کد مطلب: 172360
آيا کارهاي خانه لاغرتان مي کند؟
تاریخ انتشار : 1396/08/25 13:20:27
نمایش : 3039
محققان به تازگي راز فعاليت هاي خانه داري خانم ها و ارتباط آن با چاقي و لاغري آنها را کشف کردند.
به گزارش هفت چشمه؛ کارشناسان دانشگاه هاروارد در جديدترين پژوهش‌هاي خود دريافتند انجام ورزش‌ از جمله دويدن که سبب تحرک بدن و بالا رفتن جريان خون مي‌شود نقشي موثر بر افزايش کيفيت زندگي زنان دارد.

کارشناسان اين يافته‌ها را با تحقيق بر روي بيش از ۱۷ هزار زن در رده سني ۷۰ سال که به فعاليت ورزشي مي‌پرداختند درطول چندين سال به دست آورده اند.

بسياري از افراد گمان مي‌کنند انجام کار‌هاي روزمره مانند تميز کردن خانه يا رفتن به خريد نوعي ورزش است و به فعاليت فيزيکي بيشتري نياز نيست، اما کارشناسان اعلام کرده‌اند که اين کار‌ها سبب بالا رفتن ضربان قلب نمي‌شود و اثر چنداني بر حفظ سلامت ندارد و نمي‌تواند جايگزين ورزش باشد.

محققان همچنين دريافتند انجام فعاليت‌هاي فيزيکي و ورزش مي‌تواند بين ۶۰ الي ۷۰ درصد از بروز مرگ زودرس دربانوان سالمند جلوگيري کند و اميد به زندگي در آن‌ها را افزايش دهد.

بر اين اساس کارشناسان به بانوان ميان سال و سالمند توصيه مي‌کنند در هفته حداقل ۱۵۰ دقيقه را به انجام ورزش اختصاص دهند به ويژه ورزش‌هايي که سبب بالا رفتن ضربان قلب و تعريق در آن‌ها شود. با اين شرط که منع پزشکي نداشته باشند و تحت نظر متخصص به انجام ورزش بپردازند.

نتيجه اين يافته‌ها در مجله چرخه (Circulation) به چاپ رسيده است.

منبع:Dailymail

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg