کد مطلب: 171774
گزارش دانا از موج انتقادها به توهين مشاور رسانه اي روحاني/
از انتقاد گسترده ستاد نامزدها تا توئيت کارگردان مستند انتخاباتي روحاني
تاریخ انتشار : 1396/02/06 12:25:41
نمایش : 1569
مشاور رئيس‌جمهور با توهين به کانديداهاي رياست جمهوري عنوان کرد: چرا صداوسيما نبايد مجري‌اي داشته باشد که کانديداها مثل سگ از او بترسند! بعد از تذکر يکي از حاضران در اطراف آشنا، او مي‌گويد: نگفتم که سگ چه کسي است.













 

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رسانه هاي خبري يک فايل صوتي از حسام الدين آشنا مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور در جلسه‌اي که اخيراً در دانشکده صداوسيما و به صورت غيرخصوصي برگزار شده را منتشر کردند.

آشنا در اين جلسه رسماً از عوامل برگزاري مناظره‌ها مي‌خواهد که سوالات را در اختيار کانديداها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب اين سوالات از پيش اعلام شده برگزار شود.

مشاور رئيس‌جمهور  در بخش هاي ديگري از سخنانش، با توهين به کانديداهاي رياست جمهوري عنوان کرد: چرا صداوسيما نبايد مجري‌اي داشته باشد که کانديداها مثل سگ از او بترسند! بعد از تذکر يکي از حاضران در اطراف آشنا، او مي‌گويد: نگفتم که سگ چه کسي است.

اين بخش از صحبت هاي مشاور رسانه اي رئيس جمهور با اعتراض بسياري از کاربران شبکههاي اجتماعي و فعالان سياسي روبهرو شد و حتي کارگردان مستند انتخاباتي حسن روحاني در سال 92 را هم مجبور به واکنش کرد.

توهينهايي که حتي در بين مشاوران ترامپ هم سابقه ندارد

دهباشي در توئيتي خطاب به آشنا نوشت: "سگ خواندن يک خبرنگار يا نامزد انتخابات، حتي در جمع مشاوران رئيس‌جمهور نابردباري چون جناب آقاي ترامپ بي‌سابقه است و سخت شرم‌آور!"

آشنا، استاد لقمان حکيم

حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان با اشاره به جمله بي ادبانه اي که مشاور فرهنگي رئيس جمهور درباره نامزدهاي رياست جمهوري به کار برده است، گفت: اين اقدام آقاي آشنا نشان مي‌دهد که ايشان علاوه بر تصدي پست مشاورت فرهنگي رئيس جمهور، استاد لقمان حکيم نيز هست و حال آنکه مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسي، معاونان و مشاوران رئيس جمهور نمي‌توانند بيش از يک شغل داشته باشند!

شريعتمداري ادامه داد: البته شايع شده که اخيرا از لقمان حکيم پرسيده اند ادب از که آموختي و ايشان با ناراحتي گفته است: بس است ديگر، چقدر مي پرسيد؟! تا حالا هزار بار پرسيده ايد و جواب داده ام :از بي ادبان» و شما هم در کتاب هاي درسي نوشته ايد ولي به اين کلام حکيمانه عمل نکرده و بازهم مي پرسيد!

وي گفت: با اين پاسخ قاطع لقمان حکيم به نظر مي رسد که آقاي آشنا خود به خود از شغل دوم برکنار شده باشند و ديگر ادامه کار ايشان در دولت اشکالي نداشته باشد و حتي با توجه به انبوه ناسزاهايي که دولتمردان طي ۴ سال گذشته حواله منتقدان کرده اند، حضور يک کارشناس برجسته فرهنگي نظير وي در دولت از نان شب هم واجب تر باشد.

واکنش رئيس ستاد ميرسليم به اظهارات آشنا

محمدعلي اماني رئيس ستاد انتخابات سيد مصطفي ميرسليم، اعلام ترديد برخي از نامزدها درباره شرکت در مناظره و يا درخواست‌هاي غيرمتعارف از صداوسيما را موجب حيرت و تعجب دانست، گفت: برنامه‌ريزي صداوسيما درباره برنامه‌هاي انتخاباتي با حضور نمايندگان همه نامزدها انجام شد و هرگونه تغيير در آن بايد با نظر همه کانديداها باشد.

وي استفاده از تعابير موهن توسط «حسام‌الدين آشنا» درباره کانديداها را روشي نادرست خواند و گفت: نامزدهاي انتخاباتي و نمايندگانشان به مردم و مخاطبان احترام بگذارند.

اماني خاطرنشان کرد: هيچ يک از نامزدها نبايد احساس برتري نسبت به ديگران داشته باشند و جايگاه رئيس جمهور فعلي نيز جايگاهي مساوي با پنج نامزد ديگر است.

واکنش رئيس ستاد قاليباف به اظهارات آشنا

محمد دهقان رئيس ستاد انتخابات محمد باقر قاليباف کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست با اشاره به اهانت اخير حسام الدين آشنا مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور به کانديداها، اظهار داشت: متاسفانه افراد نزديک به دولت اداعاي آزادي بيان مي‌کنند اما در عمل طاقت بيان منتقدين را ندارند و در دولت آقاي روحاني اين موضوع يک بلا براي کشور شده است.

وي ادامه داد: در دولت مستقر متاسفانه ادعاها بالاست اما در عمل عکس آن ديده مي‌شود،آقاي روحاني روز گذشته اعلام کردند که قصد دارند آزادي بيان را ادامه دهند، در طول سالهايي که بنده در عرصه سياسي به ياد دارم متاسفانه هنوز مقام ارشدي را نديدم که منتقدين خود را به جهنم حواله دهد و يا آنها را بي سواد و بي شناسنامه خطاب کند.

رئيس ستاد انتخابات محمد باقر قاليباف افزود: دسته گلي که اخيراً حسام الدين آشنا مشاور رسانه‌اي رئيس‌جمهور به آب دادند و به کانديداها اهانت کردند شامل آقاي روحاني نيز مي‌شود.

دهقان تصريح کرد: اينگونه اهانت‌هاي رئيس جمهور و مشاورش ناشي از سيستم بسته امنيتي است که متاسفانه در کشور حاکم شده و به هيچ وجه طاقت آزادي بيان را ندارند و ادعاهاي بالا از خود صادر مي‌کنند اما 180 درجه عکس ادعاهاي خود برخورد مي‌کنند.

وي با اشاره به تلاش دولت براي عدم عدم پخش زنده مناظرات نيز گفت: دولت تمام تلاشش را کرد که مناظره ها به صورت ضبط شده انجام بگيرد و مهندسي شود، بعد که افکار عمومي، نخبگان و مردم نسبت به اين موضوع واکنش منفي نشان دادند و ديدند که اين کار به ضررشان شد، مجبور به قبول پخش مستقيم مناظره شدند.

رئيس ستاد انتخابات محمد باقر قاليباف افزود: دولت در تازه ترين تلاش خود قصد دارد مناظرات را به تاخير بيندازد و همه اين اقدامات تاييدکننده اين موضوع است که دولتي‌ها عليرغم ادعاي آزادي بيان بر عکس آن عمل مي‌کنند.

دهقان تصريح کرد: به‌کار بردن کلماتي همچون به جهنم، بي‌شعور، بي‌شناسنامه در قبال مردم و گرفتن ميکروفون خبرنگار و اهانت به او و به‌کار بردن اوصاف زشت براي کانديداهاي رياست جمهوري نشان دهنده ضمير دروني تيم ارشد دولت از يک‌سو و عصبانيت آنها از عدم اقبال مردم و نگراني آنها از شکست انتخاباتي است.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg