کد مطلب: 171783
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از کارگران:
حضور ملت سايه جنگ را رفع کرده؛ حرف برخي که ما سايه جنگ را رفع کرديم درست نيست/ تنها راه سامان يافتن کشور کار انقلابي و جهادي است
تاریخ انتشار : 1396/02/10 17:00:36
نمایش : 1220
رهبر معظم انقلاب فرمودند: گاهي مي‌شنويم و شنيده‌ايم در گذشته بعضي‌ها گفته‌اند که وقتي ما آمديم مسئوليت پيدا کرديم توانستيم سايه‌ جنگ را از سر کشور رفع کنيم؛ نه، اين حرف‌ها، حرف درستي نيست. حضور مردم سايه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسئولين.












 

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه روز کارگر در ديدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرينان، کارگري را مايه افتخار خواندند و با تأکيد بر تأمين «امنيت شغلي و معيشتِ» جامعه کارگري افزودند: حضور کارگران و همه قشرهاي ملت در صحنه همواره سايه جنگ و تعرض دشمنان را از سر ملت ايران کم کرده و در انتخابات پيش رو نيز هرکس، «کشور، نظام و امنيت» را دوست دارد در انتخابات شرکت کند زيرا اين حضور تعيين کننده، شرّ دشمن را از سر کشور کم خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي با تبريک سالروز ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، محبت و معرفت و اظهار ارادت به آن حضرت را مايه افتخار ملت دانستند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، کارگر را «ستون فقرات اقتصاد و توليد» خواندند و افزودند: براي داشتن اقتصاد «پيشرفته و مستقل» و رونق اقتصادي بايد به قشر کارگر اهميت فراوان داد و اگر بخواهيم جامعه کارگري از امتيازات و حقوق شايسته برخوردار باشد، بايد بر روي «توليد ملي» تکيه و تأکيد کنيم.


رهبر انقلاب اسلامي، دلگرم شدن کارگران در جامعه را موجب سامان‌يافتن وضع اقتصادي دانستند و گفتند: مشکل اقتصاد کشور بدون راه‌حل نيست و گره‌اي نيست که بازنشدني باشد و يکي از الزامات مهم در اين گره‌گشايي، ملاحظه و رعايت حقوق کارگران است.


ايشان خاطرنشان کردند: جامعه کارگري بايد احساس تکريم و احترام و سربلندي کند و قدر کار او دانسته شود و در اين صورت، خستگي و بي‌حوصلگي و بي‌اعتنايي به کار وجود نخواهد داشت.


حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر «ترويج فرهنگ کار و اهميت کار» افزودند: نفس علاقه و اشتياق به کار بايد در جامعه ترويج پيدا کند و کار چنان ارزشمند شناخته شود که کارگر با افتخار بگويد کارگر هستم و در گفتن اين موضوع، احساس حقارت نکند.


ايشان، «تأمين امنيت شغلي» و «تأمين معيشت کارگران» را دو وظيفه مهم مسئولان خواندند و گفتند: دولت، کارفرما، کارگر و کارآفرين هر يک به سهم خود در سامان يافتن مشکلات جامعه کارگري در اين زمينه مسئول هستند و بايد وظايف خود را دنبال کنند.


حضرت آيت الله خامنه‌اي، هدف از بيان اين مطالب و تأکيد بر اقتصاد مقاومتي و نامگذاري سالها را ايجاد يک گفتمان و خواست عمومي خواندند و افزودند: تبديل شدن يک موضوع به خواست عمومي، موجب تحقق آن مي‌شود و مسئولان نيز در آن جهت حرکت خواهند کرد.


ايشان با اشاره به نقش‌آفريني سياسي و اجتماعي کارگران در کشورهاي مختلف و تلاش دشمنان براي رو در رو قرار دادن جامعه کارگري با جمهوري اسلامي از همان روزهاي اول انقلاب، گفتند: با وجود اين تلاشها، کارگران هميشه جانب نظام را گرفتند و از آن حمايت کردند و در واقع جامعه متدين و فعال کارگري در طول اين سالها به دشمنان کشور سيلي زده است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: جمهوري اسلامي و همه دست‌اندرکاران بايد سپاسگزار و قدردان جامعه کارگري باشند زيرا جامعه کارگري همواره در کنار و همراه نظام بوده و پس از اين نيز به فضل الهي همين‌گونه خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد فراوان بر مسئله اشتغال، اين مسئله را در درجه اول اهميت خواندند و افزودند: اگر مسئله اشتغال به شکل مناسبي حل شود، آسيبهاي اجتماعي از جمله مواد مخدر، مشکلات جوانان و آفتهاي ناشي از بيکاري و بيکارگي هم کاهش محسوس خواهد يافت.


حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: هر کس مسئول اجرايي کشور شود و همه کساني که در دولت آينده مسئوليت بخشهاي اقتصادي را بر عهده مي گيرند، بايد از همان روز اول، همت و تلاش خود را به حل مشکل اشتغال معطوف کنند، چرا که در اين موضوع مهم، حتي يک روز تأخير جايز نيست.


ايشان، توجه به توليد ملي در همه‌ي ابعاد صنعتي، کشاورزي، خدمات و ديگر عرصه ها را لازمه حل مشکل اشتغال برشمردند و خاطرنشان کردند: مسئولان دولتِ بعدي بايد در اولين فرصت با برنامه‌ريزي به اين موضوع بپردازند.
رهبر انقلاب در ادامه سخنانشان با ابراز خرسندي از اينکه فضاي انتخاباتي در کشور در حال گرم شدن است، افزودند: ملت عزيز بدانند حضور در انتخابات در موضوع امنيت ملي تعيين کننده است و اگر مردم پاي صندوقهاي رأي بيايند، کشور در امنيت باقي خواهد ماند.


ايشان با استناد به اطلاعات موثق افزودند: ترس از حضور ملت در صحنه، علت اصلي خودداري دشمنان پررو، وقيح و گردن‌کلفت از هر عمل و اقدام سخت در مقابل ايران است چرا که دشمنان از حضور مردم در صحنه، به معناي واقعي کلمه مي ترسند.


حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اگر ميان ملت و نظام فاصله بيفتد و مردم به صحنه نيايند، دشمنان هر کاري بخواهند انجام مي دهند چرا که اين کارها براي آنها خيلي هم سخت نيست همانطور که در جاهاي ديگر دنيا اين کارها را کرده اند.


رهبر انقلاب با انتقاد از کساني که حضور خود را موجب دور شدن سايه جنگ از کشور مي‌دانند، افزودند: گاهي مي‌شنويم بعضي مي‌گويند يا در گذشته گفته‌اند که وقتي ما آمديم مسئوليت پيدا کرديم، توانستيم سايه جنگ را از سر کشور رفع کنيم، اما اين حرفها درست نيست و واقعيت آن است که در تمامي سالهاي متمادي، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سايه جنگ و تعرض از سر ايران شده است.


ايشان، مهمترين مظهر اين حضور ملي را شرکت در انتخابات خواندند و افزودند: هرگز نمي‌گويم به چه کسي رأي بدهيد يا ندهيد، اما اصرار دارم که در پاي صندوق رأي حاضر باشيد و به هر کسي تشخيص مي دهيد رأي دهيد.


رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأکيد کردند: هرکس کشور، نظام و امنيت را دوست دارد در انتخابات شرکت کند، اين حضور تعيين کننده شرّ دشمن را از سرِ کشور کم خواهد کرد.


ايشان با تجليل از پيوندهاي عميق و همراهي مردم با نظام در همه دشواريهاي چهل سال گذشته، افزودند: پيشرفت، اقتدار، آبرو، عزت و نفوذ امروز جمهوري اسلامي در منطقه مرهون همراهي و همدلي ملت با نظام است.


حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت فکر و تأمل و مشورت براي رأي دادن به نامزدها افزودند: هرکس براساس منطق و فکر، به نامزدي رأي دهد، حتي اگر در تشخيص اشتباه کرده باشد، نزد خداوند معذور است اما اگر سرسري و بي دقت انتخاب کند، پيش پروردگار و حتي وجدان خود عذري ندارد.


رهبر انقلاب پس از بيان اين نکات مهم براي مردم، به بيان چند توصيه به شش نامزد انتخابات پرداختند.


توصيه اول ايشان به نامزدها اين بود که نيت خود را خدايي کنيد و براي خدمت تلاش کنيد نه براي قدرت، چرا که هرکس براي خدمت به مردم بويژه طبقات ضعيف وارد ميدان شود، هر حرف و حرکت او اجر و حسنه دارد.


دومين توصيه رهبر انقلاب به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، اعلام صريح حمايت از قشرهاي ضعيف بود.


ايشان افزودند: به‌گونه‌اي شعارها و برنامه‌ها را مطرح کنيد که همه بدانند با هدف اصلي حمايت از طبقات ضعيف وارد عرصه شده ايد و حل اين مشکل مهم براي شما در اولويت جدي قرار دارد.


رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر خطاب به نامزدها گفتند: بين خود و خدا عهد کنيد که اگر مردم به شما رأي دادند، اولويتها را رعايت کنيد و به قشرهايي بيشتر توجه کنيد که نياز به مراقبت بيشتر دارند.


ايشان، «کار انقلابي و جهادي» را تنها راه سامان يافتن مشکلات کشور دانستند و افزودند: مردم و نامزدها بدانند که براي حل مشکلات موجود بايد مثل يک جهادگر، کمر بسته‌ي خدمت بود و با کار «پرحجم و با کيفيت، مجاهدانه و انقلابي»، بن بست ها را شکافت و کشور را به پيش برد.


رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از کساني که انقلابي بودن را مترادف بينظمي توصيف مي کنند خاطرنشان کردند: نظم از خطوط اصلي انقلابي‌گري است، انقلابي‌گري يعني سرگرم تشريفات و حاشيه و کارهاي زرق و برق‌دار نشدن و تلاش بي پايان و خستگي ناپذير براي حل مشکلات مردم و گشودن گره هاي توليد و کار و اشتغال با راههاي ميان‌بر.


رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان به مسئولان همه دستگاههاي ذي‌ربط در انتخابات اعم از وزارت کشور، شوراي نگهبان، صدا و سيما و ديگر دستگاهها تأکيد کردند: آراي مردم امانت است؛ در نهايت احتياط و مراقبت اين امانت سنگين را حفظ کنيد و اجازه دست درازي به احدي را ندهيد.


ايشان رعايت دقيق، بدون استثنا، و بدون رودربايستي قانون را لازمه برگزاري انتخاباتي مطلوب و مورد رضايت پروردگار خواندند و اين جمله اساسي سالهاي اخير خود را تکرار کردند: «رأي مردم حق الناس است و اگر کسي به حق الناس تعرض کند، از عهده آن بر نخواهد آمد».


پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سخناني ايجاد اشتغال از طريق توسعه بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را تنها راه مؤثر اشتغال‌زايي در جامعه دانست و افزود: در چهار سال گذشته حدود ۲ ميليون شغل در کشور ايجاد شد اما با توجه به ورودي‌هاي جمعيت، اين مقدار شغل پاسخ‌گوي نيازها نيست.


آقاي ربيعي کارگران و بيکاران را از آسيب‌پذيرترين اقشار جامعه خواند و با اشاره به کاهش قدرت خريد کارگران و بازنشستگان، گفت: تلاش کرده‌ايم سياست تعيين دستمزد را به گونه‌اي نهادينه کنيم که تا حدودي زمينه براي جبران قدرت خريد کارگران و بازنشستگان فراهم شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg