کد مطلب: 172056
مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري:
98 درصد بي نياز از داروهاي خارجي هستيم/هزينه ها بايد مديريت و کنترل شود
تاریخ انتشار : 1396/04/28 14:39:22
نمایش : 1380
مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري گفت: رويکرد اقتصاد مقاومتي بر اين است که از توليدات داروهاي داخلي استفاده کنيم و در همين راستا در حال حاضر ما 98 درصد بي نياز از داروهاي خارجي هستيم.














به گزارش  هفت چشمه به نقل از بام ايران خبر؛ صفر فرامرزي مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري اظهار کرد: بيمه سلامت تا مهرماه ۹۵ بدهي خود را به دانشگاه علوم پزشکي، موسسات خصوصي تا آبان ماه و داروخانه ها تا دي ماه به طور کامل پرداخت کرد.

فرامرزي با اشاره به اينکه استان چهارمحال و بختياري در بحث بيمه سلامت نسبت به ساير استان ها از وضعيت خوب و ايده آلي برخوردار است بيان داشت: ما اکثر بدهي هاي خود را پرداخت نموده ايم و تنها داروخانه ها دو ماه بدهي و دانشگاه علوم پزشکي پنج ماه بدهي دارد.

وي اظهار کرد: در روزهاي آتي بحش زيادي از بدهي هاي بخش خصوصي نيز پرداخت مي شود.

فرامرزي با اشاره به اينکه کل مانده بدهي به موسسات طرف قرداد ۷۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون است اذعان داشت: بخش اعظم اين بدهي ها پرداخت و تا ۱۵ روز آينده ما بقي آن تسويه خواهد شد.

وي يادآور شد: علاوه بر کميته امداد و بهزيستي که مي توانند به صورت رايگان تحت پوشش بيمه سلامت باشند ديگر افراد هم از طريق معرفي نامه از اين دو ارگان از اول مرداد مي توانند تحت پوشش بيمه سلامت قرار بگيرند.

فرامرزي اذعان داشت: در سال ۹۵ هزينه ها بالغ بر ۲۱۰ ميليارد تومان و در بخش درمان و در قالب ۴ صندوق هزينه شد.

وي با بيان اينکه هزينه هاي خود مردم کمتر اما هزينه ما چهار برابر شده است يادآور شد: بنا بر اين است که بعد از نظام تحول سلامت و پايان برنامه ششم توسعه هزينه ها به ۲۰ درصد کاهش پيدا کند.

فرامرزي به وضعيت بيمه بيماران بستري اشاره کرد و گفت: بيماران روستائي که بستري هستند و بيمه آن ها بيمه سلامت است تنها پنج درصد و بيماران شهري ۱۰ درصد هزينه ها را به بيمارستان پرداخت خواهند کرد.

وي با اشاره به اينکه بيماران تحت پوشش در سه سطح هزينه ها را پرداخت خواهند کرد اذعان داشت: اگر بيمه شده به صورت گروهي بخواهد پرداخت کند کل هزينه هاي درمان در سطح دوم قابل پرداخت است و براي نيروهاي مسلح صددرصد درمان را پوشش مي دهد.

توانمندسازي بيمه شدگان از برنامه هاي آتي بيمه سلامت

مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري گفت: بيمه سلامت برنامه هاي زيادي را در آينده پيش بيني کرده که يکي از آن ها توانمندسازي بيمه شدگان است که با همکاري سازمان هاي مردم نهاد، همياران بيمه سلامت و... انجام مي گيرد و بخش توانمندي به سواد سلامت باز مي‌گردد.

فرامرزي افزود: طرح توانمندسازي بيمه شدگان در دو حوزه شهري زير ۲۰ هزار نفر و با شناسايي و سازمان دهي افراد و گروه هاي داوطلب توسط مردم فراهم مي شود.

وي يادآور شد: در راستاي بيمه سلامت همگاني تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را بيمه رايگان کرده ايم.

فرامرزي با بيان اينکه ارزشيابي بيمارستان ها بايد با حضور موثر بيمه هاي پايه صورت گيرد عنوان کرد: بيمه هاي ناظر بر اجراي طرح سلامت براساس ارزيابي سالانه اعتباربخشي و بيمارستان ها را براساس درجه بندي تقسيم مي کنيم.

وي با بيان اينکه درآمد و هزينه هاي بيمه سلامت نسبت يک به هفت است اظهار کرد: از بحث مشارکت هاي مردمي ۲۹ ميليارد درآمد بيمه سلامت بوده و اين در حالي است که هزينه هاي ما ۲۱۰ ميليارد است.

دفترچه هاي کاغذي تا پايان سال حذف مي شود

فرامرزي از حذف دفترچه هاي کاغذي تا پايان سال خبر داد و گفت: ايجاد پرونده سلامت الکترونيک که يکي از اهداف اصلي متوليان سلامت خواهد بود که در مراکز درمانگاهي ثبت و ضبط مي شود.

وي با اشاره به اينکه با حذف دفترچه ها هم پوشاني نيز حذف مي شود اظهار کرد: شروع حذف دفترچه هاي کاغذي از مهرماه سال جاري خواهد بود.

وي يادآور شد: تاکنون ۹۲۰ هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه ما وارد کرده اند.

پزشکان داروهاي اضافه تجويز نکنند/خدمات غيرضروري انجام نشود

مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ما بيش از نيمي از منابع درمان را هزينه مي کنيم گفت: ما ۵۱ درصد منابع را هزينه مي کنيم.

فرامزي با تاکيد بر اينکه اگر کيفيت کار بالا رود قطعا اشتغال زايي هم صورت مي گيرد اضافه کرد: يکي از چالش هاي ما با تامين اجتماعي تناقض در آمار است.

انتهاي پيام 570ه /۵۳۰ب
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg