کد مطلب: 172298
خانم‌ها بخوانند؛
بانوان چگونه از پوست خود مراقبت کنند؟
تاریخ انتشار : 1396/08/03 12:47:42
نمایش : 3450
خانم‌ها توجه زيادي به پوست دارند بر همين اساس راه‌هاي طبيعي حفظ سلامت پوست را معرفي مي‌کنيم.










به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلينيک در نظر دارد مهمترين مسائلي بهداشتي و درماني که خانم‌ها بايد بدانند را در اختيار آن‌ها قرار دهد.

پوست لباس اول انسان‌ها است و به همين جهت بايد با دقت و وسواس بسيار زيادي از آن مراقبت کرد. همچنين پوست جنبه زيبايي دارد به همين دليل براي خانم‌ها  از اهميت بسياري برخوردار است.

 در زير به معرفي راه‌هايي براي نگهداري و حفظ زيبايي پوست مي‌پردازيم.

خواص جعفري برروي پوست صورت

جعفري به دليل دارا بودن آنتي اکسيدان بالا سبب کاهش ١٠ درصدي جوش‌هاي ريز پيشاني مي‌شود همچنين به جهت داشتن ويتامين C و E پوست صورت را شفاف مي‌کند علاوه بر اين ويتامين C که در اين سبزي وجود دارد لک‌هاي صورت را هم کاهش مي‌دهد.

۴ ويتامين براي داشتن پوستي زيبا

ويتامين‌ها خواص بسياري دارند و اغلب متخصصين پوست توصيه مي‌کنند که در روز ويتامين‌هاي زيادي مصرف شود و اين ويتامين‌ها در سلامت پوست نقش مهمي دارند براي مثال: ويتامين A سبب کاهش چروک‌هاي صورت ، ويتامين C باعث از بين رفتن لکه‌ها مي‌شود ويتامين Eهمانند ضد آفتاب طبيعي عمل مي‌کند و ويتامين K سياهي‌هاي پوست را بين مي‌برد. 

چگونه رنگ پوست را روشن کنيم

عوامل مختلفي مي‌تواند دست به دست هم دهند تا پوست شفافيت و روشنايي خود را از دست دهد و اين براي برخي از خانم بسيار دردناک است شايد براي شما هم پيش آمده باشد که بخواهيد پوست صورت خود را روشن کنيد. اگر مي‌خواهيد پوستي شفاف داشته باشيد روزانه مقدار زيادي آب بنوشيد، غذا‌هاي سالم را در سبد غذايي روزانه خود قرار دهيد، لايه‌برداري و از بين بردن سلول‌هاي مرده را در دستور کارتان قرار دهيد و مصرف ويتامين C را فراموش نکنيد. همچنين استفاده از کرم‌هاي مرطوب کننده و ماسک‌هاي روشن کننده کمک شاياني به روشن شدن پوست صورتتان مي‌کنند.

راهکار‌هايي مناسب جهت داشتن پوستي سالم و زيبا

ماسک‌هاي از بين برنده چروک صورت

با بافزايش سن، چروک‌هاي صورت نمايان مي‌شوند و بسياري از خانم‌ها از اين موضوع رنج مي‌برند براي از بين بردن چروک‌هاي صورت خود لازم نيست روش‌هاي خطرناکي همچون بوتاکس را امتحان کنيد بلکه مي‌توانيد ماسکي طبيعي با استفاده روغن کرچک، عسل و سفيده تخم مرغ درست کنيد و  به مدت ۱۵ دقيقه بر روي پوست خود قرار دهيد و سپس با آب ولرم بشوييد اين ماسک همانند بوتاکس عمل مي‌کند و در عين حال هيچ ضرري هم ندارد.

همچنين مي‌توانيد يک قاشق غذا خوري روغن بنفشه را به همراه روغن هويج، روغن آلوورا، روغن کاکائو و زغال فعال ترکيب کنيد و هفته‌اي ٢ بار بر روي پوستتان قرار دهيد و براي اينکارپوست صوررتان را به سمت بالا و خلاف جهت چروک‌هاي صورت ماساژ دهيد.
 

راهکار‌هايي مناسب جهت داشتن پوستي سالم و زيبا

رفع چروک دور لب

پوست دور دهان بسيار حساس و نازک است و بيش از قسمت‌هاي ديگر پوست چروک مي‌شود. براي رفع چروک‌ها دهانتان را ببنديد و سعي کنيد لب‌هايتان را به سمت بيني‌تان ببريد و تا ۵ بشماريد و به حالت اول برگرديد  اين کار را ۵ بار و براي جهات مختلف تکرار کنيد.

راه‌هاي از بين بردن چروک زيرچشم

 اين را بدانيد که به هيچ وجه به کرم‌هايي گران براي رفع چين وچروک‌هاي زير چشمتان نياز نداريد بلکه مي‌توانيد با مواد طبيعي و بسيار موثر از جمله: روغن نارگيل، روغن زيتون، ماست، انگور، آلوئه ورا و خيار چروک‌هاي زير چشمتان را از بين ببريد.

 

راهکار‌هايي مناسب جهت داشتن پوستي سالم و زيبا

درمان منافذ باز پوست

 براي بستن منافذ پوستي بازشده صورت ۱ يا ۲ عدد خيار را رنده کنيد و يک قاشق غذاخوري آبليمو به آن بيفزاييد. اين ماسک را روي صورت بماليد و ۱۵ دقيقه بعد با آب سرد شستشو دهيد. براي کسب نتيجه بهتر، ماسک را در يخچال بگذاريد تا کمي سرد شود. ۲ تا ۳ بار استفاده از اين ماسک در هفته بسيار عالي و اثربخش است.

کاهش التهاب جوش با يخ

اگر صورتتان جوش زده است ميخواهيد بسيار سريع آن‌ها را رفع کنيد و درعين حال وقت دکتر هم رفتن نداريد، با فشار دادن يک قطعه يخ بر روي آن، از التهاب و قرمزي جوش بکاهيد.

 

راهکار‌هايي مناسب جهت داشتن پوستي سالم و زيبا

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg