کد مطلب: 172661
پس از تهديدخواندن چين در گزارش جامعه اطلاعاتي آمريکا
پکن خواستار اجتناب از «تقابل» ميان چين و آمريکا شد
تاریخ انتشار : 1396/11/26 12:03:18
نمایش : 1997
سفير چين در آمريکا در مراسم سال نوي چين، با هشدار درباره «خطرناک» بودن ترغيب به تقابل بين پکن و واشنگتن گفت: «اگر رقابت ضروري باشد، اين رقابت بايد دوستانه باشد».

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، دو روز بعد از آنکه مدير اطلاعات ملي آمريکا در گزارش سالانه جامعه اطلاعاتي اين کشور درباره «تهديدهاي جهاني»، چين را يکي از تهديدهاي آمريکا خواند، سفير پکن در واشنگتن بر ضرورت پرهيز از تقابل بين دو کشور تاکيد کرد.

«دانيل کوتس»، مدير اطلاعات ملي آمريکا روز سه‌شنبه، گزارش سالانه جامعه اطلاعاتي اين کشور را که به ارزيابي «تهديدهاي جهاني» مي‌پردازد و در اين سند با بيان اينکه رقابت ميان کشورها در سال آينده افزايش پيدا خواهد کرد آمده است: «خطر درگيري ميان کشورها، از جمله ميان قدرت‌هاي بزرگ به بيشترين حد از پايان دوران جنگ سرد رسيده است».

در بخش مربوط به «تهديدهاي سايبري» از کشورهاي روسيه، چين، ايران و کره شمالي به عنوان کشورهايي نام برده شده که در سال آينده آمريکا را با بيشترين تهديد سايبري مواجه خواهند کرد (جزئيات بيشتر). 

به گزارش «شينهوا»، «کوي تيان کاي»، سفير چين در آمريکا روز پنجشنبه در مراسم سال نو چيني که در سفارت پکن در واشنگتن برگزار شد، ترغيب به تقابل در روابط آمريکا و چين را «خطرناک» خواند و اين طرز تفکر را که با اعمال فشار، چين اساس سياست‌هايش را تغيير خواهد داد، «تفکري واهي و پوچ» دانست.

ديپلمات ارشد چين در واشنگتن ضمن اذعان به اختلاف‌نظرها بين چين و آمريکا با اشاره به مسائلي از قبيل کره شمالي تاکيد کرد که علي رغم اين اختلاف‌ها، آنچه مهم است گسترش منافع مشترک دو کشور است.

از نظر سفير چين، اساس روابط دو کشور بايد «همکاري جامع» باشد و «در صورتي که رقابت ضرورت داشته باشد، رقابت دوستانه وجود داشته باشد و نه تقابل».

تأکيد سفير چين در آمريکا بر لزوم همکاري و اجتناب از تقابل، در حالي صورت گرفته که در يک سال اخير رئيس‌جمهور آمريکا به همراه برخي ديگر از مقام‌هاي واشنگتن، بارها با اتهام‌زني به چين در موضوع کره شمالي، پکن را به تحريم‌هاي اقتصادي تهديد کرده‌اند. 

انتهاي پيام/ص

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg