کد مطلب: 172437
سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفتگو با دانا:
گزارش تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان آماده است/ محمود صادقي اسناد فساد مهدي جهانگيري و حسين فريدون را هم منتشر کند
تاریخ انتشار : 1396/09/18 13:27:41
نمایش : 1359
سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: در ماجراي استيضاح فاني و آشتياني به خاطر صندوق ذخيره فرهنگيان، آقاي صادقي يکي از مخالفان استيضاح بوده و از عاملان اختلاس در صندوق حمايت مي کرد اما براي خود ما هم سوال است که يک شبه چگونه موضع خود را تغيير داد و ليست را منتشر کرد هرچند اين اقدام او مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرد.

به گزارش هفت چشمه، حسين مقصودي، سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص انتشار ليست بدهکاران به بانک سرمايه از سوي صادقي نماينده تهران اظهار داشت: اين حرکت صادقي رفتاري کاملاً عوام فريبانه، پوپوليستي و کاملاً رياکارانه است؛ در شرايطي که برخي از نمايندگان مجلس از جمله خود من از تابستان گذشته تاکنون پيگير بررسي اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان بوديم افرادي مانند آقاي صادقي در ابتدا اساسا اين موضوع را رد کرده و در ادامه از به کار بردن واژه اختلاس اجتناب مي کردند.

وي با اشاره به اينکه صادقي از اعضاي فعال کميسيون آموزش است گفت: بر خلاف اينکه صادقي از اعضاي فعال کميسيون آموزش بوده اما وي هيچگاه حاضر نشد طي يک سال و نيم گذشته از موضع فرهنگيان دفاع کند و يا اينکه به دنبال احقاق حقوق آنها برود.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در ادامه با بيان اينکه از روز اول ليستي که در دست آقاي صادقي بود توسط فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي تهيه و به دست همه نمايندگان رسيده بود اما در شرايطي که آقاي صادقي به عنوان عضوي از کميسيون آموزش مي بايست به دنبال بررسي فساد برود، ادعا مي کرد که اساساً فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي قانوني نيست!

مقصودي همچنين عنوان کرد: صادقي که يک روز اعلام مي کرد صندوق 6 هزار ميليارد پول ندارد چطور 8 هزار ميليارد از آن اختلاس شده است امروز با روشن شدن ابعاد اين اختلاس ليست بدهکاران را در دست گرفته و به خيال خود افشاگري مي کند در حالي که اين کار وي کاملاً غير قانوني است.

وي با اشاره به اينکه ليست اسامي توسط نمايندگان ديگري تهيه و پيگيري شده بود گفت: در شرايطي که فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي با تلاش شبانه روزي خود اين ليست را تهيه و بر اساس آن برخي از بدهي هاي کلان را به صندوق بازگردانده بود در نهايت آقاي صادقي به خاطر تکميل نمايش هاي خود ليست را منتشر کرده و اعلام مي کند تا 48 ساعت آينده بدهي خود را بپردازند اين در حالي است که بخش زيادي از اين بدهي ها پيش از اين به صندوق بازگردانده شده بود.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي  بيان داشت: آقاي صادقي از همکاران ماست و بهتر است دست از فعاليت هاي عوام فريبانه خود بردارد و در شرايطي که گزارش تحقيق و تفحص آماده شده وي سعي نکند از آب گل آلود ماهي مد نظر خود را بگيرد؛ صادقي سعي دارد با انتشار اين ليست که از سوي ما تهيه شده بود بر موج احساسات معلمان سوار شود.

وي با بيان اينکه فساد خوب و بد نداريم عنوان کرد: اگر آقاي صادقي در گفتار خود صداقت دارد، اسناد فساد مهدي جهانگيري، برادر معاون اول روحاني و همچنين فساد گسترده حسين فريدون برادر روحاني را هم منتشر کرده و به دنبال رسيدگي به اين دو پرونده باشد.

مقصودي در پايان خاطر نشان کرد: در ماجراي استيضاح فاني و آشتياني به خاطر صندوق ذخيره فرهنگيان، آقاي صادقي يکي از مخالفان استيضاح بوده و از عاملان اختلاس در صندوق حمايت مي کرد اما براي خود ما هم سوال است که يک شبه چگونه موضع خود را تغيير داد و ليست را منتشر کرد هرچند اين اقدام او مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg