کد مطلب: 171852
آزادي خرمشهر غرور ملي و ديني است
تاریخ انتشار : 1396/03/02 14:24:37
نمایش : 3076
در ساعت 2 بعدازظهر سوم خرداد 1361 پس از 24 شبانه روز نبرد بي امان، عمليات بيت المقدس و تقديم صدها شهيد و جانباز از بهترين فرزندان رشيد اسلام، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار الله اکبر برفراز (مسجدجامع) و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد.














به گزارش هفت چشمه به نقل از  بام ايران خبر؛ درساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد ۱۳۶۱ پس از ۲۴ شبانه روز نبرد بي امان، عمليات بيت المقدس و تقديم صدها شهيد و جانباز از بهترين فرزندان رشيداسلام، خرمشهربه طورکامل آزادشد و پرچم پرافتخار الله اکبر برفراز (مسجدجامع) و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد و اين شهر مقاوم که پس از ۳۵ روز پايداري و مقاومت در چهار  آبان ۱۳۵۹، به اشتغال دشمن درآمده بود پس از ۵۷۸ روز (۱۹ماه) اسارت، بار ديگر به آغوش گرم ميهن اسلامي بازگشت.

رزمندگان اسلام در اولين اقدام نماز شکر در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند. خبر آزادسازي خرمشهر به سرعت در همه جا طنين افکن شد و ملت مسلمان ايران را که مدت ها در آرزوي شنيدن چنين خبر مسرت بخشي بودند، غرق در شادي و سرور کرد.

مردم به خيابان ها ريختند و با پخش شيريني به جشن و شادي پرداختند و با فرارسيدن شب برپشت بام ها نداي الله اکبر سردادند. سالروز آزادسازي خرمشهر، بعنوان يک روز ملي و ديني در کشور گرامي داشته مي شود و از رشادت ها و شجاعت هاي رزمندگان اسلام و شهيدان سرفراز تجليل بعمل مي آيد. فتح خرمشهر از چندجهت حائز اهميت خاص بود.

۱-بااين پيروزي بزرگ، جنگ وارد مرحله نويني شد و قواي اسلام با تهاجمات کوبنده خود مرحله به مرحله پيروزي هاي تازه اي را به مسلمانان ايران و جهان هديه کرد.

۲- اين فتح باعث شد که آمريکا و ساير قدرت هاي استعماري حساب کار خود را بکنند و از موضوع تهاجم و حمله به موضوع دفاع افتادند و انديشه تصرف ايران را از سر بيرون کردند.

۳- اين پيروزي غرورآفرين پاياني بود براستراتژي تجاوز عراق و نقطه شروع و اميدوارکنندهاي براي ملت ايران که پس از دو قرن اخير يک سانتي متر از خاک کشور از دست نرود.

۴- آزادي خرمشهر باعث گرديد که مشروعيت دفاع مقدس ملت ايران و مظلوميت مردم ايران به جهانيان ثابت گردد و در نهايت اين پيروزي به مثابه يکي از حساس ترين و بارزترين برهه حيات راستين ملت همچون نگيني تا هميشه زمان بر تارک تاريخ حماسه و ايثار و پايداري آزادگان جهان مي درخشد. گرامي داشت اين پيروزي بزرگ با نکوداشت ياد شهيدان و ايثارگران دميدن روح ايثار و مقاومت و عظمت و مجاهدت ملت بزرگ ايران خواهد بود که اميدواريم به شکل عملي و علمي و زيبا برگزار شود.

انتهاي پيام570ه /۵۳۰ب
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg