کد مطلب: 171979
رهبر انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان:
امروز مبارزه با رژيم صهيونيستي بر همه دنياي اسلام واجب است/ابراز همدلي مردم شيعه ايران در روز قدس با فلسطينيان اهل‌سنت مظهر وحدت اسلامي است
تاریخ انتشار : 1396/04/05 22:28:57
نمایش : 1371
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار عيدانه مسئولان، قشرهاي مختلف مردم و سفراي کشورهاي اسلامي، «تفرقه و اختلاف» را مهمترين مشکل و جراحتي بزرگ بر پيکره دنياي اسلام خواندند و با اشاره به نقش دشمنان اسلام در برافروختن آتش اختلافات، افزودند: اتحاد و پرهيز از تفرقه به نفع همه کشورهاي اسلامي است و بايد با همدلي حول مسئله فلسطين بعنوان مسئله اول دنياي اسلام، از کمرنگ يا فراموش شدن آن جلوگيري کرد.











 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ حضرت آيت الله خامنه‌اي با تبريک عيد سعيد فطر، به استفاده دشمنان از بهانه‌هاي قومي، مذهبي و سرزميني براي ايجاد اختلاف اشاره کردند و افزودند: حمايت يک سناتور آمريکايي از جامعه اهل سنت در مقابل جامعه شيعه، در حالي که آنها با اصل اسلام و کشورهاي اسلامي دشمن هستند، چيزي جز توطئه و خباثت نيست و اين موضوع جاي مراقبت و نگراني شديد دارد اما متأسفانه مسئولان دولتهاي اسلامي از اين دشمني‌ها غفلت مي‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به وجود درگيري‌هاي خونبار در مناطق مختلف دنياي اسلام همچون يمن، سوريه، عراق و شمال آفريقا، تأکيد کردند: تفرقه و اختلاف به ضرر اسلام و امت اسلامي است و در مقابل، نزديک شدن کشورهاي اسلامي و پرهيز از بکاربردن نيروها عليه يکديگر، منطبق بر حکمت الهي و به نفع همه کشورهاي اسلامي است.
ايشان راهپيمايي روز قدس و حضور پر شور و عظيم مردم ايران در تهران و شهرهاي مختلف کشور در دفاع از ملت فلسطين را نمونه‌اي افتخارآفرين از اتحاد اسلامي برشمردند و گفتند: معناي وحدت اسلامي همين است که مردم شيعه و روزه‌دار با چنين شکوه و عظمتي به خيابانها مي‌آيند و با فلسطينيان که اهل سنت هستند، ابراز همدلي و همدردي مي‌کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، کمرنگ کردن و به‌فراموشي سپردن مسئله فلسطين را خطري بزرگ خواندند و خاطرنشان کردند: فلسطين، مسئله اول دنياي اسلام است ولي برخي کشورهاي اسلامي بگونه‌اي عمل مي‌کنند که قضيه فلسطين ناديده گرفته و به فراموشي سپرده شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به غصب کشور اسلامي فلسطين و بيرون راندن يک ملت از خانه و سرزمين خود، افزودند: بر اساس فقه اسلامي، در مقابل تسلط دشمن بر سرزمين اسلامي، همه مسلمانان موظف به مبارزه و جهاد به هر شکل ممکن هستند و به همين علت، امروز مبارزه با رژيم صهيونيستي بر همه دنياي اسلام لازم و واجب است.
ايشان با انتقاد از سرباز زدن برخي کشورهاي اسلامي از اين مبارزه، ملت ايران را در انجام وظيفه هوشيار و بيدار دانستند و افزودند: دنياي اسلام به اتحاد و ائتلاف نياز دارد و ملتهاي مسلمان غالباً نيز با يکديگر همدل هستند و اين دولتها هستند که بايد به وظايف خود عمل کنند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي روحاني با اشاره به پايان دوران رقابت سياسي و انتخاباتي، گفت: اکنون بايد رقابت تنها براي خدمت به مردم، اجراي قوانين و دستيابي به اهداف بلند ملي وجود داشته باشد و با وحدت و عمل به توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، براي رونق توليد و رفع مشکلِ بيکاري تلاش کنيم.
رئيس‌جمهور با اشاره به حوادث تروريستي اخير در تهران، گفت: از همه ملت ايران که روشن و شجاعانه در برابر تروريست‌ها ايستادند و اتحاد ملي را حفظ کردند و همچنين از کساني که سلاح‌هاي راهبردي را براي کشور مي‌سازند و از کساني که اين سلاح‌ها را عليه دشمنان بکار مي‌گيرند، تشکر مي‌کنم.
آقاي روحاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي در پاسخگويي به تروريست‌ها بخش کوچکي از قدرت دفاعي کشور را آشکار ساخت، افزود: نيروهاي مسلح، دولت و مردم، همگي پشت سر رهبر انقلاب اسلامي، اتحاد و قدرت ملي را در برابر جهانيان آشکار مي‌سازند.
آقاي روحاني با تجليل از حضور عظيم مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: راهپيمايي مردم در روز قدس به مسلمانان و فلسطينيان اميد مي‌دهد و ثابت مي‌کند که پايان کار، پيروزي حق بر باطل خواهد بود.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg