کد مطلب: 172507
صليب سرخ هشدار داد
يمن از گرسنگي در حال مرگ است
تاریخ انتشار : 1396/10/05 18:58:39
نمایش : 2559
کميته بين‌المللي صليب سرخ با هشدار درباره وضعيت ناگوار مردم يمن که بيش از هزار روز شاهد حملات سعودي بوده‌اند، اعلام کرد، «يمن از گرسنگي در حال مرگ است».

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، در حالي که وضعيت ناگوار انساني در يمن به دليل تداوم حملات و محاصره يمني‌ها توسط ائتلاف به رهبري عربستان سعودي ادامه دارد، يک نهاد بين‌المللي امدادرساني درباره وضعيت گرسنگي شديد مردم اين کشور به شدت هشدار داده است.

رهبر انصارالله يمن چند روز قبل در سخنراني به مناسبت هزارمين روز حملات ائتلاف به رهبري عرستان سعودي، بر عمدي بودن حملات اين ائتلاف متجاوز به غيرنظاميان و زيرساخت‌هاي يمن تاکيد کرد و از حمايت‌هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي از حملات به يمن سخن گفت.

«سيد عبدالملک الحوثي»  اعلام کرد که جنايت‎هاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي با هدف شکستن اراده ملت يمن و نابودي همه تاسيسات حياتي و مهم صورت مي‏‌گيرد (جزئيات بيشتر).

در حالي که حملات همه جانبه و محاصره يمن ادامه دارد، سازمان‌هاي امدادي بين‌المللي و نهادهاي وابسته به سازمان ملل بارها درباره هدف قرار گرفتن غيرنظاميان و وضعيت ناگوار انساني در يمن ناشي از قحطي، گرسنگي و شيوع بيماري‌هايي از قبيل وبا هشدار داده‌اند.

حالا امروز سه شنبه، کميته بين‌المللي صليب سرخ تاکيد کرده است: «يمن از گرسنگي در حال مرگ است».

در توئيتر اين نهاد امدادي بين‌المللي آمده است: «يمن از گرسنگي در حال مرگ است. از هر 10 نفر(يمني) 6 نفر به سختي چيزي براي خوردن دارند(پيدا مي‌کنند)».

انتهاي پيام/


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg