کد مطلب: 172064
قاسمي در واکنش به بيانيه کاخ سفيد
افراد ذکر شده در بيانيه کاخ سفيد داراي اتهاماتي هستند/ اطلاع جديدي از سرنوشت لوينسون نداريم/ فورا زندانيهاي ايراني را آزاد کنيد
تاریخ انتشار : 1396/05/01 08:29:56
نمایش : 1295
قاسمي گفت: افرادي که در بيانيه کاخ سفيد به آنها اشاره شده داراي اتهاماتي هستند که طبق قانون به آنها رسيدگي مي شود و بارها به آمريکاييها گفته ايم که لوينسون سالها پيش به ايران سفري داشته و پس از ترک خاک ايران هيچگونه اطلاع جديدي از سرنوشتش نداريم.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امورخارجه کشورمان امروز (شنبه) در واکنش به بيانيه روز گذشته کاخ سفيد گفت: اظهارات کاخ سفيد چون هميشه مصداق دخالت در امور داخلي ايران و امري غيرقابل قبول و مردود است.

قاسمي اظهار داشت: دستگاه قضايي، دادگاه و قاضي در جمهوري اسلامي ايران همچون ديگر نظام هاي دموکراتيک کاملا مستقل بوده و بر اساس قوانين و مقررات داخلي کشور و در چارچوب اصل تفکيک قوا مسئوليت بررسي دقيق قضايي مبتني بر آيين دادرسي عادلانه ي هرگونه اقدام و رفتار خلاف امنيت ملي کشور را برعهده دارد و در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي ايران با اينگونه رفتارها و اقدامات برخورد مي کند و صدور بيانيه هاي مداخله جويانه و تهديدآميز از سوي مقامات و نهادهاي آمريکايي هيچ تاثيري در عزم و اراده سيستم قضايي کشور براي محاکمه و مجازات مرتکبين و ناقضين قوانين کشور و امنيت ملي ايران نخواهد داشت. 

قاسمي همچنين افزود: براساس اعلام مقامات قضايي کشور، افرادي که در بيانيه کاخ سفيد به نام آنها اشاره شده است، براساس قوانين جمهوري اسلامي ايران داراي اتهاماتي هستند که طبق قانون به آنها رسيدگي مي شود. همچنين همانگونه که بارها به مقامات آمريکايي اعلام شده است فردي به نام رابرت لوينسون سالها پيش به ايران سفري داشته است که پس از ترک خاک ايران هيچگونه اطلاع جديدي از سرنوشت وي در اختيار جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به رويه نادرست و خلاف موازين و قوانين بين المللي دولت ايالات متحده آمريکا در تهديد ساير کشورها و دخالت در امور داخلي آنها، گفت: اينگونه تهديدات، ناشي از ماهيت مداخله جويانه و خوي سلطه طلبي دولت آمريکا است و ملت انقلابي ايران سابقه اي طولاني و تجربه اي غني در عدم پذيرش زورگوئي و مقابله با چنين رفتارهاي خصمانه دارد. جمهوري اسلامي ايران همانگونه که بارها به اثبات رسانده است تحت هيچ شرايطي هيچگونه تحميل و زورگويي را نمي پذيرد و دولتمردان آمريکا بايد با زبان تکريم و احترام با ملت بزرگ ايران سخن بگويند. 

سخنگوي وزرات خارجه کشورمان با يادآوري بدعهدي ها، نقض قول ها و اظهارات خلاف عرف و خارج از قواعد پذيرفته شده بين المللي دولت آمريکا، به مقامات آمريکايي يادآور شد نسبت به آزادي فوري زندانيان ايراني در آمريکا که در سالهاي اخير و به دلايل واهي و بي اساس و بر خلاف هر گونه موازين  اخلاقي و انساني در زندان هاي آن کشور در شرايط نامطلوب و سختي به سر مي برند اقدام و از تعقيب قضايي شماري از شهروندان ايراني در ساير کشورها که حتي يکي از آنان به علت درخواست بي دليل استرداد آمريکا، فوت کرده است، دست بردارند.

به گزارش فارس، در بيانيه‌اي که کاخ سفيد بامداد شنبه منتشر کرده آمده است: «رئيس‌جمهور ترامپ و دولت او تلاش‌ها براي بازگرداندن تمامي آمريکايي‌هاي بازداشت‌شده در خارج از کشور را مضاعف کرده‌اند. ايالات متحده گروگان‌گيرها و کشورهايي که بدون دليل عادلانه يا فرايندهاي قانوني کماکان اقدام به گروگان‌گيري و بازداشت شهروندان ما مي‌کنند را محکوم مي‌کند.»

در اين بيانيه آمده است: «در طول تقريباً چهل سال، ايران از بازداشت‌ها و گروگان‌گيري به عنوان يکي از ابزارهاي سياست‌گذاري کشور خود استفاده کرده است، روشي که امروز هم با محکوميت زيو وانگ به ده سال زندان ادامه دارد.

در اين بيانيه آمده است: «مسئوليت مراقبت و سلامت تمامي شهروندان آمريکايي در ايران به عهده اين کشور است. رئيس‌جمهور ترامپ از ايران مي‌خواهد رابرت لوينسون که براي بيش از ده سال است در ايران بازداشت شده را بازگرداند و از ايران مي‌خواهد سيامک و باقر نمازي  که در دوران اوباما دستگير شدند را همراه با تمامي ديگر شهروندان آمريکايي که ناعادلانه دستگير شده‌اند را آزاد کند.»

در پايان اين بيانيه آمده است: «رئيس‌جمهور ترامپ آماده تحميل تبعات جديد و جدي عليه ايران است، مگر آنکه تمامي شهرونداني که ناعادلانه زنداني شده‌اند آزاد شده و بازگردانده شوند.»

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg