کد مطلب: 172648
ياداشت/طهمورث فتاحي
بختياريها توقع دارند بيعت بختياريها با امام باشكوه و انقلابي گرامي داشته شود
تاریخ انتشار : 1396/11/22 20:07:21
نمایش : 2942
به گزارش  هفت چشمه، مهندس طهمورث فتاحي شهماروند در ياداشتي نوشت:

ويژگي خاص بيعت بختياريها در نوزدهم و بيستم بهمن ماه 57 در بيزاري از بختيار بود، اگر تلاش شود بختياري ها از داستان اين بيعت کنار گذاشته شوند و يا سعي شود آن را به بهانه بختياري ،يا بروجني، بلداجي، چهارمحالي و...اين واقعه بزرگ کمرنگ و يا تحريف شود اصولا همه مي دانند اين بيعت بدون نام بختياري ها جايگاهي در تاريخ انقلاب پيدا نمي کند.

همچنان که مقام معظم رهبري فرمودند، نکته‌اي که آقاي نکونام گفتند درباره‌ي آمدن مردم چهارمحال‌ و بختياري [به تهران‌] براي ابراز بيزاري از بختيار خيلي مهم است، ممکن است مردم شيراز، مردم مشهد، مردم تبريز هم بيايند از بختيار ابراز بيزاري بکنند امّا خيلي فرق مي کند که مردم بختياري بيايند از يک فرد سياسي شاخص بختياري که در مقابل انقلاب و در مقابل امام قرار گرفته، ابراز بيزاري کنند؛ اين نکته مهم است.

اين هم که ايشان گفتند که مردم توقّع دارند که آن روز، روز شاخصي باشد، درست است، اين واقعاً جا دارد، چون در بين عشاير اين وابستگي‌ها و پيوندهاي عشايري، چيز کوچکي نيست، چيز خيلي مهمّي است.

اينها همان کساني هستند که در قضيّه مشروطه بلند شدند از شهرکرد آنوقت دهکرد - آمدند اصفهان و اصفهان را گرفتند و آمدند تهران و کارهاي بزرگي را انجام دادند، بيشتر با پيوندهاي محلّي اين کار را مي کردند، يعني تأثيرات قبايلي و عشايري بر روي مردم وجود داشت که حرکت مي کردند مي‌آمدند، امّا همين پيوندها در آنجايي که پاي دين در ميان است، پاي انقلاب در ميان است، پاي امام در ميان است، به کلّي کم‌رنگ مي شود و بي‌خاصيّت مي شود و از بين مي رود.

اين خيلي چيز مهمّي است بنابر اين توصيه نگارنده به افرادي که خواسته و يا نآگاهانه بدنبال کمرنگ کردن زحمات قابل تقدير نماينده معزز ولي فقيه در استان و يا بي محتوا کردن حرکت حماسي بختياريها تحت هر عنواني از جمله نگرش محله اي، بخشي و... بختياريها را تحت هر عنوان فکري دلسوزانه يا مغرضانه بخواهند از تاريخ حذف و يا آن را تحريف کرده و يا کمرنگ کنند به انقلاب و اتحاد و همدلي مردم استان ضربه مي زنند زيرا که خارج از استان همه مردم استان را بختياري مي دانند و اين برادران بدانند در هر جايگاهي که قرار دارند از نظر قوم بختياري کاري انقلابي نمي کنند و از عمق بيانات رهبر معظم انقلاب چيزي متوجه نشده اند.

بنابر اين هشدار را مي دهيم که عده ا ي  بعد از چهل سال از خواب بيدار شوند و کار يک قوم اصيل و ولايت مدار و شيعه اثني عشري را مصادره و موجبات تکدر خاطر قوم چند ميليون نفري بختياري را فراهم کنند، مسئول عواقب هرگونه بي تدبيري و لج بازي و خودخواهي بي دليل خواهد بود.

افتخار سياسي بختياري ها و به خصوص عشاير بختياري به رهبري و روحانيت و در رأس آن ها امام خميني (قدس سره) بيش از هر حرکت سياسي ديگر ارزش دارد.

 19 و 20 بهمن سالگشت روزي است که در اوج شرارت طاغوت هنگامي که آمريکا در انديشه کودتا بود و مي خواست حمام خون در کشور ايران راه بيندازد، بختياريها به ديدار امام (ره) در خيابان ايران رفتند و با برپايي يک تجمع با لباس بختياري، وفاداري خود را به اسلام و امام اعلام کردند.

سالگشت روز پيوند و بيعت بختياريها با امام و همسويي با رهبري نهضت اسلامي افتخار تاريخي همه مردم استان اعم از بختياري و غير بختياري است.

روح  آزاد منشي و انقلابي گري و ظلم ستيزي در رگ و خون ايل بختياري وجود دارد، آنها از مظالم پهلوي رنج مي بردند و از تسلط بيگانگان و سرسپردگي بختيار احساس خوبي نداشتند.

بختياريها امام (ره) را منجي کشور و مايه عزت و شرف ملي مي دانستند، و لذا رهبري را شايسته فردي مي دانستند که در شجاعت، بي نظير و در درايت و تدبير بي همتا بود.

آنها رهبري مي خواستند که خداترس باشد و از دشمن نهراسد، آنها رهبري مي خواستند که با تسلط بر هواي نفسش فريب دشمن را نخورد و چون کوه بايستد، در اين شرايطي بختياريهاي  فداکار و متعهد به اين نتيجه رسيدند که بايد دست به کار بزرگي زده و وظيفه ي ملي و مذهبي خود را انجام دهند.

لذا با يک حرکت متهورانه به سيل خروشان ملت پيوستند و با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامي در مدرسه ي علوي سندي از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ هاي زرين تاريخ انقلاب اسلامي به ثبت رسانيدند.

بختياريها نزديک به چهار دهه است که به اين بيعت با فردي فقيه، حکيم، فيلسوف و سياستمدار افتخار مي کند امامي که هشت سال دفاع مقدس را فرماندهي کرد و پس از امام رهبري انقلاب در دوران صلح با نوسازي و بهسازي و توانمندسازي کشور به جايي رسيده است  که لرزه بر اندام دشمنان اسلام و ايران مي اندازد.

امروز، روزي است که حربه «گزينه نظامي روي ميز» آمريکايي ها زنگ زده و کارايي خود را از دست داده است.

اين روز  و حماسه بزرگ، نقطه ي عطفي در تاريخ انقلاب است، روزي که حماسه ي حضور قاطعانه ي بختياريها در صحنه ي انقلاب به وقوع پيوست و طليعه ي خجسته ي پيوند بختياريها با ملت مسلمان و انقلابي به وضوح آشکار گشت، بيعت بختياريها نوزدهم و بيستم بهمن ماه 57 انقلاب اسلامي را وارد مرحله مهم و حساسي کرد.

در اثر اين بيعت زنجيره اي از حوادث و رويدادهاي سرنوشت ساز و اثرگذار در سطح کشور پديد آمد، بطوريکه مبارزان و در رأس آنان امام (ره) بهتر و بيشتر از پيش از نتايج آن استفاده و روند پيچيده نهضت را به سمت پيروزي حتمي هدايت و رهبري کردند.

اهميت بيعت بختياريها  در نوزدهم و بيستم بهمن ماه 57  در اين بود که اولا حرکت رو به پيش انقلاب را شتاب بخشيد، ثانيا خصلت اسلامي و مردمي نهضت امام خميني را ثابت و عيان تر ساخت.

ياد خوش آن روزهاي شور و حماسه بخير، هر سال که سرودهاي تاريخي و انقلابي دوران فجر انقلاب را بمناسبت سالگرد پيروزي خون بر شمشير مي شنويم، در نظرم انبوهي از خاطرات تلخ و شيرين قد مي کشد، از شور و غوغايي که امام در همه عالم انداخته بود، از جسارت فريادي که از او آموختيم، از شکست تمام ابهت آمريکا در ذهن و زبان ملت قهرمان و آزاديخواه ايران، از درسهاي روشن و دريايي که آن معلم بيداري به همه آزادي خواهان ياد مي داد، از جرأت شعارهاي مرگ بر آمريکا و مرگ بر شاه که از مکتب امام آموختيم.

يکي از گام هاي بلندي که در جريان انقلاب موجب ريشه کن ساختن حکومت پهلوي شد، حرکت متهورانه ي بيعت بختياريها در نوزدهم و بيستم بهمن ماه 57 بود.

بختياري ها توقع دارند اين بيعت بختياريها با امام راحل، روز شاخصي باشد و موجب وحدت مردم استان و بدرستي و بدور از هرگونه کوته نظري و با اهميت خاصي گرامي داشته شود.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg