کد مطلب: 172343
يادداشت/ دانش احمديان
مردم همچنان در انتظار تحقق وعده مسؤولان
تاریخ انتشار : 1396/08/22 13:58:11
نمایش : 3434
انتظار ما از مسؤولان محترم اين است که براي حل مشکلات کاج تصميمات را به اما و اگرها ختم نکنند و توجه ويژه‌اي به کاج و حل مشکلات و مسائل آن فارغ از طرح موضوعاتي مثل بهشت‌آباد و نگراني‌هاي ناشي از آن داشته باشند.

به گزارش هفت چشمه، دانش احمديان رئيس شوراي شهر کاج پيرامون معضلات اين شهر يادداشتي براي خبرگزاري فارس نوشته است؛ اين يادداشت را با هم مي‌خوانيم:

قلم‌فرسايي از مشکلات کاج برايم سخت است چون اگر بخواهم از مشکلات بگويم بايد اينگونه بنويسم؛ ساکنين حاشيه کارون در شهرستان اردل هنوز دارند از تانکر آب براي آشاميدن استفاده مي‌کنند و هنوز آب لوله‌کشي ندارند. از همان ابتداي مطرح شدن تونل بهشت‌آباد و قرار گرفتن کاج در درون مخزن سد، مردم شريف شهر کاج با مشکلات جدي و مسائل غير قابل پيش‌بيني مواجه شده‌اند. بيش از20 سال است مردم ما عملا با مشکلات ناشي از مطرح شدن بهشت‌آباد دست و پنجه نرم مي‌کنند و کاج همچنان با مشکلات و آسيب‌هاي جدي و اساسي روبروست.

شايد در استان ما مطرح شدن بحران بهشت‌آباد بيشتر در مناقشات و بحث‌ها و افکار عمومي جريان داشته باشد اما براي مردم کاج علاوه بر آن قرار گرفتن عملي در دايره مشکلات بوده و هست. بيش از 20 سال است که به بهانه بهشت‌آباد با کمبود شديد آب شرب مواجه هستيم، مردم نجيب شهر کاج همين امسال نزديک به 6 ماه با جيره‌بندي شديد آب مواجه بودند، گاهي هشت روز 10 روز تا 15 روز. مسئله آب شرب کاج همچنان بزرگترين دغدغه و نگراني مردم عزيز اين شهر است. مسئله جيره‌بندي آب نه تنها در کاج بلکه در همين چند سال اخير در کريم‌آباد، رستم‌آباد، قلعه درويش، قلعه رشيد، زرميتان، آليکوه، دشتک و چند شهر و روستاي ديگر در شهرستان اردل جزو نگراني‌هاي اصلي مردم اين خطه بوده و هست.

طرح انتقال آب باغ رستم کاج به شهر کاج براي آشاميدن به‌سادگي لغو مي‌شود. کاج در يک حوزه سرزميني واقع شده است که پرآب‌ترين سرشاخه‌هاي کارون آن را احاطه کرده‌اند و مردم ما همچنان در انتظار تحقق وعده‌هاي مسؤولان. سال 94 به‌سادگي هرچه تمام‌تر حق‌آبه شهر کاج براي کشاورزي ناديده گرفته شده و آن هم بيشتر تحت تاثير همين مباحث طرح بهشت‌آباد. ساده‌ترين حقوق مردم عزيز شهر کاج ناديده گرفته مي‌شود چه منطقي همه اين مسائل را توجيه مي‌کند.

در مباحث توسعه شهري و ساخت‌وساز هم ما مشکلات جدي داريم چند سال است که بحث‌هاي توسعه کاج متوقف شده و مردم ما را با چالش‌هاي غير قابل جبراني روبرو ساخته است هر طرحي را که  در کاج دنبال مي‌کنيم از همان ابتداي مطرح کردن با وتوي تونل بهشت‌آباد مواجه مي‌شويم، اين کدام منطق است که به بهانه بهشت‌آباد مردم عزيز شهر کاج بايد از حداقل‌ها محروم بمانند.

انتظار ما از مسؤولان محترم اين است که براي حل مشکلات کاج تصميمات را به اما و اگرها ختم نکنند و توجه ويژه‌اي به کاج و حل مشکلات و مسائل آن فارغ از طرح موضوعاتي مثل بهشت‌آباد و نگراني‌هاي ناشي از آن داشته باشند.

و اما در آخر نکته‌اي را به دوستان به اصطلاح روشنفکر و سياست‌زده و نه سياسي شهرستان اردل يادآوري کنيم که در ديار ما اگر دختري را به خانه بخت مي‌فرستند حداقل مادر عروس براي دخترش اشک مي‌ريزد؛ آب را اگر مي‌برند نيازي به بدرقه بعضي از دوستان با ساز و دهل نيست به ياد داشته باشيم کارون هويت ماست.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg