کد مطلب: 172267
به بهانه روز پارالمپيک
ورزشکاران معلول چشم انتظار مِهر مسئولين
تاریخ انتشار : 1396/07/24 09:14:40
نمایش : 2079
تجهيز سالن هاي ورزشي،جذب سرمايه گذار خصوصي براي حمايت از تيم هاي معلولان و جانبازان استان از ضرورت هايي است که مسئولان بايد براي اجراي آن اهتمام ويژه اي داشته باشند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ ورزشکاران جانباز و معلول با تکيه بر همت عالي و اعتماد به نفس خود به خوبي نشان داده‌اند که معلوليت، محدوديت نيست و در مسير موفقيت و سرافرازي تنها بايد چشم اميد به خداوند و اعتماد به توانمندي‌هاي خود داشت.

۲۴ مهرماه به نام روز ملى پارالمپيک در تقويم ملى ايران ثبت شده است.

در حال حاضر حدود ۴ ميليون کم‌توان جسمي در کشور وجود دارد که از اين تعداد تنها ۲ تا ۳ درصد به صورت هدفمند و نظام‌مند ورزش مي‌کنند.

در کشور ۱۸ رشته ورزشي ويژه معلولان وجود دارد که اين ميزان در سطح جهاني ۲۳ رشته است،
جانبازان و معلولان کشور در رشته‌هاي بسکتبال، فوتبال، واليبال، دو و ميداني و وزنه‌برداري در سطح ليگ برتر در بخش آقايان فعاليت مي‌کنند.

حدود 530 ورزشکار در سطح  استاني ، کشوري در رشته هاي مختلف از قبيل دو ميداني، تير کمان، واليبال نشسته،تنيس، بدمينتون و... در چهارمحال و بختياري فعاليت مي کنند، وجود ورزشکاران با رتبه هاي اول تا سوم کشوري و بين المللي در استان چهارمحال و بختياري نشان دهنده فعاليت گسترده معلولان در رشته‌هاي ورزشي است.

عدم وجود سالن ورزشي خاص معلولان باعث شده است تيم هاي جانبازان و معلولان در سالن هاي اختصاصي ديگر تيم هاي ورزشي استان تمرين کنند که به سبب شرايط خاص اين افراد شرايط براي تمرينات آن ها مناسب نيست.

با توجه به حضور بسيار پر رنگ ورزشکاران معلول چهارمحال و بختياري در مسابقات کشوري، داشتن مقام هاي جهاني، آسيايي و پارالمپيکي امکانات ورزشکاران جانباز و معلول نظير سالن هاي ورزشي، تجهيزات و استخرهاي مناسب سازي شده کم است و نگاه ويژه و برنامه ريزي متوليان استان به ورزش معلولان را مي طلبد.

تجهيز سالن هاي ورزشي، تأمين بخشي از هزينه هاي روزمره ورزشکاران جانباز و معلول و جذب سرمايه گذار خصوصي براي حمايت از تيم هاي معلولان و جانبازان استان از ضرورت هايي است که مسئولان بايد براي اجراي آن اهتمام ويژه اي داشته باشند.

کارشناسان، بهره گيري از الگوهاي مناسب و پيشرفته جهان به منظور تأمين تجهيزات مورد نياز ورزشکاران و مناسب سازي اماکن ورزشي و برگزاري همايش هاي علمي با هدف تغيير در نگرش ها، هدايت، تشويق و جذب جانبازان و معلولان به محيط هاي اجتماعي به ويژه ورزش را در توسعه قواي جسمي، روحي، رواني و اميد به زندگي در بين جانبازان و معلولان مؤثر مي دانند.

انتهاي پيام/1027ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg