کد مطلب: 172455
آغاز نشست اضطراري سازمان همکاري اسلامي درباره قدس/ ترکيه: تصميم آمريکا شانس صلح را ازبين برد
تاریخ انتشار : 1396/09/22 12:27:11
نمایش : 1564
نشست اضطراري سازمان همکاري اسلامي درباره قدس، در سطح وزيران خارجه در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  فارس، نشست اضطراري وزيران خارجه کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي با موضوع قدس، در استانبول ترکيه، آغاز شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزير خارجه ترکيه در سخنراني افتتاحيه اين نشست گفت سازمان همکاري اسلامي بايد ديگر کشورها را ترغيب کند تا «قدس شرقي» را به پايتختي دولت فلسطني به رسميت بشناسند.

به نوشته وبگاه شبکه «تي‌آرتي» چاووش‌اوغلو گفت: «ما امروز در اينجا جمع شديم تا به ظلم، نه بگوييم. دولت آمريکا اخيرا تصميمي گرفت که احساسات بشريت را جريحه‌دار کرد. گام‌هاي برداشته شده از سوي آمريکا، اشغالگري را قانوني مي‌کند.»

وي با بيان اينکه امت اسلامي نبايد در برابر چنين تصميمي ساکت بماند، تاکيد کرد: «اين ستمگري، شانس صلح و همزيستي مسالمت‌آميز را ازبين برد. تصميم گرفته شده از سوي آمريکا، براي ما پوچ و بي‌معني است.»

وزير خارجه ترکيه در ابتداي اين نشست از جامعه جهاني خواست تا مرزهاي 1967 درباره محدود فلسطينيان و اسرائيلي‌ها را به رسميت بشناسد.

 

نمايندگاني از 48 کشور از جمله 16 «سر» شامل رئيس‌جمهور، شاه و شاهزاده در نشست سران سازمان همکاري اسلامي حضور دارند.

«حسن روحاني» رئيس‌جمهور کشورمان نيز براي شرکت در نشست سران، به استانبول سفر کرده است.

نشست سران کشورهاي عضو اين سازمان، امروز و پس از اين نشست برگزار مي‌شود.

«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا ساعات پاياني روز چهارشنبه ضمن به رسميت شناختن قدس به پايتختي اسرائيل، دستور انتقال سفارتخانه آمريکا از تل‌آويو به قدس را امضا کرد.

«اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي «حماس» روز پنجشنبه ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطين اشغالي، جمعه را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

همچنين در اقدامي کم‌سابقه چهارده عضو شوراي امنيت سازمان ملل از جمله انگليس، فرانسه و روسيه، در جلسه که ساعات پاياني روز جمعه برگزار شد، ضمن انتقاد شديد از اعلام شدن قدس به پايتختي رژيم صهيونيستي توسط آمريکا، گفتند سفارتخانه‌هايشان را از تل‌آويو منتقل نمي‌کنند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg