کد مطلب: 172077
واکنش مشاور وزير خارجه به تحريم هاي جديد در گفت‌وگو با دانا:
پيگيري‌هاي وزارت خارجه به جاي شايسته و بايسته‌اي نرسيده است/ تحريم همزمان ايران و روسيه اشتباه استراتژيک آمريکا بود
تاریخ انتشار : 1396/05/05
نمایش : 1442
شيخ الاسلام در خصوص نتيجه پيگيري‌هاي وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدي‌هاي آمريکا گفت: متاسفانه اين پيگيري‌ها به جاي بايسته و شايسته‌اي نرسيده است.

به گزارش هفت چشمه، حسين شيخ‌الاسلام مشاور وزير امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص اعمال تحريم‌هاي جديد توسط کنگره آمريکا عليه ايران اظهار داشت: اين يک اشتباه راهبردي بزرگ در کنگره و دولت آمريکا است.

وي افزود: اين اقدامي عليه ملت ايران و اعتقادات ايرانيان است؛ آمريکايي‌ها سعي مي‌کنند ملت را به زانو درآوردند منتهي ملت ما از ابتداي انقلاب با اين تحريم‌ها مواجه بوده و به اصطلاح "ضد ضربه" شده است و آموخته که چگونه با اين تحريم‌ها مقابله کند.

مشاور وزير امور خارجه گفت: تحريم‌ها کوچکترين اثري در تغيير و تضعيف ملت ايران نداشته و اين‌بار هم نخواهد داشت و روسياهي به آمريکايي‌ها خواهد ماند.

شيخ الاسلام در خصوص اقدام متقابل ايران در مقابل تحريم‌هاي جديد آمريکا و احتمال از سرگرفتن غني‌سازي اورانيوم عنوان کرد: اين تصميمي است که شوراي نظارت بر برجام بايد آن را اتخاذ کند، به شوراي امنيت ملي و مجلس ارسال کند و اين موضوع بايد مورد تاييد اين دو نهاد باشد و با توجه به مکانيزمي که دارد الان نمي‌توانم پاسخ روشني به اين موضوع بدهم.

وي در خصوص نتيجه پيگيري‌هاي وزارت خارجه از 1+5 در موضوع بدعهدي‌هاي آمريکا گفت: متاسفانه اين پيگيري‌ها به جاي بايسته و شايسته‌اي نرسيده و يکي از اشتباهات بزرگ استراتژيک آمريکا اين است که ما و روسيه را در يک مصوبه قرارداده و اين به ما اجازه مي‌دهد غير از کارهاي موفقي که با روسيه در منطقه انجام مي‌دهيم، کاري مشترک با اين کشور در زمينه مقابله با تحريم ها هم آغاز کنيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg