کد مطلب: 172470
تنظيم پيش‌نويس قطعنامه‌اي در شوراي امنيت براي لغو تصميم آمريکا درباره قدس
تاریخ انتشار : 1396/09/26 08:12:47
نمایش : 1645
کشور مصر با ارائه پيش‌نويسي، در حال آماده‌سازي شوراي امنيت براي راي‌گيري جهت ابطال تصميم آمريکا درباره قدس است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، شوراي امنيت سازمان ملل در حال آماده‌سازي پيش‌نويس قطعنامه‌اي است که تاکيد مي‌کند هرگونه تصميم و بيانيه‌اي درباره وضعيت قدس، تاثير قانوني حقوقي نخواهد داشت و بايد لغو شود.

به نوشته خبرگزاري «رويترز» در اين پيش‌نويس يک صفحه‌اي که از سوي مصر پيشنهاد و بين 15 عضو شوراي امنيت توزيع شده است، مشخصا حرفي از آمريکا يا شخص «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور اين کشور به ميان نياورده است.

رويترز به نقل از برخي ديپلمات‌ها نوشت که شوراي امنيت مي‌تواند هفته آينده بر سر اين پيش‌نويس براي تبديل کردن آن به قطعنامه راي‌گيري کند.

در اين پيش‌نويس آمده است: «هر تصميم و اقدامي که به منظور تغيير هويت، وضعيت يا ترکيب جمعيتي شهر مقدس قدس باشد، تاثير حقوقي ندشته، پوچ و بي‌اعتبار است که بايد طبق قطعنامه‌هاي مرتبط سازمان‌ملل، لغو شود.»

اين پيش‌نويس از همه کشورها مي‌خواهد طبق قطعنامه 478 شوراي امنيت، از تاسيس نمايندگي ديپلماتيک (سفارتخانه و کنسولگري) در شهر قدس اجتناب کرده و ضمن پايبندي به قطعنامه‌هاي امنيت، هيچ اقدامي خلاف آنها انجام ندهند.

براي تصويب شدن اين قطعنامه، به 9 راي مثبت و البته وتو نشدن از سوي آمريکا، فرانسه، بريتانيا، روسيه يا چين نياز دارد.

دفتر نمايندگي آمريکا در سازمان ملل اما هنوز درباره اين پيش‌نويس، اظهار نظري نکرده است.

خبرگزاري «آناتولي» به نقل از منابع ديپلماتيک در سازمان ملل نوشت که شوراي امنيت روز دوشنبه جلسه اضطراري براي لغو تصميم آمريکا درباره قدس برگزار خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا ساعات پاياني روز چهارشنبه (15 آذر) ضمن به رسميت شناختن قدس به پايتختي اسرائيل، دستور انتقال سفارتخانه آمريکا از تل‌آويو به قدس را امضا کرد.

«اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي «حماس» روز پنجشنبه هفته گذشته ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطين اشغالي، جمعه را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

همچنين در اقدامي کم‌سابقه چهارده عضو شوراي امنيت سازمان ملل از جمله انگليس، فرانسه و روسيه، در جلسه که ساعات پاياني جمعه قبل برگزار شد، ضمن انتقاد شديد از اعلام شدن قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي توسط آمريکا، گفتند سفارتخانه‌هايشان را از تل‌آويو منتقل نمي‌کنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg