کد مطلب: 172377
قصابان اردلي از نبود کشتارگاه گلايه مندند
سردرگمي قصابان در ذبح اسلامي در اردل
تاریخ انتشار : 1396/09/01
نمایش : 3309
تنها کشتارگاه سنتي شهرستان اردل به دليل مشکلات بهداشتي تعطيل شد که اين موضوع باعث سردرگمي قصابان و عدم کيفيت گوشت مناسب و ذبح اسلامي مي شود.
به گزارش هفت چشمه، گوشت قرمز از کالاهاي اساسي در سبد غذايي خانوارهاست؛ کالايي که با وجود گراني آن هنوز بخش اصلي سفره اردلي ها  را تشکيل مي‌دهد و بسياري به دنبال تهيه گوشت مناسب هستند، اما تهيه گوشت قرمز باکيفيت، امروز به يکي از دغدغه‌هاي شهروندان اردلي تبديل شده است.


امروز با وجود نظارت بر مراکز عرضه گوشت قرمز، شاهد کشتارهاي غيربهداشتي در نقاط دوردست استان هستيم که با نرخ پايين‌تر از بازار به فروش مي‌رسد.


اين موضوع درحالي است که قصابان داراي مجوز براي تهيه گوشت مناسب و عرضه آن در بازار، بايد هزينه‌هاي زيادي را پرداخت کنند و همين موضوع سبب گلايه قصابان در شهرستان اردل شده است.

شهرستان اردل به دليل بهره‌مندي از طبيعت بکر و زيبا يکي از قطب هاي دامپروري در استان مي باشد، اما اين شهرستان اکنون در عرصه دامپروري و عرضه گوشت قرمز با مشکلاتي از جمله نبود کشتارگاه صنعتي مواجه است.

رستم ظفريان يک قصاب  اردلي در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه  اظهارمي کند: از زماني که کشتارگاه سنتي  اردل  تعطيل شده است و به اجبار کشتار دام‌هاي خود را در کشتارگاه  جونقان  انجام مي‌دهيم، مشکلاتي برايمان ايجاد شده است.

ظفريان اظهار کرد: يکي از مشکلات صنف قصابان اردل اين است که بيشترين زمان خود را در مسير جونقان -  اردل  تلف مي‌کنند. يک روز را براي خريد دام و يک روز ديگر را براي کشتار دام تلف مي‌کنيم و به اين‌ترتيب، زمان کافي براي رسيدن به وضع مغازه نداريم و به همين دليل اکثر قصابان شهرستان مغاره هاي خود را بستند و اين روزها خانه نشين شدند


 
ضياء ظفريان يکي ديگر از قصابان اردلي اظهارمي کند: مسئولان مي‌گويند به دليل اينکه کيفيت گوشت در کشتارگاه  اردل  پايين مي‌آيد، اين مکان را تعطيل کرده‌اند لازم است مسئولين اين مشکل اساسي را رفع کنند و کشتارگاه را ارتقا دهند .

ظفريان بيان کرد:هزينه رفت و آمد به کشتارگاه  جونقان بسيار بالاست و قصابان نمي‌توانند سود چنداني داشته باشند، به‌طوري که بسياري از آنها به اجبار مشغول به ادامه اين شغل هستند.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg