کد مطلب: 171948
گزارش سي‌ان‌ان:
سياست گزينشي ترامپ درباره حقوق‌بشر/ چرا رئيس‌جمهور آمريکا در ديدار با سلمان، به گردن‌زني‌ها در عربستان اشاره‌اي نکرد؟
تاریخ انتشار : 1396/03/28 13:31:19
نمایش : 1491
سي‌ان‌ان نوشت سياست ترامپ درخصوص ناديده گرفتن نقض حقوق‌بشر از سوي ديکتاتورها و حکمرانان مستبد شامل حال کوبا نمي‌شود.















به گزارش هفت چشمه؛ شبکه تلويزيوني سي‌ان‌ان با انتشار مطلبي در پايگاه اينترنتي خود نوشت «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا، درخصوص حقوق بشر يک سياست کاملا گزينشي را اتخاذ کرده است. ترامپ ماه گذشته در سفر به عربستان با «ملک سلمان»، پادشاه اين کشور، رقص شمشير انجام داد و با وي قهوه خورد؛ اما به خفقان موجود و گردن‌زني‌هاي (رژيم سعودي) که در اين کشور، جرياني عادي محسوب مي‌شود، هيچ اشاره‌اي نکرد. 
 
در ادامه گزارش آمده است: ترامپ در همنشيني با «عبدالفتاح السيسي» در دفتر بيضي کاخ سفيد در اوايل سال جاري ميلادي، در مخالفت با سرکوب و بازداشت‌هاي گسترده مخالفان و خبرنگاران به ايراد خطابه و موعظه نپرداخت. وي همچنين آوريل گذشته و به هنگام ميزباني از «شي جين پينگ»، رئيس جمهور چين، در عمارت اعياني «مارالاگو»، درخصوص اقدامات پکن در سرکوب مخالفان سکوت اختيار کرد. 
 
نگارنده گزارش سپس مي‌افزايد: پس از اين ديدارها بود که مقامات کاخ سفيد اظهار داشتند ترامپ اجازه نخواهد داد «تفاوت ديدگاه‌ها !!! درخصوص حقوق بشر» مانعي بر سر تلاش‌هاي وي براي امضاي قراردادهاي (سودآور) با ديکتاتورها و حاکمان مستبد ايجاد کند. به نظر نمي‌رسد اين قانون شامل حال کوبا شود. ترامپ روز گذشته، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که توافق دولت سابق اين کشور با کوبا را لغو مي‌کند. وي گفت: «من فوراً توافق کاملاً يکجانبه دولت قبلي با کوبا لغو را لغو مي کنم». 
 
رئيس‌جمهور آمريکا گفت امروز در حال اعلام سياست‌هاي جديد اين کشور عليه کوبا، مطابق وعده‌هايش در دوران انتخاب رياست‌جمهوري است. ترامپ افزود تحريم‌ها عليه کوبا را تا زمان آزادي زندانيان سياسي لغو نمي‌کند و همچنين اجراي تحريم‌ها را عليه اين کشور ادامه مي‌دهد.
 
مشاوران ترامپ مدعي هستند وي در روابط خود با سران کشورهاي ديگر مسئله حقوق بشر را در نظر مي‌گيرد. با اين وجود، اين مشاوران رئيس جمهور آمريکا اذعان دارند که موضع رئيس جمهور آمريکا در اين خصوص در مورد همه کشورها يکسان نيست و ترامپ در برخورد با مسئله حقوق بشر برخورد دوگانه‌اي دارد.  
 
در ادامه گزارش به سکوت ترامپ درخصوص اقدامات سرکوبگرانه عربستان در برخورد با مخالفان و نقض حقوق زنان در اين کشور اشاره شده است و نگارنده دليل اين سکوت را منافع اقتصادي آمريکا از جمله قراردادهاي تسليحاتي چند صد ميليارد دلاري با عربستان عنوان مي‌کند. 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg