کد مطلب: 172059
نيوزويک:
اظهارات اخير فرمانده سپاه ضربه‌اي به تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران بود
تاریخ انتشار : 1396/04/29 23:28:29
نمایش : 1599
يک نشريه آمريکايي با اشاره به سخنان اخير فرمانده سپاه ايران مبني بر لزوم رفتن نيروهاي آمريکايي از شعاع ۱۰۰۰ کيلومتري مرزهاي ايران، نوشت که اين اظهارات ضربه‌اي محکم به تحريم‌هاي اخير آمريکا عليه تهران بود.
به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از تسنيم، نشريه نيوزويک آمريکا در گزارشي به اظهارات اخير فرماندهان ارشد سپاه درباره لزوم رفتن نيروهاي نظامي آمريکا از اطراف ايران پرداخت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ايران با گفتن اين موضوع که واشنگتن بايد حضور نظامي خود در منطقه را پايان بخشد به تصميم اخير واشنگتن در اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران ضربه زد.

"محمد علي جعفري" فرمانده سپاه ايران روز چهارشنبه خواستار آن شد تا آمريکا تمامي نيروهاي نظامي خود در شعاع 1000 کيلومتري مرزهاي ايران را خارج کند، فاصله‌اي که شامل تمام عمليات نظامي آمريکا در خاورميانه و افغانستان مي‌شود.

اين اظهارات در پاسخ به تصميم اخير واشنگتن در اعمال تحريم‌هاي اقتصادي بيشتر عليه ايران، تنها يک روز پس از آن بود که دولت "دونالد ترامپ" رئيس جمهور آمريکا به اين نتيجه رسيد که ايران به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌اي سال 2015 پايبند بوده است.

وزارت امور خارجه آمريکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحريم‌هاي جديد عليه ايران به دليل حمايت اين کشور از  گروه‌هايي است که آمريکا آنها را در ليست سازمان‌هاي تروريستي قرار داده، اتهامي که آمريکا به سپاه نيز وارد کرده است.

جعفري در سخنان اخير خود نيز به شدت با اين اتهامات مقابله کرد.

ايران و آمريکا هر دو درگير جنگ با گروه تروريستي داعش در عراق و سوريه بوده و هر دو کشور همديگر را متهم مي‌کنند که در حال پيشبرد سياست‌هايي با هدف بي ثبات کردن منطقه در راستاي افزايش نفوذ خود هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg