کد مطلب: 172089
راهکار‌هايي که هر پدري بايد به پسرش بياموزد
تاریخ انتشار : 1396/05/08 09:49:20
نمایش : 2000
نقش پدر در تربيت فرزندان اهميت دارد، پسران جوان معمولاً در بسياري از زمينه‌ها از پدران خود الگو مي‌گيرند، نصايح پدرانه و ارائه راهکار‌هاي زندگي مي‌تواند باعث موفقيت يک مرد جوان شود.

به گزارش هفت چشمه،  اگر صاحب فرزند يا فرزندان پسر هستيد بايد درزمينه تربيت آنها با دختران خود از جهاتي تفاوت قائل شويد، زيرا روحيه پسر‌ها با دختر‌ها متفاوت است.

پسرها در آستانه سال‌هاي بلوغ به شدت تحت تاثير اطرافيان خود به ويژه پدر‌ها قرار مي‌گيرند و در صورتي که مي‌خواهيد در آينده فرزند موفق داشته باشيد بايد راهکار‌هاي زندگي را به او ياد دهيد.

راهکار‌هايي که هر پدري بايد به پسرش بياموزد
براي آموختن راه و رسم زندگي و موفقيت درگام اول از خود شروع کنيد، زيرا کودک با ديدن سبک زندگي، روحيات و اخلاق شما بسياري از الگو‌ها را مي‌آموزد و در صورتي که تنها با گفتار خواستار تغيير و اصلاح برخي رفتار‌ها در فرزند خود شويد در حالي که خود کاري متفاوت از آن را انجام مي‌دهيد موفق نمي‌شويد.


از جمله مفيد‌ترين راهکار‌ها مي‌توان موارد زير را نام برد.


علاقه به يادگيري و کنجکاو بودن

فرزند خود را کنجکاو و علاقه‌مند به يادگيري و دانستن موارد جديد تربيت کنيد، روحيه ماجراجويي البته با حفظ موارد ايمني و بدون خطر کردن را بياموزيد، افرادي که به يادگيري وکشف موارد جديد مثبت و مفيد در زندگي علاقه‌مند هستند، در آينده از موفقيت بيشتري برخوردار مي‌شوند.

راهکار‌هايي که هر پدري بايد به پسرش بياموزد

سخت کوشي و تلاش براي موفقيت

هر فردي براي موفقيت در زندگي بايد سخت کوش باشد، از مشکلات نهراسد و با اميدواري براي موفقيت دوباره تلاش کند. بسياري از افراد کارآفرين موفق در دنياي امروزي از سنين کم با کار و سخت کوشي پله‌هاي موفقيت را درنورديده اند. از کودکي و دوران نوجواني فرزند خود را با کار کردن، سخت کوشي، تلاش براي به دست آوردن حقوق و پاداش، چگونگي برنامه ريزي براي هزينه‌هاي مختلف، نظم و انضباط آشنا کنيد، زيرا هرچه فرد بزرگتر شود تغييردادن روحيات او سخت‌تر مي‌شود.

هنر نه گفتن را در او تقويت کنيد

بسياري از نوجوانان به ويژه پسران جوان دچار اعتياد و مشکلاتي از اين دست مي‌شوند، تنها به اين علت که هنر نه گفتن و توانايي اعلام مخالفت خود را در جمع و بين دوستان و آشنايان خود ندارند. نه گفتن منطقي مي‌تواند يک عامل محافظتي براي نوجوان باشد و از بروز بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي در او جلوگيري کند.

اگر نوجوان شما روز‌ها ساعت‌هاي طولاني را با دوستان يا افرادي در مدرسه يا باشگاه ورزشي سپري مي‌کند بايد نظارت دقيق بر دوستان او داشته باشيد و هنر نه گفتن و اعتماد به نفس را در او تقويت کنيد.

راهکار‌هايي که هر پدري بايد به پسرش بياموزد

در انتخاب بهترين همسر دقت کند

براي موفقيت در زندگي فردي و اجتماعي ازدواج نقش بسيار موثري دارد، درصورتي که ازدواج موفق نباشد زندگي فرد به شدت تحت تاثير قرار مي‌گيرد. وظيفه پدر انتقال دانش و تجربيات خود در خصوص انتخاب همسر مناسب و شايسته به فرزند خويش است تا او بتواند بهترين شريک زندگي را در آينده انتخاب کند.

مهرباني تنها مختص زنان نيست

بسياري از مرد‌ها مهرباني را متخص زنان مي‌دانند و در رفتار‌هاي خود، جدي، خشن و سرد هستند، اين کار باعث مشکلات فراوان فردي و اجتماعي در مرد مي‌شود و زمينه عدم موفقيت و ناکامي او را فراهم مي‌کند. وظيفه پدران ياد دادن و آموزش چگونگي برخورد و طرز رفتار فرزند پسر با ديگران در خانواده، بين دوستان و آشنايان و در محيط اجتماع  است.

حفاظت و علاقه مندي به کشور و خانواده

آموزش و ياد دادن اين وظيفه مهم بر عهده پدر خانواده است تا پسر او در آينده حافظ خانواده و يک فرد وفادار و دوستدار کشور خود باشد.

رسيدگي و علاقه مندي به سلامت خود

از سنين نوجواني يک پسربايد مراقب سلامت خود باشد، انجام ورزش منظم، جلوگيري از چاقي و افزايش وزن، مراقبت از موها، دندان ها، اجتناب از مصرف دخانيات، همراهي با همراه مثبت انديش و موفق براي رسيدن به موفقيت، کسب علم و تحصيل و مدارج عاليه، فراگيري يک هنر و مهارت به عنوان يک کار تفريحي، گذراندن اوقات فراغت مفيد و سالم همگي موارد مهمي است که ياددهي و ايجاد الگوي ذهني مناسب آن‌ها توسط پدران انجام مي‌شود.

راهکار‌هايي که هر پدري بايد به پسرش بياموزد
بارعايت نکات فوق و آموزش کودک از سنين نوجواني مي‌توانيد يک فرد موفق و سالم به جامعه تحويل دهيد و در تمام سنين از موفقيت و سلامت فرزند خود اطمينان داشته باشيد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg