کد مطلب: 172445
لاغري سريع و آسان با چند ترفند ساده
تاریخ انتشار : 1396/09/20 00:43:33
نمایش : 2786
اين خودتان هستيد که بايد تحرک داشته باشيد و قدمي براي لاغرتر شدن‌ برداريد.

به گزارش هفت چشمه، اگر وقت، هزينه يا حتي انگيزه لازم براي رفتن به باشگاه و تهيه غذاهاي رژيمي نداريد، هنوز هم کارهايي هست که مي‌توانيد بدون کمترين زحمت در منزل انجام دهيد و با اين استراتژي‌ها، کمي وزنتان را کاهش دهيد؛ در ادامه چند راهکار آسان را به شما آموزش خواهيم داد.

 جلوي تلويزيون چند کار را باهم انجام دهيد

بهتر است براي صرفه‌جويي در وقت و پول به جاي اينکه به باشگاه برويد، در منزل ورزش کنيد؛ جلوي تلويزيون، هم سريال مورد علاقه‌تان را ببينيد و هم کاهش وزن داشته باشيد؛ حتي مي‌توانيد دستگاه تردميل خود را جلوي تلويزيون قرار دهيد و هم‌زمان با تماشاي تلويزيون، بر روي تردميل ورزش کنيد.

لاغري سريع و آسان با چند ترفند ساده

 جشنواره غذاهاي مانده، به راه بياندازيد

اگر فکر مي‌کنيد يک فرد خسته و تنبل هستيد، پيشنهاد فوق‌العاده‌اي براي‌تان داريم، يک روز در هفته را به آشپزي اختصاص دهيد؛ براي مثال فقط يکشنبه‌ها آشپزي کنيد و همه غذاها را داخل يخچال و فريز قرار دهيد و در طول هفته، همان غذاها را بخوريد.

با اين کار فقط يک روز در هفته دغدغه درست کردن غذا را خواهيد داشت؛ اگر مي‌خواهيد لاغر شويد، بهتر است تنوع بيش از حد را از غذاهاي‌تان حذف کنيد، ميل و علاقه زياد شما به غذا باعث اضافه وزنتان مي‌شود.

 زمان خريد از فروشگاه را کمتر کنيد

پيش از رفتن به فروشگاه و قدم‌زدن بين قفسه‌ها، غذا بخوريد. فقط مواردي که داخل ليست خريد نوشته‌ايد را تهيه  و از خريد خوراکي‌هايي وسوسه‌کننده بپرهيزيد.

با اين کار تنها اختياري که داريد، انتخاب برند خاصي از مواد مورد نيازتان است. براي خريد لبنيات حتماً محصولات کم‌چرب، انتخاب اول‌تان باشد؛ همچنين براي خريد برنج و پاستا به سراغ غلات کامل برويد و به جاي نوشابه‌هاي مضر و آبميوه‌هاي مصنوعي، آب و آبميوه‌هاي طبيعي خريداري کنيد.

 لوازم آشپزي جديد بخريد

بهتر است ماهيتابه و قابلمه‌هاي قديمي خود را با مدل‌هاي جديد بدون نياز به روغن عوض کنيد؛ با اين کار، هم کالري کمتري مصرف مي‌کنيد و هم، زمان آماده‌سازي غذاي‌تان کمتر خواهد شد.

جالب است بدانيد که هر قاشق روغن زيتون داراي ۱۲۰ کالري و ۱۴ گرم چربي است؛ هر قاشق کره آب شده نيز داراي ۱۰۲ کالري و ۱۲ گرم چربي است؛ با تعويض وسايل، ديگر نيازي نيست مدت زمان طولاني صرف شستن ظرف‌هاي چرب غذا کنيد.


بيشتربخوانيد: معجزه چربي در رژيم لاغري!


 بين خوردنِ هر لقمه، نفس بکشيد

بهتر است در فاصله زماني خوردن هر لقمه از غذا، يک‌بار قاشق يا چنگال‌تان را کنار بگذاريد و دوباره براي لقمه بعدي آن را از داخل بشقاب برداريد؛ مطمئن باشيد که با همين رفتار غذايي ساده، به سرعت لاغر خواهيد شد.

سعي کنيد کمي بيشتر غذاي‌تان را بجويد. طبق مطالعه‌اي که در چين صورت گرفت، افرادي که هر لقمه از غذا را ۴۰ بار مي‌جويدند، کالري بسيار کمتري نسبت به آنهايي که ۱۵ بار غذاي‌شان را مي‌جويدند، دريافت مي کردند؛ همچنين با نوشيدن يک ليوان آب پيش از غذا زودتر سير خواهيد شد.

لاغري سريع و آسان با چند ترفند ساده

 يک ميان‌وعده خوشمزه بخوريد

شايد باور نکنيد، ولي خوردن ميان‌وعده خوشمزه‌اي مانند ذرت بو داده، شما را لاغرتر خواهد کرد! طبق مطالعات صورت گرفته، افرادي که از ذرت بو داده به عنوان ميان‌وعده استفاده مي‌کردند، ۲۵۰ درصد غلات کامل و ۲۲ درصد فيبر بيشتري نسبت به افراد ديگر با ميان‌وعده‌هاي پرکالري دريافت کرده و لاغرتر شده بودند.

 نکته پاياني

اگر شما هم جزو افرادي هستيد که اول از همه به سلامت و تناسب اندام خود توجه داريد، بهتر است با پيروي از يک برنامه ورزشي شخصي و استفاده از يک رژيم غذايي اصولي، به خواسته‌تان برسيد.

لاغري سريع و آسان با چند ترفند ساده

ورزش‌کردن کار پيچيده‌اي نيست، از انجام آن لذت ببريد. براي شروع، روزانه فقط ۱۰ دقيقه پياده‌روي کنيد، اين شروع خوبي براي تحرک بدني است. ورزش، علاوه‌بر اينکه به کالري‌سوزي کمک مي‌کند، باعث تنظيم ترشح هورمون‌ها، حفظ سلامت روان و ايجاد شادي و نشاط در زندگي نيز مي‌شود.

منبع:بهداشت نيوز

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg