کد مطلب: 171917
هفته دوم ليگ جهاني واليبال-تهران
پيروزي بلندقامتان ايران مقابل بلژيک در ديداري نفس‌گير/ جشن نخستين برد در آزادي
تاریخ انتشار : 1396/03/20 04:19:13
نمایش : 2369
تيم ملي واليبال ايران که هفته اول بيست و هشتمين دوره رقابت هاي ليگ جهاني را با دو شکست و يک پيروزي پشت سرگذاشته بود در نخستين بازي هفته دوم برابر بلژيک به برتري رسيد.












 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و بلژيک در هفته دوم از رقابت هاي ليگ جهاني سال ۲۰۱۷ از ساعت ۲۱:۱۰ امروز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي آغاز شد که در پايان تيم ايران ۳ به ۲ پيروز شد.

نتايج ست هاي اين ديدار:
ست اول: ۲۵ بر ۲۳ - بلژيک
ست دوم: ۲۵ بر ۱۷ - ايران
ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ - ايران
ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ بلژيک
ست پنجم: ۱۵ بر ۱۲

گيم نخست؛ رقابتي فشرده و پاياپاي
ست نخست اين ديدار تحت تاثير تشويق هاي تماشاگران ايران آغاز شد و ملي پوشان کشورمان از حريف پيش افتادند اما در ادامه کار به تساوي و رقابت تک امتيازي کشيد. اين ست در حالي آغاز شد که تيم ايران از وجود سعيد معروف و محمد موسوي هم بهره مي برد و حمايت تماشاگران هم تاثير زيادي در روند تيم ملي ايران داشت.

با اين حال بلژيکي ها تيمي حرفه اي و کم اشتباه نشان دادند که از فرصت ها به بهترين شکل ممکن استفاده مي کردند. اين تيم در دريافت ها بسيار خوب عمل کرد و سرويس هاي خوبي هم زد و توانست زودتر از ايران به امتياز ۲۰ برسد.

در ادامه ايران بازي را به تساوي کشاند و دو تيم در امتيازات باقي مانده رقابت فشرده اي داشتند که در نهايت بلژيک موفق شد با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ به برتري برسد.

ست دوم؛ شاگردان کولاکوويچ متحول شدند
شروع ست دوم هم براي هر دو تيم رقابتي نزديک بود اما بعد از امتيازات ابتدايي اين ايران بود که با عملکردي عالي و قابل تحسين تيم خوب و يکدست و کم اشتباه بلژيک را به عقب راند و اختلاف را رفته رفته زياد کرد. در اين گيم ملي پوشان کشورمان بازي سرعتي را در دستور کار قرار دادند و توانستند با فاصله گرفتن از رقيب خود با اختلافي قابل توجه نتيجه را به سود خود خاتمه دهند و ۲۵ بر ۱۷ برنده ست دوم شوند.

ست سوم؛ فراز و نشيب هاي تيم ايران
شروع ست سوم براي ايران خوب نبود و حريف اروپايي نمايش بهتري داشت و توانست چند امتياز از ميزبان جلو بيفتند اما از امتياز هشتم به بعد اين ايران بود که دوباره اختيار عمل را در دست گرفت و با دريافت هاي خوب و سرويس هاي سرعتي از حريف پيشي گرفت. 

شاگردان کولاکوويچ که از ست دوم روحيه بالايي گرفته بودند و مي دانستند مي توانند اين حريف قدرتمند را شکست دهند پس از آنکه وقت استراحت فني دوم را هم به سود خود به پايان بردند شرايط بهتري پيدا کردند و همين روند را تا امتياز بيست ادامه دادند و در ادامه هم برتري ۲۵ بر ۲۲ را از آن خود کردند.

ست چهارم؛ يک نبرد تماشايي
چهارمين ست از ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و بلژيک هم تماشايي و جذاب بود و دو تيم رقابت نزديکي براي رسيدن به پيروزي داشتند. پس از آنکه بلژيکي ها وقت استراحت دوم فني را به سود خود خاتمه دادند رقابت فشرده و تک امتيازي شد و دو تيم تلاش مي کردند بدون کمترين اشتباه کار را به سود خود خاتمه دهند. 

در پايان اين ست بلژيکي در امتيازات حساس بهتر عمل کردند و موفق شدند ۲۵ بر ۲۳ به پيروزي برسند تا کار به ست پنجم کشيده شود. 

ست پنجم؛ ايران کار را تمام کرد
شروع اين ست حساس به سود بلژيکي ها بود که توانستند امتياز اول را کسب کنند اما در ادامه ملي پوشان کشورمان نمايش بهتري داشتند و موفق شدند اين ست و مجموع بازي را به سود خود خاتمه دهند

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg