کد مطلب: 172509
کافي شاپ در خانه؛
حافظه خود را با مريم گلي تقويت کنيد
تاریخ انتشار : 1396/10/05 19:05:53
نمایش : 2614
مريم گلي از اکسايش مواد چرب در سيستم عصبي پيشگيري مي‌کند و روند تخريب سلول‌هاي عصبي را به تعويق مي‌اندازد.
به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مريم‌گلي گياهي از خانواده نعناع است که بيشتر از برگ‌هاي آن استفاده مي‌شود؛ اين گياه مزه تلخي دارد.

در اين مطلب برخي از خواص اين گياه را بيان مي‌کنيم.

مقابله با تخريب سلول‌هاي عصبي با مريم گلي

 مريم گلي از اکسايش مواد چرب در سيستم عصبي پيشگيري مي‌کند و روند تخريب سلول‌هاي عصبي را به تعويق مي‌اندازد. بر اساس نتايج بررسي‌هاي متعدد، مريم گلي نقش موثري در مقابله با آلزايمر دارد.

تسکين علائم گرگرفتگي با مريم گلي

مريم گلي باعث توليد فيتواستروژن مي‌شود. اين گياه مانع کاهش استروژن در زنان يائسه مي‌شود در نتيجه علائم گرگرفتگي در اين افراد کمتر مشاهده مي‌شود.

کاهش نفخ با مريم گلي

مريم گلي خاصيت ضداسپاسمي دارد؛ اين گياه گرفتگي عضلات معده و درد‌هاي قاعدگي را تسکين مي‌دهد؛ مريم گلي همچنين از سوزش معده جلوگيري مي‌کند؛ اين گياه يکي از گياهان موثر براي مقابله با نفخ و گاز معده است.

تقويت سيستم ايمني بدن با مريم گلي

مريم گلي به علت خواص ضدعفوني‌کنندگي که دارد، مانع گسترش عوامل عفونت زا مي‌شود؛ مريم گلي با افزايش موضعي توليد گلبول‌هاي سفيد باعث تقويت سيستم ايمني بدن نيز مي‌شود.

تسکين تبخال با مريم گلي

 براي درمان تبخال چند قطره روغن درخت چاي يا روغن اسطوخودوس را با چند قطره روغن مريم گلي مخلوط سپس مقداري روغن زيتون به آن اضافه کنيد؛ روغن به دست آمده را روي تبخال بزنيد.

بهبود جاي زخم با مريم گلي

مريم گلي به علت خواص ضدعفوني‌کنندگي که دارد سبب تسکين و درمان جراحات سطحي پوست مي‌شود؛ اين گياه از تکثير باکتري‌هاي تشکيل‌دهنده جرم‌هاي دنداني و تخريب لثه‌ها جلوگيري مي‌کند.

طرز تهيه دمنوش مريم گلي

۲ قاشق غذاخوري برگ مريم گلي را در قوري بريزيد و آب با دماي ۷۰ يا ۸۰ درجه سانتي‌گراد را به آن اضافه کنيد؛ سپس اجازه دهيد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه دَم بکشد. اين دمنوش تلخ است بنابراين
مي‌توانيد آن را با کمي نبات يا عسل شيرين کنيد.

موارد منع مصرف دمنوش مريم گلي

زنان باردار و شيرده بايد از مصرف دمنوش مريم گلي خودداري کنند؛ استفاده زياد از اين دمنوش در طولاني مدت موجب افزايش ضربان قلب يا تشنج مي‌شود؛ مصرف دمنوش مريم گلي در افراد دچار فشار خون بالا نيز ممنوع است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg