کد مطلب: 172380
کافي شاپ در خانه؛
درمان گياهي موخوره
تاریخ انتشار : 1396/09/01 09:27:03
نمایش : 2993
نوشيدن دمنوش‌ها در فصل‌هاي پاييز و زمستان بسيار مفيد است و نقش موثري در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف دارند.
به گزارش هفت چشمه،  موخوره يا دوشاخه شدن انتهاي مو، ناشي از آسيب فيزيکي (تروما يا حرارت) يا شيميايي به مو است. اين عارضه در بانوان شيوع بيشتري دارد. لايه محافظ مو در فيبر‌هاي انتهايي مو از بين مي‌رود و قسمت انتهايي مو چند شاخه و شکننده مي‌شود. اين آسيب مي‌تواند ناشي از سشوار زدن زياد، برس زدن مداوم با برس زبر، رنگ و دکلره کردن مکرر مو، مصرف شامپو‌هاي اسيدي يا قليايي و فر دائمي باشد.


ماسک تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به علت داشتن اسيد‌هاي چرب، پروتئين و ويتامين A رطوبت طبيعي در مو‌ها ايجاد و موخوره را درمان مي‌کند. ترکيب زرده تخم‌مرغ با روغن‌هاي گياهي مثل روغن زيتون ماسک بسيار خوبي براي تقويت مو‌ها است. اين ماسک همچنين از ايجاد موخوره نيز پيشگيري مي‌کند. افراد مي‌توانند هفته‌اي يک‌بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنند.

 

درمان گياهي موخوره

ماسک روغن زيتون و نارگيل

۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون را با ۲ قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط و يک آووکادو رسيده و پوره شده را به آن اضافه کنيد. براي نتيجه بهتر مي‌توانيد روغن‌ها را کمي ولرم سپس با پوره آووکادو مخلوط کنيد. به مدت ۳۰ دقيقه اين ماسک مو را بر روي قسمت مياني تا انتهايي مو‌هاي خود قرار دهيد. اين ماسک نبايد به ريشه مو‌ها برخورد کند. پس از اين مدت مو‌ها را با آب ولرم بشوييد.

 

درمان گياهي موخوره

ماسک موز

موز را پوره کنيد و موهايتان را با آن ماساژ دهيد همچنين مي‌توانيد ۲ قاشق غذاخوري ماست را با مقداري آب و آب‌ليمو مخلوط کنيد سپس اين ماسک را به موهايتان بزنيد و پس از يک ساعت با آب ولرم موهايتان را بشوييد. اين کار را هفته‌اي يک تا ۲ بار انجام دهيد.

 

درمان گياهي موخوره

گياه شيرين بيان

يک ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد به مدت ۱۰ دقيقه بجوشد و آرام آرام دَم بکشد. پس از سرد شدن آن را صاف کنيد و اين مايع را به موهايتان بزنيد.

 

درمان گياهي موخوره

 

ماسک روغن زيتون و سرکه سيب

سه قاشق غذاخوري روغن زيتون را با سه قاشق غذاخوري عسل، ۲ قاشق غذاخوري سرکه سيب و ۲ قطره عصاره رزماري داخل ظرف کوچکي مخلوط کنيد. موهايتان را با اين ماسک کمي ماساژ دهيد سپس موهايتان را با يک حوله يا دستمال ببنديد. اجازه دهيد ماسک به مدت ۲۰ دقيقه روي سرتان باشد سپس موهايتان را بشوييد.

درمان گياهي موخوره


ريشه کنجد

ريشه کنجد را در آب جوش خيس کنيد و بگذاريد ۱۵ دقيقه به همين حالت باقي بماند سپس ريشه کنجد را به مدت ۳۰ دقيقه در آب جوش بجوشانيد. اين مايع را صاف کنيد و به موهايتان بزنيد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg