کد مطلب: 172444
ماکرون: فرانسه مخالف بيانيه ترامپ درباره قدس است/ نتانياهو: بايد تجاوزگري ايران را در منطقه متوقف کنيم
تاریخ انتشار : 1396/09/20 00:34:44
نمایش : 1494
رئيس‌جمهور فرانسه در برابر ميهمان صهيونيست خود از مخالفت پاريس با اعلام قدس شريف به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي سخن گفت ولي نتانياهو پاسخ داد که قدس در 3 هزار سال اخير، متعلق به يهوديان بوده و پايتخت هيچ کشوري غير از اسرائيل نبوده و نخواهد بود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئيس‌جمهور فرانسه پس از ديدار با «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي، همراه با ميهمانش به ميان خبرنگاران آمد و به سوالات آنان پاسخ داد.

ماکرون ابتدا بيانيه‌اي خواند و آن را با جملات مورد علاقه ميهمانش شروع کرد؛ رئيس‌جمهور فرانسه گفت که حملات 2 روز اخير عليه اسرائيلي‌ها را محکوم مي‌کند؛ ماکرون اشاره‌اي به حملات نيروي هوايي رژيم صهيونيستي به غيرنظاميان فلسطيني نکرد.

وي در ادامه به بيانيه اخير «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در خصوص قدس شريف پرداخت و گفت: «به نتانياهو هم گفتم که بيانيه ترامپ در خصوص اورشليم (قدس)، تهديدي است براي صلح و ما مخالف آن هستيم.»

در ادامه، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بيانيه خود را خواند.

نتانياهو پس از تشکر از حمايت پاريس از اسرائيل در برابر حملات فلسطيني‌ها، گفت: «اورشليم (قدس) در 3 هزار سال اخير، متعلق به يهوديان و در 70 سال اخير، پايتخت اسرائيل بوده و هيچ‌گاه، پايتخت هيچ کشوري ديگري نبوده است.»

وي ادامه داد: «به ماکرون احترام مي‌گذارم، اما ما در همه موضوعات هم‌نظر نيستيم. اينجا پاريس، پايتخت فرانسه است. اورشليم (قدس) هم پايتخت ماست. در سازمان ملل و يونسکو، براي قطع ارتباط يهوديان با اورشليم (قدس) تلاش‌هايي مي‌شود که مضحک است.»

بنيامين نتانياهو سپس مسئله ايران را پيش کشيد و گفت: «امروزه کشورهاي عربي ديگر اسرائيل را دشمن خود نمي‌دانند بلکه ما را متحدي ضروري در برابر ايران مي‌بينند. با رئيس‌جمهور ماکرون اتفاق نظر داشتيم که بايد جلوي تجاوزگري ايران در منطقه گرفته شود.»

وي ادامه داد: «ايران همه جا هست؛ در لبنان، سوريه، عراق، يمن  و غزه. آنها علناً خواهان نابودي ما هستند. آنها در حال تقويت حضور نيروهاي دريايي، هوايي و زميني خود در سوريه هستند و هدفشان هم جنگ با ماست. ما اين روند را تحمل نمي‌کنيم و پشتوانه حرفمان، اقداممان است.»

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در ادامه گفت که طرح دوم ايران براي نابودي اسرائيل، انتقال هزاران موشک به عنوان سلاح تغييردهنده روند بازي به لبنان است؛ وي افزود: «از سران کشورهاي مسئول مي‌خواهم که به ما در عقب راندن ايران کمک کنند.»

«رجب طيب اردوغان» رئيس‌جمهور ترکيه امروز در واکنش به تلاش آمريکا و اسرائيل براي تبديل قدس شريف به پايتخت يک رژيم جعلي، گفته بود که «از همه ابزارها براي جنگيدن» با اين طرح استفاده مي‌کند؛ اردوغان رژيم صهيونيستي را هم «دولتي تروريستي و کودک‌کش» خوانده بود.

نتانياهو به اين سخن رئيس‌جمهور ترکيه هم واکنشي تند نشان داد و گفت: «آن کسي که روستاهاي هم‌وطنان کُرد خود را بمباران مي‌کند، آن کسي که به حماس در غزه کمک مي‌کند، آن کسي که به ايران براي دور زدن تحريم‌ها کمک مي‌کند و آن کسي که خبرنگاران را زنداني مي‌کند، در جايگاهي نيست که ما را موعظه کند.»
انتهاي پيام/ع


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg