کد مطلب: 172585
سناي آمريکا در حل اختلافات براي بازگشايي دولت ترامپ ناکام ماند
تاریخ انتشار : 1396/11/02 08:47:05
نمایش : 1655
مجلس سناي آمريکا رأي‌گيري درباره طرح بازگشايي دولت را به ظهر دوشنبه (به وقت واشنگتن) موکول کرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، مجلس سناي آمريکا رأي‌گيري درباره طرح بازگشايي دولت اين کشور تا تاريخ 8 فوريه را به ظهر دوشنبه (به وقت واشنگتن) موکول کرد. 

«ميچ مک‌کانل» و «چاک شامر»، رهبران مجلس سنا در حال رايزني براي رسيدن به توافقات لازم جهت بازگشايي دولت آمريکا و حل اختلافات بر سر ساير طرح‌هاي قانوني هستند. «شامر» گفت: «هنوز در حال تلاش براي مشخص کردن مسير هستيم.»

پاليتيکو نوشته بعد از يک روز مذاکره ميان اعضاي ميانه‌رو دو حزب جمهوري‌خواه و دموکرات رسيدن به توافق براي بازگشايي دولت در شب يکشنبه هنوز بعيد به نظر مي‌رسيد.

دولت ترامپ از ساعات اوليه روز شنبه و در پي اختلاف‌نظرهاي شديد ميان دولت ترامپ و نمايندگان جمهوري‌خواه سنا با سناتورهاي دموکرات بر سر يک برنامه مهاجرتي تعطيل شد.

نمايندگان دموکرات گفته‌اند طرح تخصيص کوتاه‌مدت بودجه به دولت آمريکا بايستي شامل مفادي هم براي حمايت از مهاجران جوان بدون مدارک هويتي (موسوم به «روياپردازان») باشد. 

جمهوري‌خواهان تأکيد کرده‌اند تا زماني که دموکرات‌ها به بازگشايي دولت رأي ندهند، مذاکره‌اي در مورد مسائل مهاجرتي صورت نخواهد گرفت.

سناتورها بعد از يک نشست 90 دقيقه‌اي در ظهر يکشنبه طرح پيشنهادي خود را به مک‌کانل و چاک شامر تحويل دادند.

اين طرح خواستار بازگشايي دولت آمريکا تا تاريخ 8 فوريه است و از مک‌کانل مي‌خواهد در صحن علني سنا متعهد شود تا قبل از آن تاريخ طرح مهاجرت را در اين مجلس به رأي مي‌گذارد. 

پس از ارائه اين طرح پيشنهادي مک‌کانل و شامر براي 30 دقيقه به صورت خصوصي ديدار کردند، اما نتوانستند به توافق برسند. 

رسانه‌هاي آمريکايي گزارش داده‌اند رأي‌گيري بر سر اين طرح پيشنهادي که قرار بود ساعت 01:00 بامداد دوشنبه (09:30 به وقت تهران) انجام شود، اکنون معوق شده و براي گفت‌وگوهاي بيشتر به ظهر دوشنبه موکول شده است.

انتهاي پيام/ M

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg