کد مطلب: 172684
همزمان با افشاي رسيدن محموله گاز کلر از ترکيه به شرق دمشق
نمايش جديد در غوطه در راه است؛ کلاه‌سفيدها ماسک توزيع کردند
تاریخ انتشار : 1396/12/05 13:48:03
نمایش : 2112
همزمان با عمليات ارتش سوريه براي پاکسازي مهم‌ترين لانه تروريستي در شرق دمشق، دو کاميون گاز کلر از ترکيه به ريف دمشق رسيده و گروه «کلاه‌سفيدها» با هدف متوقف کردن عمليات از طريق ايجاد اجماعي بين‌الملل، براي نمايشي جديد عليه دمشق آماده مي‌شود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، ارتش سوريه و نيروهاي همپيمان در حال تدارک براي آغاز عملياتي گسترده به منظور پاکسازي منطقه غوطه شرقي دمشق از تروريست‌ها هستند.

مطابق معمول، در هر عمليات نظامي که ظاهرا موازنه قوي در آن به سود ارتش سوريه بوده و دستيابي به پيروزي در آن دشوار نيست، جريان مخالف محور مقاومت دست به نمايش‌هاي ساختگي مثل ماجرا و جنجال سلاح‌هاي شيميايي ميزند و در آن به مخاطب مي قبولاند که ارتش سوريه از سلاح شيميايي و مرگبار استفاده کرده است.

اما به محض اينکه «هدف سياسي» اين نمايش‌ها محقق شد و محور مخالف جريان مقاومت از رهگذر وارد کردن اتهامات خونبار به دولت سوريه از طريق بوق‌هاي رسانه‌اي غربي و عربي توانست مانع پيشروي ميداني ارتش سوريه شود، احتمال دارد که اين قربانيان بار ديگر زنده شوند و به حيات خود ادامه دهند.

اما قهرمانان بلامنازع امروز اين نمايش‌ها «کلاه سفيدها» هستند که هم اکنون در حال تدارک نمايش خونبار ديگري هستند؛ اين بار در غوطه شرقي.

«کلاه سفيدها» گروه يا سازماني است که نام خود را «دفاع غيرنظامي سوريه» گذاشته‌ است؛ سازماني براي حمايت و نجات جان شهروندان اين کشور. اما آنچه در ماجراي حلب روشن شد اين است که اعضاي گروههاي مسلح و مرتبطان با آنها در پوشش «کلاه سفيدها» فعاليت مي‌کنند.  کلاه سفيدها اغلب در ويدئوهاي غيرحرفه‌اي در حال برداشتن آوار و نجات افراد ديده مي شوند اما تصاويري از آنان به بيرون درز کرده که نشان مي‌دهد آنها از اعضاي گروههاي مسلح هستند. آنها ادعا مي‌کنند که هدفشان کمک به مردم است اما آنها هيچ‌گاه به مردمي که در حملات گروههاي مسلح زخمي و مجروح و آواره شده‌اند کمک نکرده‌اند.

وبگاه خبري «العهد» لبنان گزارش داد، دمشق اطلاعاتي در اختيار دارد که نشان مي‌دهد کلاه سفيدها ماسک در غوطه شرقي توزيع کرده‌اند تا بتوانند فيلم تازه‌اي درباره استفاده از سلاح شيميايي جعل کنند و ارتش سوريه را به اين اتهام، متهم کنند.

 

همزمان با اين مسئله، دو کاميون حامل گاز کُلر از ترکيه وارد اراضي شده است تا بار ديگر بتوانند سناريويي را اجر کنند که غوطه در سال 2013 شاهد آن بود. در آن زمان ارتش سوريه در حال پيشروي سريع در غوطه بود، ولي همزمان با اين پيشروي، تصاويري از زنان و کودکان قرباني به شکل سازمان يافته‌اي در رسانه هاي غربي و عربي دست به دست شد.

اين رسانه ها مدعي شدند که اين زنان و کودکان، قرباني گازهاي شيميايي بودند که دولت سوريه در غوطه از آن عليه غير نظاميان استفاده کرد؛ هر چند که هيچ کس نتوانست دليل قانع کننده‌اي درباره صحت اين اتهامات پيدا کند.

يک منبع دولتي سوري در آن زمان اعلام کرد که دمشق از نزديک شاهد عمليات جاري تروريست‌ها براي استفاده از سلاح شيميايي است و اين اطلاعات را در اختيار شوراي امنيت قرار داده و تأکيد کرده که اين گروه‌ها داراي سلاح شيميايي هستند.

اين منبع تصريح کرد که کلاه سفيدها تحت عنوان‌هاي بشردوستانه به سود سرويس‌هاي جاسوسي غرب فعاليت کرده و با رسانه‌هاي سياست‌زده براي کارگرداني اين نمايش‌ها هماهنگ هستند تا افکار عمومي غربي و عربي را قانع کرده و دولت سوريه را جنايتکار جلوه دهند.

وي خاطر نشان کرد که آنچه به دولت سوريه در خنثي سازي اين اتهامات کمک مي‌کند، همکاري مخفيانه مردم اين منطقه با دمشق است؛ به گونه اي که جزئيات دقيقي از اين بازي‌هاي مشکوک در اختيار دولت قرار ميدهند و اين مسئله در «خان شيخون» اتفاق افتاد و مردم آن منطقه اطلاعات مهمي از رخدادهاي آن در اختيار دولت قرار دادند.

به گفته اين منبع، اقدامات کلاه سفيدها مانع از آن نخواهد شد که ارتش سوريه نبرد غوطه شرقي را به پايان نرساند، بلکه ارتش براي هر گونه سناريويي شيميايي آمادگي کامل دارد. اين منبع تأکيد کرد، اشک تمساح مسئولان سازمان ملل براي افرد غير نظامي حاضر در غوطه شرقي، در حقيقت سوگواري براي گروه‌هاي تروريستي است که در يک قفس بزرگ در جغرافياي غوطه زنداني هستند.

وي در پايان اظهار داشت، آنچه ادعا مي‌شود که وضعيت انساني غوطه غير قابل کنترل شده است، افتراء و بزرگنمايي صرف است و ساکنان غوطه بي صبرانه منتظر ارتش سوريه هستند؛ ساکناني که عليه تروريست‌هاي جبهه النصره، جيش الاسلام و فيلق الرحمن شورش کردند.

انتهاي پيام/ص

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg