کد مطلب: 172481
وزير خارجه فرانسه:
آمريکا و فرانسه براي اعمال فشار به ايران مصممند/ اسد حق اتخاذ موضع ‌سياسي ندارد
تاریخ انتشار : 1396/09/28 16:20:40
نمایش : 1700
وزير امور خارجه فرانسه بعد از ديدار با مقامات آمريکايي در واشنگتن مدعي شد پاريس و واشنگتن مصممند فشارها بر ايران به دليل برنامه موشک بالستيک تهران را افزايش دهند.

به گزارش هفت چشمه به نقل ازفارس، «ژان ايو لودريان» وزير امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان رئيس‌جمهور سوريه مدعي شد: «بشار اسد تا زماني که به روسيه و ايران وابسته است، در جايگاهي نيست که بتواند موضع سياسي اتخاذ کند».

«امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهوري فرانسه اخيراً در گفت‌وگو با تلويزيون دولتي فرانسه گفته بود که براي مذاکرات صلح سوريه بايد ابتدا با «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه وارد گفت‌وگو شد و سپس به دليل جرايم جنگي وي را محاکمه کرد.

اسد نيز در واکنش به اين اظهارات ماکرون تأکيد کرده بود که از آغاز جنگ سوريه، فرانسوي‌ها به تروريسم در اين کشور کمک کردند و دستهاي دولت فرانسه آغشته به خون مردم سوريه است.

لودريان سپس مدعي شد: «وقتي يک نفر اوقات خود را صرف کشتن مردم خود مي‌کند، صلاحيت ندارد».

لودريان در حين ديدار از واشنگتن مدعي شد که فرانسه و آمريکا مصمم هستند «به شدت» فشارها بر ايران به دليل برنامه موشک بالستيک را افزايش دهند و احتمالاً اين اعمال فشار از طريق تحريم‌ها باشد. 

وزير خارجه فرانسه روز دوشنبه براي ديدار با «رکس تيلرسون» وزير امور خارجه آمريکا، «هربرت مک مستر» مشاور امنيت ملي کاخ سفيد و «جرد کوشنر» مشاور ويژه ترامپ، در واشنگتن به سر مي‌برد.

تنش‌ها ميان ايران و فرانسه اخيراً افزايش يافته است و لودريان نيز ايران را به دنبال کردن «وسوسه‌هاي هژمونيک» در منطقه متهم کرده است.

وي ادامه داد: «وسوسه‌هاي هژمونيک ايران در منطقه، مساله‌اي اضطراري است چراکه ما در چارچوب حصول صلح در عراق و سوريه جلوي اين فرآيند را مي‌گيريم».

لودريان که قرار است اوايل ژانويه سال آينده ميلادي به ايران سفر کند، گفت که نگراني‌هاي پاريس را به اطلاع ايران خواهد رساند.

وزير خارجه فرانسه اينگونه گفت: «ما کاملاً مصمم هستيم تا بسيار به شدت به ايران اعمال فشار کنيم تا توسعه قابليت بسيار چشمگير بالستيک خود را متوقف کند».

لودريان بعد از گفت‌وگو با مقامات آمريکايي گفت که معتقد است که واشنگتن در آغاز فهم پيام اروپا مبني بر لزوم حفظ برجام است.

انتهاي پيام/


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg