کد مطلب: 171776
يادداشت/مقداد ذکي زاده
تکرار يک وعده تکراري
تاریخ انتشار : 1396/02/06 22:18:10
نمایش : 3771
اين روزها در حالي که همه منتظر بودند تا روحاني دراين باره توضيح قانع کننده اي ارائه دهد، در کمال ناباوري وي باز هم وعده اي را که چندي پيش کتمان کرده بود بر زبان جاري ساخت











 

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مقداد ذکي زاده مدير مسئول شبکه اطلاع رساني دانا طي يادداشتي در روزنامه افکار نوشت:

  اولين روزهاي سال جديد بود که حسن روحاني در يک نشست خبري، وعده صريح خود در مورد بهبود اوضاع اقتصادي کشور در 100 روز را که در سال 92 و در زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوري مطرح شده بود، کتمان کرد.

روحاني گفت: «من حافظه ام کم نيست، من مي دانم چه گفتم، من گفتم در پايان 100 روز اعلام مي کنم چه کار کردم. مگر مشکلات در 100 روز حل مي شود؟ کسي اين را مي گويد که عقل نداشته باشد. مشکلات اقتصادي 100
سال ديگر هم حل نمي شود... »


بعد از اينکه روحاني در اواخر دوره رياستش بر دولت يازدهم، اين چنين زير يکي از مهم ترين وعده هايش زد، رسانه ها با باز نشر سخنان وي در سال 92 به وي يادآوري کردند که وعده بزرگي همچون «حل مشکلات اقتصادي در 100 روز » موضوعي نيست که افکار عمومي به اين راحتي از کنار آن عبور کند، بر همين اساس رئيس جمهور بايد در قبال اين وعده و دلايل عملي نشدن آن پاسخگو باشد.


اما اين روزها در حالي که همه منتظر بودند تا روحاني دراين باره توضيح قانع کننده اي ارائه دهد، در کمال ناباوري وي باز هم وعده اي را که چندي پيش کتمان کرده بود بر زبان جاري ساخت و روز گذشته به هنگام ورود به سازمان صدا و سيما براي ضبط برنامه تلويزيوني، درباره برنامه عملي خود براي ايجاد رونق توليد، خروج از رکود و حل بيکاري گفت: يک برنامه مدون دارم که آن را منتشر مي کنم.

وي افزود: در اين برنامه درباره توليد که چه اقداماتي بايد انجام بگيرد وهمچنين بحث اشتغال مطرح مي شود و مسئله رکود؛ البته ما الان رکود نداريم جز در يک بخش. يعني اقتصاد ما فقط در يک بخش و آن هم مسکن رکود دارد مابقي بخش ها از رکود خارج شده؛ در عين حال درباره رونق اقتصادي هم در اين برنامه آمده است ضمن اينکه من بازهم يک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام مي کنم.


رئيس جمهور در اين مصاحبه بر خلاف ادعايش در نشست خبري اخير خود، خواسته يا ناخواسته اعلام کرد که وعده بهبود اوضاع اقتصادي طي 100 روز از برنامه ها و وعده هايش در زمان انتخابات قبلي بود و حالا به هر دليلي اين وعده محقق نشده و بر همين اساس وي قصد دارد تا يک برنامه 100 روزه ديگر ارائه دهد؛ به هر صورت استفاده روحاني ا ز واژه «بازهم » در سخنان اخير خود بهترين مويد براي اين است که وي پيش از اين وعده 100 روزه را داده بود و معلوم نيست که چرا در نشست خبري خود اين وعده را کتمان کرد.

اعلام برنامه 100 روزه براي حل مشکلات اقتصادي کشور آنهم زماني که مردم با مشکلات شديد اقتصادي دست و پنجه نرم مي کردند در رأي آوردن روحاني بي تأثير نبود چرا که مردم در زمان رقابت هاي انتخاباتي با استناد
به همين وعده رئيس جمهور، خوشحالي خود را از پايان مشکلات اقتصادي اعلام مي کردند.

البته با لحن قاطعي که روحاني وعده صريح خود در مورد بهبود اوضاع اقتصادي در 100 روز را کتمان کرد، بايد منتظر بمانيم و ببينيم که در روزهاي آينده اين وعده تکراري وي چه سرنوشتي پيدا مي کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg