کد مطلب: 171863
در آستانه گمانه‌زني‌ها براي انتخاب استاندار
بهترين گزينه احتمالي براي استاندار چهارمحال و بختياري کيست؟
تاریخ انتشار : 1396/03/06 10:07:32
نمایش : 1494
استان چهارمحال و بختياري به واسطه شرايط ويژه‌اي که دارد به استانداري با ويژگي‌هاي متفاوت از آنچه تاکنون استانداران سابق داشته‌اند دارد، مهم‌ترين ويژگي استاندار دولت دوازدهم در استان کارآمدي و شناخت و تعيين اولويت‌هاي توسعه استان است، متاسفانه به دليل نبود سند منسجم و واحدي براي توسعه استان هر دولتي که بر سر کار مي‌آيد بي‌توجه به نيازها و اولويت‌هاي استان راه خويش را پيش خواهد گرفت.














به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز؛ اکنون در آستانه آغاز بکار دولت دوازدهم استان چهارمحال و بختياري در زمره استان‌هايي قرار دارد که چه در سال 92 و چه اکنون به وعده‌هاي رئيس محترم جمهور دلخوش کرده و به حسن روحاني مجددا اعتماد کرد.

امروز باگذشت چهار دهه از انقلاب، استان‌ ما استاني پر از محروميت‌ها و کمبودها و بي‌توجهي‌هايي است که دستاوردي جز توسعه‌نيافتگي براي مردم نجيب اين استان ندارد.

صادرات چهارمحال و بختياري از 183 ميليون دلار در سال 92 اکنون به 16.3 ميليون دلار در سال 95 رسيد

امروز و در آستانه آغاز سال پنجم دولت تدبير و اميد مردم استان با بيکاري 22.6 درصدي دست و پنجه نرم مي‌کنند که اين آمار از سال 92 تاکنون تقريبا دو برابر شده است. روزي نيست که از گوشه و کنار خبري مبني‌بر تعطيلي واحدهاي صنعتي و کارخانجات استان به گوش نرسد صادرات استان از 183 ميليون دلار در سال 92 اکنون به 16.3 ميليون دلار در سال 95 رسيده است، علي‌رغم سفرهاي خارجي متعدد مسئولين و مديران، خبري از سرمايه‌گذاري خارجي نيست.

امروز گردشگري و صنعت توريسم چهارمحال و بختياري درکما به سر مي‌برد

امروز بزرگترين ظرفيت استان يعني گردشگري و صنعت توريسم در کما به سر مي‌برد صنعتي که حسن روحاني در سال 92 به مردم اين استان وعده داد که با تقويت آن به قطب گردشگري کشور تبديل مي کند.

طرح انتقال آب بن-بروجن که مهم‌ترين طرح انتقال آبي بود و مردم را از رنج تشنگي نجات مي‌داد و جناب رئيس جهمور وعده بهره‌برداري آن را تا پايان سال 95 داده بود اکنون تنها 19 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، راه آهن استان که سال‌هاست مردم چشم انتظار تحقق اين پروژه براي خروج استان از بن بست هستند و قرار بود در آغاز بکار دولت يازدهم اين پروژه تقريبا پنج ساله به پايان برسد اکنون خبرها حاکي از آن پيشرفتي نزديک به صفر درصد دارد و اين پروژه اکنون و بعد از گذشت سال‌ها هنوز در مرحله مطالعه است.

در اين روزها گمانه‌زني‌ها درباره بقاي قاسم سليماني بر مسند استانداري استان و يا گزينه‌هاي جايگزين وي در محافل مختلف شنيده مي‌شود قطعا آنچه واضح است اين است که استان با وجود مديراني ضعيفي که بارها استاندار نسبت به تغيير آنها هشدار داد اما در عمل استان با اين مديران در راه توسعه لنگ لنگان پيش رفت.

بايد استاندار دولت دوازدهم در چهارمحال و بختياري اولويت‌هاي توسعه استان را شناساييي و اولويت‌بندي کند

استان چهارمحال و بختياري به واسطه شرايط ويژه‌اي که دارد به استانداري با ويژگي‌هاي متفاوت از آنچه تاکنون استانداران سابق داشته‌اند دارد، مهم‌ترين ويژگي استاندار دولت دوازدهم در استان کارآمدي و شناخت و تعيين اولويت‌هاي توسعه استان است، متاسفانه به دليل نبود سند منسجم و واحدي براي توسعه استان هر دولتي که بر سر کار مي‌آيد بي‌توجه به نيازها و اولويت‌هاي استان راه خويش را پيش خواهد گرفت.

استاندار بايد شجاعت برخورد قاطعانه با فساد و ناکارآمدي مديران دستگاه‌ها را داشته باشد

علاوه‌بر اين استاندار بايد شجاعت برخورد قاطعانه با فساد و ناکارآمدي مديران دستگاه‌ها و ادارات را داشته باشد در صورتي که شجاعت در برخورد با ناکارآمدي بايد از ويژگي‌هاي استاندار باشد. از طرفي استانداري در استان توان پيشبرد اهداف توسعه استان را دارد که وام‌دار احزاب و جريانات سياسي نباشد همين وام‌داري در اين سال‌ها موجب انتصاب مديراني ضعيف و ناکارآمد در سطح استان شده است در اينکه استاندار بايد با سياست‌هاي دولت همسو باشد حرفي نيست اما اگر استانداري با فشار احزاب و گروه‌ها منصوب شود بايد در طول مدت مديريتش گوش به فرمان اوامر اين افراد باشد. متاسفانه در اين سال‌ها شاهد حضور برخي مديران فشارپذير، سفارش‌پذير و باج‌ده به برخي جريانات سياسي استان بوديم.

استاندار محترم بايد پرهيز از قوم‌گرائي و انتصابات فاميلي براي مديران اجرايي خود را در دستور کار قرار دهد

آنچه بيش از همه چيز بايد مدنظر مديران و بخصوص استاندار محترم باشد پرهيز از قوم‌گرائي و انتصابات فاميلي است سال‌هاست استان ما از قوم‌گرايي برخي مديران رنج مي‌برد همين امر باعث به حاشيه رفتن حضور نخبگان و کاربلدان در مسند امور استان باشد قوميت‌گرائي ارتباط مديران را با نخبگان کمتر مي‌کند و مدير مربوط از بطن جامعه، از نياز واقعي مردم و از اولويت‌هاي توسعه بي‌اطلاع باقي مي‌ماند.

ذکر اين نکته خالي از لطف نيست که استاندار منصوب دولت دوازدهم به جد بايد از متملقاني که با چاپلوسي باعث ايجاد شانيت‌ها و توهمات کاذب مدير مربوطه مي‌شود دوري کند در عوض استاندار محترم با ارتباط خوبي که با رسانه‌هاي دلسوز و منتقد مي‌تواند برقرار کند از نواقص مديريت خود با خبر شود و در اصلاح آنان بکوشد بعضا رسانه‌ها از بطن مردم خبرهايي مي‌دهند که مدير بي‌اطلاع است.

علاوه‌بر تمامي موارد ذکر شده جايگاه مديريت استان شور و نشاط و پيگيري و تلاش شبانه‌روزي بالايي را مي‌طلبد که در جوانان خوش‌فکر و توانمند بيشتر يافت مي‌شود اکنون زمان آن رسيده به مديريت جواناني که با علم مديريت روز آشنا هستند و توان و قدرت اداره يک استان را دارند بهره جست.

انتهاي پيام/1028ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg