کد مطلب: 172679
آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه تهران:
زلزله‌زدگان کرمانشاه نيازمند توجه بيشتري هستند/ قوه قضاييه با عاملان جنايت خيابان پاسداران برخورد قاطع کند
تاریخ انتشار : 1396/12/04 15:04:54
نمایش : 1389
امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن آشوب‌هاي اخير در خيابان پاسداران، از دستگاه قضايي خواست با قاطعيت با اين جنايتکاران که مرتکب قتل و متعرض به اموال مردم شدند، برخورد کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز تهران با اشاره به آيات سوره تکاثر اظهار داشت: در اين سوره تأکيد شده که در قيامت از همه نعمت‌هايي که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد. 

وي با بيان اينکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصريح کرد: در قيامت سؤال مي‌شود که عمر را با ياد خدا و تبعيت از فرمان خدا گذرانده اي يا نه. بنده خدا بوده‌اي يا شيطان؟

خطيب جمعه تهران بهترين و بالاترين نعمت را ارسال پيامبران به ميان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگي است که انبياء بر ما ارزاني داشته اند و در قيامت از آن سؤال مي‌شود.

وي يکي از خطوط قرمزي که در کلام معصومين مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصريح کرد: بايد در سخن گفتن مراقب باشيم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروي مؤمن نباشد.

موحدي کرماني غافل بودن از فقرا و مستمندان را، يکي از خطوط قرمزي دانست که دين بر آن تأکيد کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ايام شهادت حضرت صديقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصريح کرد: عدالتي که حضرت مهدي(عج) پس از ظهور پياده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وي انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينکه در کجاي دنيا سراغ داريد که فرد آذوقه خود را به ديگران بدهد تصريح کرد: حضرت مهدي(عج) پس از ظهور، اين روحيه را در بين مردم پياده مي‌کند.

موحدي کرماني تصريح کرد: تمام برنامه‌هايي که حضرت براي تثبيت عدل مي‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.

آيت‌الله موحدي کرماني در خطبه دوم نمازجمعه نيز با اشاره به بيانات مهم رهبر انقلاب در ديدار مردم آذربايجان اظهار داشت: ان‌شاءالله مسئولين موفق شوند فرامين رهبري را اجرا کنند.

وي حادثه هواپيماي تهران- ياسوج را دردآور توصيف کرد و با بيان اينکه تأثر عميق و همدردي صميمانه خود را با خانواده‌هاي داغدار ابراز مي‌داريم اظهار داشت: مايه مباهات اين است که خانواده جانباختگان گفته‌اند راضي به ادامه عمليات جستجو براي يافتن اجساد نيستيم تا مبادا جان کسي به خطر افتد. مرحبا به اين ايثار. مردم خوبي داريم و خداوند به مسئولين توفيق دهد که خدمتگذار اين مردم باشند.

خطيب جمعه تهران، با محکوميت اغتشاشات خيابان پاسداران تهران که امنيت جاني و مالي مردم را به خطر انداخت اظهار داشت: از اقدامات سنجيده و عاقلانه نيروي انتظامي تشکر مي‌کنيم که به خوبي عمل کردند و مدبرانه به آن خاتمه دادند.

وي با بيان اينکه از دستگاه قضايي مي‌خواهيم با اين جنايتکاران که مرتکب قتل و متعرض به اموال مردم شدند با قاطعيت و شدّت برخورد کند، تصريح کرد: امنيت مسئله‌اي نيست که به سادگي بتوان از آن گذشت. ان‌شاءالله مردم شاهد مجازات قاطعانه اين حريم شکنان خواهند بود.

موحدي کرماني با تشکر از اقدامات دستگاه هاي مختلف در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: با اين حال، شنيده‌ايم که اين عزيزان نيازمند توجه بيشتري هستند؛ مخصوصاً که به واسطه بارش شديد باران، مشکلاتي براي آنها ايجاد شده است.

وي افزود: همچنين لازم است بودجه بيشتري در اختيار آنها قرار گيرد تا بتوانند مسکني براي خود تهيه کنند.

موحدي کرماني در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه تهران از «سيد ابوالفضل حسيني» ورزشکار کرماني که مدال مسابقات خود در رشته تير و کمان را به سردار قاسم سليماني و ميليون‌ها زائر حسيني که در اربعين پياده به زيارت امام حسين مي‌روند اهدا کرد، تقدير به عمل آورد.

وي سالروز شهادت شهيد محلاتي نماينده امام در سپاه را  مورد اشاره قرار داد و با تجليل از اين شهيد گرانقدر اظهار داشت: از خدا مي‌خواهيم روح او را با شهداي کربلا محشور کند.

امام جمعه موقت تهران همچنين سوم اسفند آغاز عمليات خيبر در سال62 و 5 اسفند سالروز عمليات والفجر را مورد اشاره قرار داد.

موحدي کرماني با بيان اينکه آمريکا، صهيونيست و عربستان سعودي در فکر ايجاد اجماع منطقه‌اي و بين‌المللي عليه ايران هستند اظهار داشت: آن‌ها غافل از اين هستند که ايران اسلامي حامل نور خداست و اين نور خاموش شدني نيست.

وي افزود: انقلاب ايران يکي از مصاديق کلمه طيبه است که فرسنگ‌ها ريشه در اعماق زمين دارد و شاخه‌هاي آن به آسمان‌ها رفته و دائماً ميوه مي‌دهد.

خطيب جمعه تهران خطاب به آمريکا گفت: اي آمريکا، خودت و ايادي‌ات عصباني شويد و از اين عصبانيت بميريد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg