد کرد بيان داشت: اين افراد از صبوري نيروهاي انتظامي سوء استفاده کردند و البته نيروي انتظامي نشان داد در جاي خود مي تواند با خويشتن داري برخورد کند و هم نشان داد در جايي که قرار شد با قاطعيت جلوي اين افراد گرفته شود، نيروي انتظامي با همه آنها برخورد و اين غائله را به پايان رسانيد.

دبير کميسيون امنيت ملي در ادامه افزود: اين افراد و اغتشاشگران از قبل توسط برخي از کانال هاي معاند نظام و گروه ها تحريک شده بودند که همه افراد شناسايي شده اند. اغتشاشگران با تمهيدات و برنامه ريزي قبلي وارد اين منطقه شده بودند و دستگيري يکي از آنها بهانه بود از همين رو مذاکرات پليس با آنها نتيجه اي نداشت.

جمالي همچنين گفت: تمامي افراد تحت تحرکات خارج از کشور و داخلي وارد صحنه اغتشاش شده بودند و حتي در ادامه يک خانه تيمي در اطراف محل اغتشاش کشف شد که در آن انواع سلاح سرد و گرم براي ادامه درگيري ها وجود داشت که دراويش اغتشاشگر سلاح هاي خود را از آنجا تهيه کرده بودند.

وي در پايان با بيان اينکه مقادير زيادي سلاح گرم و سرد از اين اغتشاشگران جمع آوري شده عنوان کرد: برخي از کانال هاي تلگرامي طي اين مدت با تحريک دراويش حتي سعي کردند اين افراد را از شهرهاي ديگر به تهران بکشانند اما آنچه که از ابتدا ما از دراويش شنيده ايم اين بوده است که دراويش مدعي هستند نه در جنگ ها و نه در سياست دخالتي ندارند و با اين صحبت حتي در جنگ تحميلي هم شرکت نکردند.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg