کد مطلب: 171973
مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري خبر داد
برگزاري نماز عيد فطر در 25 بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1396/04/03 15:11:17
نمایش : 1310
مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري نماز عيد فطر در جاي جاي اين استان، گفت: نماز عيد فطر امسال در 25 بقعه متبرکه اين استان با حضور پرشور مردم اقامه مي شود.














به گزارش هفت چشمه، حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ عيد فطر را عيد بندگي دانست و افزود: برگزاري مراسم عيد فطر به ويژه اجتماع عظيم مردم در اين روز براي برگزاري نماز، نقش و کارکردهاي مهمي دارد.

وي با بيان اينکه اجتماع مردم و نمازگزاران در روز عيد فطر حتي از اجتماع نماز جمعه نيز باارزش تر است، خاطرنشان کرد: اهميت اجتماع عيد فطر به آن دليل بيشتر است که در اين روز مؤمنان پس از يک ماه روزه داري براي دريافت پاداش از باري تعالي تجمع مي کنند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري عيد فطر را در ميان اعياد الهي بسيار مهم دانست و افزود: فطر يعني افطار کردن؛ وقتي انسان زکات فطره مي دهد در اصل به هم نوع خودش که احتياج دارد، کمک مي کند، خداوند برنامه هاي خاصي را در اين روز قرار داده است.

وي با بيان اينکه روز عيد فطر رحمت خداوند بر بندگان به صورت ويژه نازل مي شود، گفت: بندگاني که تابع دستورات الهي هستند و توانسته اند به خوبي از عهده تکليفي که خداوند در ماه مبارک رمضان بر آنان واجب کرده است، برآيند اين روز برايشان عيد است؛ خداوند پاداش هايي در روز رستاخيز براي مؤمنان روزه دار در نظر گرفته است که آن ها منتظرش هستند.

حجت الاسلام عزيزي با بيان اينکه مؤمنان در روز عيد بخشي از آثار تکليف خود را مشاهده مي کنند و مسرور مي شوند، گفت: آن زماني براي انسان عيد است که گناه نکند و به تکليفش عمل کند؛ عيد فطر نيز جشن عمل به تکليف است.

مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري نماز عيد فطر در جاي جاي اين استان، تصريح کرد: نماز عيد فطر امسال در ۲۵ بقعه متبرکه اين استان با حضور پرشور مردم اقامه شد.

عزيزي با اشاره به اينکه در شهرکرد نماز عيد فطر به صورت منسجم در مصلاي امام خميني (ره) اقامه مي شود، افزود: امامزادگان حمزه ‌بن ‌علي بروجن، سيد محمد بارده و بهاءالدين شيخ شبان از جمله بقاع متبرکه ‌اي هستند که نماز عيد سعيد فطر در آنها با حضور چشمگير مردم برگزار شد.

وي در پايان به حضور ۶۰ مبلغ ديني در استان در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: با پايان يافتن ماه مبارک رمضان کار ۳۰ مبلغ ديني در بقاع متبرکه استان به پايان مي ‌رسد اما ۳۰ مبلغ ديگر با حضور در ۲۵ بقعه متبرکه طرح نشاط معنوي را تا شهريورماه اجرا مي ‌کنند.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg