کد مطلب: 172351
يادداشت/ حسين شريعتمداري
حاشيه‌هاي پررنگ‌تر از متن!
تاریخ انتشار : 1396/08/24 14:17:03
نمایش : 4156
آقايان بر چه اساس و با استناد به کدام شاهد و سند ميداني به جاي آنکه همه تلاش و توان خود را صرف رسيدگي به امور زلزله‌زدگان مصيبت ديده و اکثرا محروم کنند، انبوهي از اظهارات خلاف واقع را بر سر اين بندگان مظلوم خدا آوار کرده‌اند؟!

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس «حسين شريعتمداري» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کيهان» نوشت:

1- صبح روز دوشنبه در حالي که خبر زلزله 7/3ريشتري شب قبل، ملت را عزادار کرده بود و صدها تن از هموطنانمان در غرب کشور جان باخته و هزاران نفر مجروح و بي‌خانمان شده بودند و انتظار آن بود که کمک‌رساني به زلزله‌زدگان دغدغه اصلي دولت باشد، آقاي جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور در اولين واکنش نسبت به فاجعه ياد شده گفت:«بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در استان کرمانشاه متعلق به مسکن مهر بوده است»! و توضيح نداد در حالي که فقط چند ساعت از وقوع زلزله گذشته و بيشترين ساعات آن نيز در تاريکي شب سپري شده است جناب معاون از کجا به اين نتيجه قطعي رسيده‌اند که«بيشترين خانه‌هاي تخريب شده متعلق به مسکن مهر بوده است»؟!

 اما سايت‌ها و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي حامي دولت، از اظهارات آقاي جهانگيري خط ماموريت را دريافت کردند! و به جاي ترغيب مسئولان به کمک‌رساني بي‌وقفه به زلزله‌زدگان و نجات زير آوار ماندگان، آوار سنگيني از دروغ را بر سر ملت و مجروحان و جان‌باختگان سرازير کردند که چه نشسته‌ايد‌؟ همه اين فاجعه زير سر دولت احمدي‌نژاد بوده است!!...  يکي خطاب به احمدي‌نژاد نوشت؛ آشي که تو پختي، مسکن مهر دقيقا مصداق روشن سوء مديريت دولتي است که ميان‌مايگان در ايران ساختند»! ديگري با تيتر درشت « قصر اندوه»! نوشت،«دومين مجموعه مسکن مهر در سرپل ذهاب در برابر زمين لرزه مقاومت نکرد»! روزنامه دولتي ايران نوشت «وضعيت مسکن مهر در سر پل ذهاب بدتر از بقيه جاهاست»! آن ديگري اساس زلزله را به مسکن مهر نسبت داد و با تيتر درشت«زلزله مسکن مهر»! نوشت«مسکن مهر که ساکنانش تمام پس‌انداز خود را به اميد خانه‌دار شدن و تحمل سختي‌ها صرف اين پروژه کردند، حالا نگراني‌ها را درباره سرنوشت ساير واحدهاي مسکوني اين پروژه در سراسر کشور افزايش داده است»! و...  تيترهايي نظير«بي‌مهري‌هاي مسکن مهر»،«افتخار هشت ساله دولت مهرورز به قبرستان تبديل شده است»!«با وجود مسکن مهر هر زلزله‌اي در ايران«زلزله مهر» خواهد بود»! «پروژه ده ساله مسکن مهر، تابوت‌هايي براي ساکنانش خواهد شد»! «مسکن مهر به جاي آنکه محل آرامش مستضعفان باشد به محل دفن آنها تبديل شد»! و...

گفتني است شبکه فارسي زبان بي‌بي سي، ارگان رسمي دولت انگليس هم با استناد به اظهارات جهانگيري همان خط خبري که معاون رئيس‌جمهور کليد زده و روزنامه‌ها و سايت‌هاي زنجيره‌اي پي‌گرفته بودند! با جديت دنبال کرد!

2- آقاي رئيس‌جمهور که ديروز براي بازديد از مناطق زلزله‌زده به سر پل ذهاب رفته بود نيز طي سخناني در جمع مردم مصيبت‌زده گفت«در اين حادثه برخي ساختمان‌هايي که به صورت تعاوني و دولتي ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمي مي‌گذرد، تخريب و دچار حادثه شده‌اند»رئيس‌جمهور در ستاد بحران استان نيز گفت«وقتي به سر پل ذهاب رفتيم ديديم که چگونه خانه‌هاي مردم که در کنار خانه‌هاي مسکن مهر بود حتي شيشه‌هايش هم نشکسته بود اما خانه‌هاي مسکن مهر تخريب شده بودند»! و از اين طريق اذهان را به سوي ساختمان‌هاي مسکن مهر توجه داد و گفت:«دولت مطمئنا اين مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسايي و به مردم معرفي خواهد کرد»! و بدين ترتيب آقاي رئيس‌جمهور هم دقيقا همان خط اعلام شده جهانگيري و پي‌گرفته از سوي مجموعه زنجيره‌اي‌ها را دنبال کرد و ترجيح داد در اين ماجرا نيز مانند چهار سال و چند ماه گذشته همه خرابي‌ها را بر گرده مسکن مهر و دولت ما قبل دولت خود سوار کند!

3- و اما مدير روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازي کرمانشاه که نزديکترين و ذيصلاح‌ترين مسئول دولتي براي اظهار نظر در اين ماجرا بوده است آب پاکي را روي دست آقايان ريخت و رسما اعلام کرد«تعداد افراد فوت شده بر اثر زلزله 7/3 ريشتري در مسکن مهر استان کرمانشاه 2 نفر بوده است»بديهي است که به طور طبيعي و قانوني نظر ايشان که مسئول مستقيم استان در وزارت راه و شهرسازي بوده است صائب‌ترين و قابل قبول‌ترين نظر ارائه شده در اين زمينه باشد ضمن آنکه فقط يک محاسبه سر انگشتي و مراجعه به آمار رسمي نيز نظر ايشان را تأييد مي‌کند.

و اما در اين باره گفتني‌هايي هست،بخوانيد!

الف- اظهار نظر رسمي مسئولان اداره کل شهرسازي استان کرمانشاه که تعداد فوت‌شدگان مسکن مهر را دو نفر اعلام کرده‌اند نشان مي‌دهد که اظهارات آقايان رئيس‌جمهور و معاون اول ايشان خلاف واقع است و اين پرسش پيش مي‌آيد که چرا قبل از بررسي و کسب اطلاعات لازم انگشت اتهام را به سوي مسکن مهر گرفته‌اند؟!

ب- آقاي رئيس‌جمهور فرموده‌اند:«دولت مطمئنا اين مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسايي و به مردم معرفي خواهد کرد»! که سخن بجايي است ولي بايد به خاطر ايشان آورد که 5371 واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه در تاريخ 19 بهمن ماه 1394 از سوي مسئولان محترم دولت يازدهم و با حضور معاون وزير راه کابينه ايشان افتتاح شده است. بنابراين بر فرض صحت نظر دولت محترم درباره مسکن مهر، اگر به قول آقاي رئيس‌جمهور قرار به«شناسايي مقصران و معرفي آنان باشد»بايد مسئولان دولت يازدهم و مخصوصا مسئولان وزارت راه و شهرسازي که شناخته شده نيز هستند با عنوان مقصر به مردم معرفي شوند! شايسته نيست که هنگام افتتاح 5371 واحد مسکن مهر با آن عکس يادگاري بگيرند و در رسانه‌ها با بوق و کرنا بدمند که اين تعداد فراوان از مسکن مهر نيمه ساخته را در استان کرمانشاه تکميل و افتتاح کرده‌ايم و حال که به قول خودشان- و نه به واقع- دچار آسيب شده، گناه آن را به ديگران نسبت بدهند!!

ج- فرموده‌اند«ببينيد خانه‌هايي که مردم ساخته‌اند حتي شيشه‌هايش هم نشکسته ولي خانه‌هاي مسکن مهر تخريب شده است»! که بايد گفت؛

اولا؛ به قول خود جناب رئيس‌جمهور«11 هزار خانه روستايي و 4500 مسکن شهري تخريب شده است»و سهم مسکن مهر در اين ميان 2 فوتي بوده است. خب! بفرمائيد 428 کشته و 7817 مجروح ديگر فاجعه زلزله کرمانشاه کجا ساکن بوده‌اند؟!

ثانيا؛ مگر«11 هزار خانه روستايي و 4500 مسکن شهري»که به گفته آقاي رئيس‌جمهور تخريب شده را مردم نساخته بودند؟! چرا که مطابق آمار رسما اعلام شده کمتر از نيم درصد ‏عزيزان فوت شده ساکن مسکن مهر بوده‌اند.

ثالثا؛ به يقين دولت محترم فراموش نکرده است يکي از ساختمان‌هاي ويران شده، بيمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب است که نه به دست مردم بلکه توسط دولت يازدهم ساخته و اواخر فروردين ماه 96 با حضور وزير محترم بهداشت افتتاح شده بود! آقايان در اين‌باره چه نظري دارند؟ و چه کساني را بايد به عنوان مقصر شناسايي و به مردم معرفي کنند؟!

4 - بر خلاف ادعاي آقاي جهانگيري، ساختمان‌هاي مسکن مهر در زلزله کرمانشاه کمترين آسيب را ديده‌اند و به گفته مدير روابط عمومي و شهرسازي استان کرمانشاه و علي‌رغم ادعاهاي مطرح شده«خوشبختانه در واحدها و مجتمع‌هاي مسکن مهر شاهد ريزش به اين معنا که سقف بر روي ساختمان آوار شود نبوديم» بنابراين جاي اين پرسش است که آقايان بر چه اساس و با استناد به کدام شاهد و سند ميداني به جاي آنکه همه تلاش و توان خود را صرف رسيدگي به امور زلزله‌زدگان مصيبت ديده و اکثرا محروم کنند، انبوهي از اظهارات خلاف واقع را بر سر اين بندگان مظلوم خدا آوار کرده‌اند؟!

5 - و بالاخره پرسشي هم از شوراي عالي امنيت ملي، هيئت نظارت بر مطبوعات و دادستاني تهران در ميان است و آن اينکه نزديک به 10 ميليون نفر از مردم که عمدتا از اقشار محروم و شريف کشورمان، يعني قريب به12/5درصد جمعيت کشور در ساختمان‌ها و مجتمع‌هاي مسکن مهر ساکن هستند. سؤال اين است که آيا ايجاد دلهره و ترس از تخريب احتمالي مسکن و فرو ريختن آوار بر سرشان که روزنامه‌هاي زنجيره‌اي آن را در شيپور‌هاي فريب خود مي‌دمند«خلاف مصالح و منافع ملي»نيست؟!... «مسکن مهر تابوت ساکنان آن است»! «از همين حالا بايد تمامي ساکنان مسکن مهر در سراسر کشور تخليه شوند»! «بعيد نيست در آينده مسکن مهر شاهد آنچه در موصل و حلب ديديم باشيم».

اين نکته نيز گفتني است ظاهرا کساني که درباره زلزله7/3ريشتري کرمانشاه اظهار نظر کرده‌اند حتي زحمت يک مراجعه دم دستي براي شناخت علمي زلزله را نيز به خود نداده‌اند که اگر کمترين زحمتي به خود داده بودند درباره زلزله‌اي با اين شدت ويرانگري اينگونه سخن نمي‌گفتند!

 

انتهاي پيام/ز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg