کد مطلب: 172538
جزئيات عمليات ارتش سوريه در ريف ادلب/
ارتش سوريه به فرودگاه ابوالظهور ادلب نزديک‌تر شد؛ هلاکت بيش از 150 تروريست و آزادي ده‌ها روستا
تاریخ انتشار : 1396/10/16 12:55:08
نمایش : 1654
ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت ضمن تداوم عمليات خود در ريف حماه و ادلب، روستاها و شهرک‌هاي بسياري را آزاد و تاکتيک‌هاي متفاوتي براي غافلگير کردن تروريست‌ها اجرا کرده‌اند.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از فارس، ارتش سوريه در محور ريف‌هاي حماه و ادلب به عمليات خود ادامه مي‌دهد و در تلاش است به فرودگاه نظامي «ابوالضهور» برسد که در مرز اداري استان ادلب و حلب قرار دارد.

وبگاه «العربي الجديد» گزارش داد، در حالي که ارتش سوريه طي ساعات اخير نزديک به 10 روستا را آزاد کرده است، فعالان معارض نيز خواستار ايجاد جبهه‌هاي جديد براي مقابله با پيشروي ارتش سوريه شدند.

منابع محلي مي‌گويند، ارتش سوريه توانسته است کنترل روستاهاي «فحيل»، «جلاس»، «رسم العبد»، «الشيخ برکه»، «القصر الأبيض»، «ربيعة موسى»، «الحقية»، «تل رجيم»، «أم رفول»، «أم الرجم»، «سويرات» و «شقفة» واقع در محورهاي ريف شمال شرق حماه و ريف جنوب شرق ادلب را به دست گيرد.


اندازه بزرگ

 

به گفته اين منابع، به خاطر عقب‌نشيني تروريست‌هاي  ائتلاف«هيئة تحرير الشام» (هتش) به سمت شهرک «سنجار»، ارتش سوريه با اين سرعت، روستاهاي مذکور را آزاد کرده است. گفته مي‌شود علاوه بر رسيدن به فرودگاه ابوظهور، هدف ارتش سوريه از عمليات در اين منطقه، تضعيف ائتلاف تروريستي هيئة تحرير الشام (هتش) است تا بدين ترتيب مقدمات نابودي اين ائتلاف فراهم شود.

هيئة تحرير الشام (هتش) در سال 2017 از ادغام چند گروهک مسلح سلفي-تکفيري مانند «جبهة فتح الشام» (جفش) يا همان جبهة النصره به‌ وجود آمد. گروه جفش (جبهة فتح الشام) که بزرگ‌ترين گروه اين ائتلاف است، شاخه القاعده در سوريه به‌شمار مي‌آيد.

 فرماندهان ميداني تأکيد کردند که ارتش سوريه در عمليات‌هاي خود در ادلب تاکتيک حمله از چند محور را در پيش گرفته تا بتواند ضمن غافلگيري تروريست‌ها، تجهيزات دفاعي آنان را نيز از بين ببرد.

خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، امروز شنبه به نقل از اين فرماندهان گزارش داد که ارتش سوريه شيوه‌هاي عملياتي خود را تغيير داده و کمين‌هاي دقيقي براي تروريست‌ها در خطي جنگي به طول 50 کيلومتر ايجاد کرده است؛ اين خط از شهرک «التمانعه» در ريف جنوبي ادلب آغاز مي‌شود و به «الشاکوسيه» در شرق استان حماه مي‌رسد.

در اين عمليات‌ها، ارتش سوريه تجهيزات و خطوط امدادرساني تروريست‌هاي هتش را هدف قرار داد تا آنان را متفرق سازد و اجازه ندهد که تروريستها به خطوط درگيري نفوذ کننذ.

ائتلاف «هتش» (هيئة‌ تحرير الشام) متشکل از گروه‌هاي الزنکي، لواءالحق، جبهة فتح الشام، جبهه انصارالدين و جيش السنه است.

هماهنگي ميان ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت در آزادسازي ده‌ها روستا، شهرک و منطقه مرتفع در ريف شمال شرق حماه  وريف جنوب شرق ادلب نقش مهمي ايفا کرد.

ارتش سوريه در عمليات خود که کمتر از يک ماه است آن را آغاز کرده، دهها روستا را آزاد کرده؛ از ارتفاع و روستاي «بلبل» و ارتفاعات «بولص» و روستاي «الشطيب» واقع در بين حماه و ادلب گرفته تا «أم تريکية، الظافرية، المشيرفة، تلة البرميل، الزهراء، تل خنزير، الرجم الأحمر، رجم الحال، الفرکة، الهوية، الرويضة، تل الأغر، مزرعة وادي الجفرة، رجم المقطع، الدريبية، مشرفة، أم خنزير، أم صهريج، شم الهوى، الزرزور، الخوين، أبو دالي، الحمدانية، أبو عمر، رأس العين، قبيبات أبو الهدى، أم حارتين، تل الأسود، پدافند هوايي قديمي، عب خزنة، ملولح،، رسم العبد، و اللويبدة« و دهها مزرعه وابسته به اين روستاها و شهرکها.

گزارشهاي ميداني از کشته شدن بيش از 150 تروريست در جريان اين عملياتها حکايت دارد که از ميان کشته شدگان ميتوان به «خالد العوش» فرمانده نظامي «احرار الشام» و «ديبو عبد الحميد عتمان» از فرماندهان اين گروه تروريستي اشاره کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg