کد مطلب: 172454
از کارنامه آنهايي که فکر مي‌کنند مطالبه مردم، «رفع حصر» است
حلول روح شوراي اول در شوراي پنجم/ از بگومگوي نجفي با شورايي‌ها تا تأکيد روزنامه اصلاح‌طلب بر «استيضاح نجفي»
تاریخ انتشار : 1396/09/22 12:24:08
نمایش : 1280
شوراي شهر پنجم تهران و اکثريت اصلاح‌طلب آن بسيار زودتر از آنچه انتظار مي‌رفت؛ تحت تأثير ژنتيک و سرنوشت اسلاف خود در شوراي شهر اول قرار گرفته است...

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، ديروز سه‌شنبه بود که رسانه‌ها گزارش دادند در جلسه خصوصي شهردار تهران با اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر درگيري رخ داده است.

اگرچه خبر دقيقي در اين رابطه منتشر نشد و کسي نمي‌دانست که محتواي دقيق بگومگوي نجفي با شورايي‌ها چه بوده اما لحظاتي پس از انتشار اين خبر،‌ «علي اعطا» سخنگوي شوراي شهر به رسانه‌ها اينطور توضيح داد که اين جلسه غير رسمي بوده است!

او همچنين تأکيد کرد که شورايي‌ها و شهردار اگرچه با هم هماهنگ هستند اما اختلافاتي هم دارند.

اعطا البته از اين هم گفت که «معتقديم که بايد صريح صحبت کرده تا بتوانيم شهر را به درستي اداره کنيم.»[1]

*نجفي: من فرد اول کشور هستم!

درباره ماجراي بگومگوي شورايي‌ها و نجفي در جلسه سه‌شنبه گذشته اگرچه خبرهاي مختلفي وجود دارد اما رسانه‌ها گزارش داده‌اند که شورايي‌ها بر سر برخي انتصابات نجفي در شهرداري، اعتراضات جدي داشته‌اند و البته نجفي هم پس از بالا گرفتن جنجال گفته است: ‌اگر من شهردار تهران هم نباشم، فرد اول کشور هستم!

برخي ديگر نيز از اين مي‌گويند که نجفي اظهار کرده: من حمايت شخص اول کشور را دارم.

تکذيب‌هاي ارائه شده درباره محتواي اين جلسه نيز في‌الواقع نه تکذيب که «توضيح» هستند و اصل مسئله رسماً انکار نشده است.

*روزنامه اصلاح‌طلب: نجفي را استيضاح کنيد

در همين حال، روزنامه اصلاح‌طلب قانون، در شماره امروز (چهارشنبه) خود و در عکس صفحه اول، تصوير محمدعلي نجفي، شهردار تهران را قرارداده و در کنار آن با تيتر درشت نوشته است: «استيضاحش کنيد».

قانون در گزارش مرتبط خود در اين باره نيز با بيان اينکه اعضاي شورا از روند انتصابات در شهرداري دل خوشي ندارند! مي‌نويسد:

«يک نگاه ساده کافي است تا به ميزان اعتراض ها به عملکرد شهرداري تهران در ماه‌هاي گذشته پي برد. از ماجراي نارنجستان تا کافه نادري و 73 تخلف در شهرداري به نقل از مسئولان شوراي شهر، بخشي از انتقادات اين اعضا نسبت به عملکرد فردي است که خود اعضاي شوراي شهر او را منصوب کرده‌اند. شوراي شهر در ابتدا در روندي شفاف برنامه‌هاي شهرداران احتمالي تهران را شنيد و شايد يکي از دلايلي که باعث مي شود اعضاي شوراي شهر در مقابل عملکرد اشتباه شهردار تهران موضع نگيرند صحبت‌هاي روز اول نجفي در جلسه بررسي برنامه هايش مبني بر اينکه روند شهردار قبل را ادامه خواهد داد، باشد.»

اين روزنامه اصلاح‌طلب سپس با اشاره به درگيري رخ داده در جلسه نجفي با شوراي شهري‌ها بر گزاره‌ي «يک پايان تلخ بهتر از تلخي بي پايان» اشاره مي‌کند و مي‌افزايد:

«به نظر مي رسد چالش اعضاي شوراي شهر تهران و شهردار کمي پيچيده تر از اين است که به نظر مي رسد. اتفاقي که اگر از هم اکنون برايش تدبيري انديشيده نشود، مي‌تواند باعث بروز يأس و نااميدي در بدنه راي اين جماعت شورا شود...سخن اين است که يک پايان تلخ بهتر از تلخي بي‌پايان براي روابط شورا و شهرداري مي تواند باشد. شورا اگر معتقد به اين است که شهردار تهران در پيشبرد برنامه‌هايش با شورا سر لجبازي دارد، مي‌تواند او را استيضاح کند تا تلخي سکوت در برابر تخلفات و ناملايمتي را به جان نخرد و مشروعيت خود و آن جرياني که از آن‌ها دفاع کرده است را در بين مردم حفظ کند. مردم ديگر تاب و توان شنيدن گلايه‌ها و انتقادهاي درون‌گروهي را بعد از گذشت سال‌ها ندارند»[2]

*چپ‌ها هيچوقت نمي‌توانند زير يک سقف جمع شوند/«خدمت به مردم» تحت‌الشعاع اهداف سياسي اصلاح‌طلبان

تجربه تاريخي و سياسي ما نشان مي‌دهد که چپ‌ها يا همان اصلاح‌طلبان، طي ساليان گذشته هرگاه زير يک سقف جمع شده‌اند بلافاصله مارش جدايي را نواخته‌اند...

از مجلس ششم که با اکثريت اصلاح‌طلب، کارش به استعفاي دسته‌جمعي و تحصن و اختلاف کشيد تا دولت دوم خرداد که به سرنوشت «عبور از خاتمي» تن داد.

دعواهاي معروف شوراي شهر اول و اعضاي اصلاح‌طلبش که منجر به انحلال اين شورا شد نيز همچنان زبانزد خاصّ و عام است.

پر واضح آنکه جنجال‌هاي جديد بروز کرده ميان شوراي شهر پنجم و شهرداري تهران که جملگي در اختيار اصلاح‌طلبان هستند نيز در حالت خوشبينانه حتي، خبر از حلول روح شوراي شهر اول در شوراي شهر پنجم مي‌دهد.

صد البته اصولگرايان و کساني که به فکر خدمت به مردم هستند از اين رخدادها خشنود نيستند و همه منتظرند تا شهرداري تهران جداي از جنجال‌ها به خدمت‌رساني بهتر به تهراني‌ها بپردازد و همچنان که متعهد شده کارنامه‌اي بهتر را از خود به يادگار بگذارد.

اما حقيقت اين است که شوراي شهر پنجم و شهرداري جديد تهران با رفتارهايي که از خود بروز مي‌دهند؛ گويي که اهدافي ديگر با محتواي سياسي براي خود برگزيده‌اند.

چه اينکه حکماً از شوراي شهري که يک عضو مبرّز آن زماني گفته بود انتخابات 96 نشان داد مسئله «رفع حصر» مطالبه اکثريت رأي‌دهندگان است[3] نمي‌توان انتظار بيشتري داشت.

***

1_http://fna.ir/a2pieu

2_http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/92384

3_ mshrgh.ir/747399

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg